Beantwoord

Nieuw vast nummer na verhuizing

  • 8 May 2021
  • 5 reacties
  • 256 keer bekeken

Eind maart heb ik KPN online mijn verhuizing op 2 juni naar een andere regio doorgegeven. Ook is de aansluiting door een monteur op 3 juni vastgelegd.
In de bevestigingsmail van KPN stond vermeld dat ik mijn nummer voor de vaste lijn zou meenemen, wat echter door mij niet was aangegeven en wat ook niet kan vanwege verandering van netnummer gebied. 
Ik wil adreswijzigingen sturen met de vermelding van het nieuwe vaste nummer, maar ik heb nog steeds geen nieuw nummer ontvangen.
12 april gechat met twee hulpvaardige jongemannen. Ze zouden kijken wat ze konden doen om het nieuwe nummer te achterhalen en aan mij door te geven. Ik heb niks meer vernomen.

Mijn vraag: kan KPN er voor zorgen dat mij een nieuw vast telefoonnummer wordt toegekend en mij daarvan op de hoogte brengen, zodat ik aan familie, vrienden en instanties een adreswijziging kan sturen mét vermelding van het nieuwe telefoonnummer?
 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 17 May 2021, 10:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Pitter ! Welkom op het KPN Forum! 

Om direct een antwoord te geven op jouw verzoek:
Op het moment dat je gaat verhuizen naar een ander netnummergebied, dan kun je het huidige telefoonnummer inderdaad niet meer gebruiken op het nieuwe adres: als het goed is, staat dit ook vermeld in de bevestiging(en) van de verhuizing.

Pas op het moment dat de verhuizing technisch rond is, wordt het nieuwe telefoonnummer bekend en laten wij jou per e-mail weten wat het nieuwe telefoonnummer is geworden. Ik snap dat dit voor jou een extra handeling met zich meebrengt in het doorgeven van je nieuwe gegevens, maar helaas is dat nu niet anders.

Ik heb intern wel de vraag gesteld waarom het technisch nu zo ingericht is, zoals het is (mij zou het mooi lijken, als er een verhuisopdracht binnenkomt, er direct een nieuw netnummer telefoonnummer gereserveerd wordt en vrijgegeven wordt op het moment dat de verhuizing technisch afgerond is, maar dan is het nieuwe nummer iig al wel bekend). Ik hoop dat ik daar op korte termijn een terugkoppeling over krijg :fingers_crossed_tone4:.

Voor jou is het in ieder geval afwachten tot begin juni! Succes met jouw verhuizing!

Goedemiddag Shyrin, je verwoordt mijn probleem goed. 
Wat ik niet goed snap (en waar jij verder ook niks aan kan doen) is dat de fout in de bevestigingsmail (namelijk: oude nummer verhuist mee) niet te herstellen valt, met als gevolg dat ik maar moet afwachten wanneer het nieuwe telefoonnummer bekend wordt. Ik kan dus misschien pas adreswijzigingen sturen ná de verhuizing.
De robot die regeert over de orderstraat heeft wel heel veel macht toebedeeld gekregen en biedt blijkbaar niemand de mogelijkheid een fout te rectificeren. Wat ik ook jammer vind is dat niemand mij kan vertellen op welk moment het nieuwe nummer bekend wordt. Waarom heeft de robot zwijgplicht? De mist zal wel een keer optrekken maar het blijft een schimmig gebeuren.

Reputatie 7
Badge +16

Welke fout in de bevestiging bedoel je precies?

Ik lees namelijk:
 

Ik hoop ook dat we het tzt anders kunnen inrichten: ik heb er navraag over gedaan maar nog geen terugkoppeling ontvangen. 

 

Pas op het moment dat de verhuizing technisch rond is, wordt het nieuwe telefoonnummer bekend en laten wij jou per e-mail weten wat het nieuwe telefoonnummer is geworden.

Ik verwacht dat dit per de verhuisdatum zal zijn: ik zie dat je op 03 juni een afspraak met een monteur hebt, dus omstreeks deze datum zul je per e-mail het nieuwe telefoonnummer toegezonden krijgen!

De fout in de bevestigingsmail eind maart betrof de zin: U neemt uw oude nummer mee naar het nieuwe huis” (wat dus helemaal niet kan omdat ik verhuis naar een ander deel van het land). Er had in die mail het nieuwe nummer in het nieuwe netnummergebied moeten staan. Ik wilde mijn nieuwe telefoonnummer vermelden in de adreswijzigingen die ik vooraf wilde versturen.
Twee maal bellen met KPN en en twee maal chatten met KPN leverde drie verschillende antwoorden op:
a) annuleer de lopende verhuisaanvraag en begin van voren af aan. (Dit wilde ik niet omdat ik vreesde dat de al vastgelegde afspraak met de monteur dan ook in de tijd zou opschuiven waardoor ik dagen, weken? zonder telefoon en internet zou zitten.)
b) ik ga er achteraan en twee weken vóór de verhuizing hebt u uw nieuwe nummer. Uw aanvraag loopt, maar we kunnen niks veranderen in de zgn. orderstraat, want dat is een autonoom proces en niemand van de 11.000 medewerkers van KPN is in staat dat proces van de computer te beinvloeden.
c) ik ga er achteraan en één week vóór de verhuizing hebt u uw nieuwe nummer.
d) antwoord van Shyrin: de monteur zal het nieuwe nummer wel meedelen.

Ik ben 46 jaar lid van de club van KPN maar begrijp nu dat een fout herstellen er gewoon niet in zit. Wat wil je ook als de computer de baas is over de mensen die ermee werken.

 

Reputatie 7
Badge +16

Wat ik vreemd vind, is dat ik in geen enkele bevestiging lees dat er gezegd wordt dat het oude nummer meegaat naar het nieuwe adres: dat kan technisch gezien niet, als je naar een ander netnummergebied gaat: maar dat was je al duidelijk.

Verschillende antwoorden is vervelend, zeker als je met smart wacht op het nieuwe telefoonnummer.
Ik heb niet gezegd dat de monteur het nieuwe nummer zal mededelen (….):
 

 

 

Ik verwacht dat dit per de verhuisdatum zal zijn: ik zie dat je op 03 juni een afspraak met een monteur hebt, dus omstreeks deze datum zul je per e-mail het nieuwe telefoonnummer toegezonden krijgen!

Jij bent er voor nu niet mee geholpen, maar ik hoop dat het proces in de toekomst anders ingericht kan worden.