Beantwoord

Niet bereikbaar voor klanten van Zeelandnet op vaste lijn (na overstappen)

  • 11 February 2019
  • 8 reacties
  • 374 keer bekeken

Beste KPN,

Mijn moeder is sinds kort overgestapt met al haar producten (internet, bellen en tv) van Zeelandnet naar KPN en heeft gebruik gemaakt van de KPN overstapservice. Tot nu toe zijn we heel tevreden over de service van KPN (er waren wat problemen met internet en de modem maar die werden meteen opgelost). Echter is er 1 probleem waar we tot nu toe niet uit komen. Mijn moeder kan iedereen bellen en door iedereen gebeld worden behalve door klanten van Zeelandnet. Het vreemde is dat zij ze zelf wel kan bellen. Eerst dachten we dat het maar om 2 familieleden gingen maar inmiddels is dit opgelopen naar 4 mensen en alle 4 de personen zijn klant bij Zeelandnet. Met Zeelandnet hebben we ook al contact gehad en met jullie telefonisch maar dan wordt er door jullie aangegeven dat jullie geen nummers kunnen blokkeren en bij Zeelandnet wordt aangegeven dat de familieleden zelf moeten bellen omdat mijn moeder geen klant meer is. Als de familieleden vervolgens zelf Zeelandnet bellen geven zij weer aan dat KPN gebeld moet worden en dat ze niets kunnen betekenen omdat mijn moeder geen klant meer is. Kortom een van het kastje naar de muur verhaal... Zouden jullie alsjeblieft de instellingen van mijn moeder nog eens na willen kijken. Voor de overstap was zij wel namelijk voor iedereen bereikbaar.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Samira
icon

Beste antwoord door KeesYagi 11 February 2019, 11:12

Bekijk origineel

8 reacties

Dit is (was) een bekend verschijnsel, maar nu al een tijd geen berichten meer over gezien, bij ziggo kwam het nog al eens voor.
De telefoonaanbieder heeft een lijst met de eigen nummers, daarin wordt gekeken of het telefoonverkeer intern kan worden afgehandeld, binnen het eigen telefoon netwerk dus.
Dus het nummer moet nog uit die lijst gehaald worden bij zeelandnet.
Het is wel vreemd dat er niemand is bij zeelandnet bij wie er een aha-lichtje gaat branden.
Bedankt voor uw snelle reactie!

We gaan Zeelandnet meteen een berichtje doen met een printscreen van uw antwoord.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Samira! Kees' antwoord klopt als een bus. Als het niet lukt bij Zeelandnet kunnen wij je ook verder helpen. Ik maak dan een storingsmelding aan, onze technische dienst neemt vervolgens contact op met hun technische dienst. Kun je daarvoor de adresgegevens, het (volledige) telefoonnummer van je moeder en haar klantnummer in een privébericht sturen? Dan zet ik dat in gang.
Poeh, moest er even naar zoeken maar dit staat in mijn site:

Ben je na wisselen provider niet meer bereikbaar voor klanten van je vorige provider? Vraag dan naar “het vlaggetje in de routing” bij de oude provider uit te zetten.
Reputatie 7
Badge +28
@Samira86: Ben je er al uitgekomen met Zeelandnet of kan ik hier nog bij helpen? Laat maar weten!
Lijkt veel op mijn probleem maar is het niet.
Ik ben afgelopen week diverse malen door de fietsenmaker( vaste lijn) geprobeerd te bellen ( mobiel).
Heb al 100 jaar een abonnement van KPN ( dus geen overstap gemaakt)
Heel raar. Ik neem aan dat de fietsenmaker je tenslotte met zijn mobiel heeft gebeld?

Ik wist niet dat mobiele telefonie al zo lang bestaat? 😜

Dit is een vervolg op deze vraag :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/kan-niet-worden-gebeld-door-een-persoon-470650

Reageer