Beantwoord

Niet meer kunnen bellen met analoge telefoon

  • 21 June 2019
  • 5 reacties
  • 285 keer bekeken

Zo'n 2 maanden geleden ging mijn vaste telefoon kapot, deze was gevallen , waardoor ik een nieuw vast toestel moest kopen. Aangezien dit analoge toestel goed beviel, heb ik gekozen voor een gelijkwaardig nieuw toestel te kopen. De eerste maanden was er geen probleem..
Sinds 14 dagen ben ik er achter gekomen dat ik geen signaal meer ontvangt wanneer ik gebeld werd. Na contact te hebben gehad met de fabrikant ben ik er achter gekomen dat het probleem bij mijn provider ligt. Als glasvezelabonnement kon ik tot voor kort zonder problemen met een analoge telefoon bellen maar sinds kort wordt dit analoge protocol niet meer ondersteund, en weigert KPN de uitgangspoort van mijn modum hiervoor open te zetten ( het zou ergens in september worden uitgefaseerd heb ik begrepen op het internet).
Dus nu ben ik ten eerste niet meer telefonisch bereikbaar en en tweede kan ik mijn vaste telefoon weggooien, 70 Euro. Het gaat mij om het principe hoe ik bij KPN "service desk" word behandeld na meer dan 15 jaar klant te zijn. Waarom werd ik niet geinformeerd over deze uitfasering , dan had ik nooit dit toestel gekocht? Heeft KPN geen verplichting om dit te communiceren richting hun klanten?? Als men dit uitfaseert ergens in september waarom kan ik nu dan geen gebruik meer maken tot deze datum?? Waarom word ik niet als "klant" behandeld als ik hierover de "service desk bel?? Maar krijg ik kortweg het antwoord " zoek het maar uit". Ik ben nog altijd furieus over de getoonde arrogantie en het gemis van dienstbaarheid die ik misschien tevergeefs had verwacht als klant. Ontzettend teleurgesteld in KPN.....
icon

Beste antwoord door wjb 21 June 2019, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Een analoge telefoon kan je gewoon gebruiken op de telefoonpoort(en) van de Experia Box, daar is helemaal niets in veranderd en gaat ook helemaal niets in veranderen.
Ik vraag me dan ook af wie jou dat fabeltje over uitfaseren verteld heeft.
Heb je al bij de VoIP instellingen op de Experia Box gekeken op welke telefoonpoort van de Experia Box jouw telefoon geconfigureerd is?
Merkwaardig verhaal, klinkt als "klok en klepel".
De telefoon aansluiting op een experiabox gaat nogal eens kapot, of alleen het belsignaal, zou dat het zijn ?
Als er een 2e aansluiting op zit dan kan kpn die andere activeren.
Waar komt die rubbish van uitfaseren van de vaste telefoon via de phone-poort vandaan. Dat is nonsens! Degene die dat vertelde heeft een flinke nek en grote duim.

Heeft je handset nog verbinding met de basis? Kan je je set op een andere aansluiting (eens) proberen bijvoorbeeld de buren. (hoewel nieuw kan ook daar een defect in zijn). Voordat een KPN moderator evt. je modem laat wisselen dient natuurlijk uitgesloten te worden dat het niet in het modem zit.

Van welk merk is je draadloze telefoon en type?

Welke Experiabox heb je? v8, v9, v10, anders? Daar kan de phone-poort gewoon defect zijn geraakt natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Frank G, welkom! Wat een bijzonder verhaal! Ik kan me voorstellen dat je nu niet goed weet, wat je hiermee aan moet. Zou je in ieder geval bovenstaande vragen willen beantwoorden?

Heb je al bij de VoIP instellingen op de Experia Box gekeken op welke telefoonpoort van de Experia Box jouw telefoon geconfigureerd is?

Heeft je handset nog verbinding met de basis? Kan je je set op een andere aansluiting (eens) proberen bijvoorbeeld de buren. (hoewel nieuw kan ook daar een defect in zijn). Voordat een KPN moderator evt. je modem laat wisselen dient natuurlijk uitgesloten te worden dat het niet in het modem zit.

Van welk merk is je draadloze telefoon en type?

Welke Experiabox heb je? v8, v9, v10, anders? Daar kan de phone-poort gewoon defect zijn geraakt natuurlijk.


Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik hoe het er aan onze kant voor staat.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat alles op dit moment duidelijk is. Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden!