Beantwoord

Niet meer vast bellen, maar alleen gebeld worden

  • 10 April 2020
  • 12 reacties
  • 1791 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb een abonnement bij KPN met vast bellen, internet en mobiel. Nu wil ik de vaste telefoon wel behouden, maar er niet meer zelf mee bellen, alleen gebeld kunnen worden. Bestaat deze mogelijkheid en wat betekent dat voor mijn abonnement?

Met vriendelijke groet,

Ed Gunneweg

icon

Beste antwoord door KeesYagi 10 April 2020, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Niet mee bellen en verder niets doen, zo laten dus.

Ik vind het al heel mooi dat je de vaste lijn wel wil behouden.

Het weerhoudt me er van om iemand op te bellen voor een kletspraatje als ik weet dat ik met een matige verbinning te maken krijg via een mobiel.

Zo heb ik een aantal mensen in mijn omgeving de mij bellen met een mobiel en dan bel ik (als hij/zij thuis is) terug op de vaste lijn.

(om de tarieven van kpn te omzeilen :-//    )

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ed-gunnewg, KeesYagi heeft het al uitgelegd. Gewoon jouw abonnement zo houden. Daar zal niets aan veranderen. Je kan er voor kiezen om jouw toestel gewoon niet te gebruiken om te bellen, behalve als je gebeld wordt natuurlijk. Je kan er ook voor kiezen om het vaste toestel niet aan te sluiten en deze door te schakelen naar jouw mobiel. 

Reputatie 1

Dank je wel, Dat is wel eenvoudig om te doen.  Ik heb wel een abonnement voor savonds en in het weekend bellen, dat moet dan wel afgezegd worden of kan ik dat ook in “mijn KPN’ doen?

Dank voor de doorschakel link. Is voor het doorschakelen geen geld verschuldigd?

Reputatie 7
Badge +20

Je kan dat in Mijn KPN uitzetten inderdaad. En als je gebeld wordt, hoef jij daar niets voor te betalen.

Reputatie 1

Het is wel enige tijd geleden, maar als ik het abonnement:  “onbeperkt bellen altijd”  wil uitzetten in Mijn kpn, dan kan ik die optie niet vinden. 

Ik ben nu al minsten een kwartier bezig om die optie te vinden, maar helaas.

Ik lees nl dat het abonnement 16,25 euro per maand kost?

Reputatie 7
Badge +20

@ed-gunnewg, ik heb even meegekeken. Je hebt nog een ouder abonnement. Daar zit Bellen Onbeperkt bij inbegrepen. Maar ik denk wel dat als je overgaat naar de Hussel en je wilt niet meer Onbeperkt bellen dat je maandelijks goedkoper uit bent. Dus wellicht een idee om daar even naar te kijken. Dit kan via website, maar als je liever contact wil kan dat ook via 0800-0402.

Reputatie 1

Bedankt Bart_Z Ik heb gebeld met 0800-0402, daar adviseerde de medewerker mij om het bestaande all-in-een abonnement te behouden omdat dat veel extra's bevat die bij apart abonneren 2,85 euro per maand  zou schelen. Want zoals je al stelde hebben wij een ouder abonnement en bij weg laten van bellen onbeperkt krijg je een ander soort abonnement.

Je hebt dus kennelijk Alles-in-1-Premium. Want alleen daarin zit ook Altijd Onbeperkt Bellen.

Gebruik je alle inbegrepen (maar niet echt gratis) opties?

Fox Sports pakket (o.a. eredivisie voetbal via 221 t/m 226)
Pluspakket.
Spotify.

Een abonnement zonder telefoon scheelt al 2 euro abo en ca. 16,50 Belonbeperkt Altijd.

Ik kan me niet voorstellen dat als je bij een nieuw Hussel abo zonder de vaste telefoon (en misschien die andere opsmuk als je die pakketten niet gebruikt) maar zo weinig (2,85) scheelt.

Reputatie 1

Ik probeer nu alweer eenhalf uur iets te veranderen in Hussel, maar ik kom steeds in een loop terecht en moet regelmatig opnieuw inloggen. Gebeurde mij de vorige keer ook. Ik kom niet terecht bij het hussel abonnement wijzigen. kan dus ook niet controleren hoeveel het gaat schelen.

Ik wil wel spotify behouden en het pluspakket met opnemen. maar geen sport. Het wordt zo ingewikkeld dat ik maar al te graag wilde geloven dat de service medewerker op 0800-0402 gelijk had. 

Hussel

Internet 100 Mb/s (ga ik even van uit): 47,50
TV (2 ontvangers inclusief opnemen of 1 ontvanger met los opnemen): € 15
Pluspakket: 6,99
Spotify: 9,99

Bovenstaande komt op 79,48.

Als je een KPN  mobiel abonnement hebt dan krijg je 5 korting, dan is het 74,48
Heb je genoeg aan 50 Mb/s internet dan is dat 42,50.

 

Reputatie 1

Bedankt voor de informatie. De medewerker van 0800 0402 kon de bestaande aanpassingen niet doen omdat de prijs die wij betaalden (92.00 per maand) geen mogelijkheid was. 

Ik heb nu idd de aanpassingen gedaan en kom dan op een prijs van 74,48. 

Alle mogelijkheden die je opnoemde  heb ik doorgevoerd. Dat verschilt nog 5,00 

Oh, je had (kennelijk) Alles-in-één Premium. Ja, daarin is het inbegrepen, maar betaal je er wel voor.

'K neem aan dat je nu een Hussel abonnement hebt met wat je écht wilt.

@ed-gunnewg