Beantwoord

Na reset Experia Box werkt vaste lijn niet meer

  • 8 november 2015
  • 2 reacties
  • 3096 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties
Geacht KPN support team, Beste Forumleden,

Na een reset (met behulp van een paperclip) van mijn Experia Box v10 ZXHN van ZTE doet mijn vaste lijn het niet meer. Als ik mijn vaste telefoon probeer te gebruiken om te bellen hoor ik de ingesprektoon. Ik heb de Box al een paar keer extra gereset, maar dat helpt niet dit probleem op te lossen.

Mijn vaste telefoon is aangesloten op de aansluiting "Phone 1" van de Box.

Bij inloggen op de Box zie ik in het hoofdmenu onder "VoIP Settings Phone: 1 Status: Unregistered (terwijl ik hier "registered" zou verwachten). Bij Phone 2 zie ik precies hetzelfde.

Als ik dan op de link "VoIP Settings" klik kom ik op een pagina waar ik lees: "This page provides the SIP account binding of VoIP port configuration features". Daar zie ik onder Phone 1 Binding Configuration "checks" in de vierkantjes met Incoming SIP1, SIP3 en SIP4. Bij "Outgoing" staat alleen een punt in de radiobutton met SIP1.

Bij Phone 2 Binding Configuration zie ik alleen een "check" in het vierkantje met Incoming SIP2 en een punt in de radiobutton met SIP2.

Het zou fijn zijn van jullie te horen of jullie weten wat er met mijn vaste aansluiting aan de hand is. Tot voor kort werkte alles prima...

Bij voorbaat dank!

CM1

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 8 november 2015, 18:54


CM1 schreef op 8 nov '15 om 17:45u

Geacht KPN support team, Beste Forumleden,

Na een reset (met behulp van een paperclip) van mijn Experia Box v10 ZXHN van ZTE doet mijn vaste lijn het niet meer. Als ik mijn vaste telefoon probeer te gebruiken om te bellen hoor ik de ingesprektoon. Ik heb de Box al een paar keer extra gereset, maar dat helpt niet dit probleem op te lossen.

Mijn vaste telefoon is aangesloten op de aansluiting "Phone 1" van de Box.

Bij inloggen op de Box zie ik in het hoofdmenu onder "VoIP Settings Phone: 1 Status: Unregistered (terwijl ik hier "registered" zou verwachten). Bij Phone 2 zie ik precies hetzelfde.

Als ik dan op de link "VoIP Settings" klik kom ik op een pagina waar ik lees: "This page provides the SIP account binding of VoIP port configuration features". Daar zie ik onder Phone 1 Binding Configuration "checks" in de vierkantjes met Incoming SIP1, SIP3 en SIP4. Bij "Outgoing" staat alleen een punt in de radiobutton met SIP1.

Bij Phone 2 Binding Configuration zie ik alleen een "check" in het vierkantje met Incoming SIP2 en een punt in de radiobutton met SIP2.

Het zou fijn zijn van jullie te horen of jullie weten wat er met mijn vaste aansluiting aan de hand is. Tot voor kort werkte alles prima...

Bij voorbaat dank!

CM1

 


Hoi,

Je VoIP/SIP instellingen staan goed. SIP1, 3 en 4 moeten bij Phone 1 incoming zijn en SIP1 ook outgoing.

Ik vemroed dat dit probleem verholpen kan worden met een SIP-Sync. Hierbij wordt he telefoonnummer opnieuw in de Experiabox geladen en zou "Unregistered" ook in "Registered" moeten veranderen. De snelste manier om dit te doen is via de KS (0800-0402)

Robin

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

CM1 schreef op 8 nov '15 om 17:45u

Geacht KPN support team, Beste Forumleden,

Na een reset (met behulp van een paperclip) van mijn Experia Box v10 ZXHN van ZTE doet mijn vaste lijn het niet meer. Als ik mijn vaste telefoon probeer te gebruiken om te bellen hoor ik de ingesprektoon. Ik heb de Box al een paar keer extra gereset, maar dat helpt niet dit probleem op te lossen.

Mijn vaste telefoon is aangesloten op de aansluiting "Phone 1" van de Box.

Bij inloggen op de Box zie ik in het hoofdmenu onder "VoIP Settings Phone: 1 Status: Unregistered (terwijl ik hier "registered" zou verwachten). Bij Phone 2 zie ik precies hetzelfde.

Als ik dan op de link "VoIP Settings" klik kom ik op een pagina waar ik lees: "This page provides the SIP account binding of VoIP port configuration features". Daar zie ik onder Phone 1 Binding Configuration "checks" in de vierkantjes met Incoming SIP1, SIP3 en SIP4. Bij "Outgoing" staat alleen een punt in de radiobutton met SIP1.

Bij Phone 2 Binding Configuration zie ik alleen een "check" in het vierkantje met Incoming SIP2 en een punt in de radiobutton met SIP2.

Het zou fijn zijn van jullie te horen of jullie weten wat er met mijn vaste aansluiting aan de hand is. Tot voor kort werkte alles prima...

Bij voorbaat dank!

CM1

 


Hoi,

Je VoIP/SIP instellingen staan goed. SIP1, 3 en 4 moeten bij Phone 1 incoming zijn en SIP1 ook outgoing.

Ik vemroed dat dit probleem verholpen kan worden met een SIP-Sync. Hierbij wordt he telefoonnummer opnieuw in de Experiabox geladen en zou "Unregistered" ook in "Registered" moeten veranderen. De snelste manier om dit te doen is via de KS (0800-0402)

Robin

Beste Robin,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Je analyse bleek volledig juist en het probleem is inmiddels opgelost door een van je collega's van de KS!

Fijne avond,

CM1

Reageer