Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

Nieuw VoiceMailplatform voor Vaste en mobiele telefonie

Reputatie 6
Badge +19
  • Moderator
  • 5498 reacties
Binnenkort vernieuwen we ons VoiceMailplatform! We gaan over van een systeem in Duitsland naar een nieuw systeem in Nederland. De verhuizing naar het nieuwe systeem is in de eerste instantie van toepassing op het vaste telefonieplatform, en geldt voor consumenten en zakelijke klanten. Het mobiele telefonieplatform zou vanaf 16 oktober vernieuwd worden. Dit wordt toch iets later. Zodra we hierover meer duidelijkheid hebben laten we dat hier weten. Hieronder lees je er meer over zodat je weet waar je rekening mee kunt houden.

Wanneer vindt deze vernieuwing plaats?

Voor vaste telefonie is de vernieuwing al doorgevoerd. Voor mobiel moet dit nog plaatsvinden.

De belangrijkste wijzigingen:

De verhuizing naar het nieuwe platform gaat gepaard met een aantal veranderingen:
  • De mogelijkheid om een boodschapper direct terug te bellen met toets 1 verdwijnt.
  • Het maximaal aantal mogelijke welkomstboodschappen gaat van 5 naar 2.
  • Je belt met vaste telefonie naar 0842-333 en met je mobiele telefoon naar 1233. In het buitenland bel je +316 12001233. De nummers 0653101010, 0653101011 en 0612003300 vervallen.
  • De maximale inspreektijd van een bericht wordt 3 minuten.
Nieuwe mogelijkheden:
  • Alle berichten verwijderen via toets 5. Na het uitluisteren kun je alle berichten in één keer verwijderen. Deze melding komt als alle berichten zijn uitgeluisterd.
  • De voicemail kan aan- of uitgezet worden per SMS.
  • Wanneer de mailbox gelockt is in het buitenland is het mogelijk om een SMS met de code te ontvangen. In het buitenland wordt de mailbox beveiligd met een toegangscode. Wanneer je de toegangscode bent vergeten kun je * toetsen om de code via SMS te ontvangen.
  • Visual Voicemail (alleen voor mobiel): dit houdt in dat je in een overzicht alle VoiceMail berichten in beeld krijgt en je met een druk op de knop deze personen terug kunt bellen.
Apple
Voor Apple komt er een software update waarmee een al in iOS aanwezige functionaliteit geactiveerd wordt. Visual voicemail zal dan te vinden zijn onder de belknop bij de voicemail toets. Nadat de VoiceMail migratie voor mobiel voltooid is wordt dit geïntroduceerd
Android
Voor Android wordt, nadat de VoiceMail migratie voor mobiel voltooid is, de “Visual Voicemail app” geïntroduceerd. De Visual Voicemail functie komt er alleen voor mobiele klanten, niet voor vaste telefonie klanten.

Veelgestelde vragen:

Wat gebeurt er met mijn oude voicemailberichten?
Die kun je nog 14 dagen beluisteren. Daarna niet meer en kunnen wij de VoiceMailberichten ook niet meer terughalen voor je. We begrijpen dat dit veel impact kan hebben, bijvoorbeeld wanneer een dierbare je voicemail heeft ingesproken en je dat bericht wilt bewaren. We raden je aan om met een andere telefoon, of bijvoorbeeld een opname apparaat het bericht op te nemen, zodat je de berichten die nu op je voicemail staan ook kunt blijven beluisteren op een andere manier.

Voor het opnemen van VoiceMails bij mobiel is er wel een alternatief, die zijn er voor zowel Android als Apple. We bieden geen ondersteuning op die apps en kunnen geen garanties geven.

VoiceMail aan- of uitzetten

VoiceMail aanzetten via de vaste telefoon:

• VoiceMail als je je telefoon na 5 x overgaan nog niet hebt opgenomen
Toets *61*0842333# en verbreek de verbinding.

• VoiceMail als je in gesprek bent
Toets *67*0842333# en verbreek de verbinding.

• Inkomende gesprekken direct doorschakelen naar VoiceMail
Toets *21*0842333# en verbreek de verbinding.

Uitzetten gaat via #61#, #67# of #21#

Na de wijzigingen zet je je VoiceMail voor mobiel eenvoudig aan of uit per SMS.

VoiceMail aanzetten? SMS "AAN" naar 1233.
VoiceMail uitzetten? SMS "UIT" naar 1233

Opmerking:
Bij sommige ISDN-apparatuur schakel je VoiceMail op de volgende manier in: *610*0842333#, *670*0842333# of *210*0842333#.
Raadpleeg de handleiding van je telefoon voor meer informatie.

Welke welkomstbegroetingen kunnen er geselecteerd worden?
Je kunt kiezen voor 3 soorten welkomstbegroetingen:
1. Nummerbegroeting: het nummer wordt dan opgenoemd in plaats van een persoonlijke boodschap.
2. Zelf ingesproken naambegroeting: je kunt dan alleen hun naam invoeren in plaats van een geheel zelf ingesproken begroeting
3. Zelf ingesproken begroeting: je kunt dan een begroeting naar keuze invoeren en personaliseren zoals je zelf wil.

Het verschil is nu dat je na verloop van tijd ook weer kunt kiezen voor een nummerbegroeting.

Kan ik inloggen in VoiceMail vanaf een ander apparaat?
Met het nieuwe platform wordt nu de mogelijkheid geboden om vanaf elk toestel elke beschikbare VoiceMail te bereiken. Dit kan door het toetsen van een * als een VoiceMailbox is bereikt waar een VoiceMail is achtergelaten. Je kunt dan het nummer van de gewenste VoiceMailbox intoetsen met de daarbij behorende toegangscode.

Zie ook deze pagina voor meer informatie: Wijzigingen in onze voicemaildienst voor Vaste telefonie en Wijzigingen in onze voicemaildienst voor Mobiele telefonie. Als je vragen hebt over de wijzigingen van VoiceMail stel ze dan gerust. We beantwoorden ze graag!

*Update 18-10-2017: topic aangepast i.v.m. uitstel.

26 Reacties

Reputatie 2
Hoe zit het nu met Visual voicemail voor iPhone, die in de zomer al zou komen?
Reputatie 6
Badge +19
Hey @basmq, ik snap je vraag maar die informatie komt allemaal nog. Eerst is Vaste telefonie aan de beurt en mobiel komt later. De info die daar bij hoort zullen we aan dit artikel toevoegen.
" Nadat we de voicemail hebben aangepast, kunt u uw oude berichten nog 14 dagen beluisteren. Daarna worden deze berichten verwijderd. Wilt u uw berichten langer bewaren? Dan kunt u deze opnemen met daarvoor geschikte opnameapparatuur, zoals een spraak recorder app op uw smartphone. "

Reactie op bovenstaande z.g. oplossing van KPN
Zelden heb ik z'n knullige oplossing gelezen. Dit is natuurlijk geen oplossing omdat dit de kwaliteit van het bericht erg verslechterd.
Jammer dat er zoveel functies verdwijnen er weinig voor in de plaats komt.
Reputatie 6
Toch wel raar dat het op het vaste net bij KPN 0842333 blijft. Overal is het 1233, ook de vaste van andere providers (zoals ziggo).
Waarom wordt dat niet gelijk even meegepakt als er toch een heel nieuw systeem komt? En dat het gewoon 1233 wordt op de vaste lijn.
Komt op mij toch beetje als half werk over. Wat is de gedachte achter de keuze om het 0842333 te laten?

Wel goed dat het gebruik wat vereenvoudigd wordt zoals 2 meldteksten.
Wat mij niet helemaal duidelijk is hoe je met een andere telefoon, bv. bij een kennis, je voicemail thuis kan beluisteren.
Dan ook gewoon je eigen nr. bellen en *pincode# intoetsen tijdens melding?
Reputatie 6
Badge +19
PeterG schreef:

Toch wel raar dat het op het vaste net bij KPN 0842333 blijft. Overal is het 1233, ook de vaste van andere providers (zoals ziggo).
Waarom wordt dat niet gelijk even meegepakt als er toch een heel nieuw systeem komt? En dat het gewoon 1233 wordt op de vaste lijn.
Komt op mij toch beetje als half werk over. Wat is de gedachte achter de keuze om het 0842333 te laten?

Weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien is het juist wel makkelijker omdat hierin niets wijzigt. 😉
Ik vraag het na. Als ik meer weet laat ik het weten!

PeterG schreef:

Wat mij niet helemaal duidelijk is hoe je met een andere telefoon, bv. bij een kennis, je voicemail thuis kan beluisteren.
Dan ook gewoon je eigen nr. bellen en *pincode# intoetsen tijdens melding?

Met het nieuwe platform wordt inderdaad de mogelijkheid geboden om vanaf elk toestel elk beschikbare Voicemail te bereiken. Dit kan door het toetsen van een * als een Voicemail-box is bereikt. Je kunt dan het nummer van de gewenste Voicemail-box intoetsen met de daarbij behorende Pincode.
Reputatie 6
Paul schreef:

vanaf elk toestel elk beschikbare Voicemail te bereiken. Dit kan door het toetsen van een * als een Voicemail-box is bereikt.

Huh . . .😧
dus als ik Pietje bel en krijg zijn voicemail dan kan ik met de *⃣ toets weer de voicemail van bijvoorbeeld Klaasje beluisteren???? vooropgesteld dat ik naast diens vaste nr. ook de toegangscode ken 😉
Reputatie 6
Badge +19
PeterG schreef:

dus als ik Pietje bel en krijg zijn voicemail dan kan ik met de *️⃣ toets weer de voicemail van bijvoorbeeld Klaasje beluisteren???? vooropgesteld dat ik naast diens vaste nr. ook de toegangscode ken 😉

Als je Klaasje’s telefoonnummer en pincode intoetst wel!

Wanneer je je eigen voicemail wilt uitluisteren vanaf een ander toestel, is het meest handig om je eigen nummer te bellen (dan kun je zelf niet opnemen, maar het is niet een vereiste). Wanneer de begroeting wordt afgespeeld, toets je * en moet je je eigen telefoonnummer en pincode intoetsen.

PeterG schreef:

Terugkomend op deze: het is een bewuste keuze om niet nog meer te veranderen dus "half werk" is het niet. 😉
Reputatie 6
Badge +15
Wel mooi al die nieuwtjes, maar ik heb een Gigaset (3 telefoons) en die heeft een antwoordapparaat. Daar hou ik het mooi bij. 1 toets indrukken, en ik zet hem uit. I.p.v. alle codes in te toetsen om de voicemail uit en aan te zetten. En op afstand wil ik hem niet beluisteren, ben ik niet thuis? Dan ben ik gewoon niet thuis. En luister ik hem wel af als ik thuis kom. Was het niet zo dat als je de voicemail belt dat er belkosten aan verbonden zijn? Toen ik jaren geleden wel voicemail had van KPN, dan werden er gewoon belkosten in rekening gebracht.
Reputatie 6
Dank, Paul. Weet vlpg genoeg om e.e.a. uit te leggen bij vragen op 't forum. Zelf sta ik "vertraagd" doorgeschakeld naar m'n mobiel met*⃣ 6⃣ 1⃣ *⃣ en ook bij in gesprek *⃣ 6⃣ 7⃣ *⃣
Voicemail gebruik ik al jaren niet meer. Alleen incidenteel een antwoordapparaat.

Enneh, die mooie toetsafbeeldingen staan in de smiley's v.h. forum. Ideetje voor je bericht?
Reputatie 6
Badge +15
Paul_ schreef:

• De mogelijkheid om een boodschapper direct terug te bellen met toets 1 verdwijnt
  • Het maximaal aantal mogelijke welkomstboodschappen gaat van 5 naar 2
  • Je belt met vaste telefonie naar 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ - 3⃣ 3⃣ 3⃣ en met je mobiele telefoon naar 1⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣. In het buitenland bel je +3⃣ 1⃣ 6⃣ 1⃣ 2⃣ 0⃣ 0⃣ 1⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣. De nummers 0⃣ 6⃣ 5⃣ 3⃣ 1⃣ 0⃣ 1⃣ 0⃣ 1⃣ 0⃣, 0⃣ 6⃣ 5⃣ 3⃣ 1⃣ 0⃣ 1⃣ 0⃣ 1⃣ 1⃣ en 0⃣ 6⃣ 1⃣ 2⃣ 0⃣ 0⃣ 3⃣ 3⃣ 0⃣ 0⃣ vervallen
  • De maximale inspreektijd van een bericht wordt 3 minuten.

VoiceMail aanzetten via de vaste telefoon:

• VoiceMail als je je telefoon na 5 x overgaan nog niet hebt opgenomen
Toets *⃣ 6⃣ 1⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣ en verbreek de verbinding.

• VoiceMail als je in gesprek bent
Toets *⃣ 6⃣ 7⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣ en verbreek de verbinding.

• Inkomende gesprekken direct doorschakelen naar VoiceMail
Toets *⃣ 2⃣ 1⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣ en verbreek de verbinding.

Uitzetten gaat via #⃣ 6⃣ 1⃣ #⃣, #⃣ 6⃣ 7⃣ #⃣ of #⃣ 2⃣ 1⃣ #⃣

Opmerking:
Bij sommige ISDN-apparatuur schakel je VoiceMail op de volgende manier in: *⃣ 6⃣ 1⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣, *⃣ 6⃣ 7⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣ of *⃣ 2⃣ 1⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣.

PeterG schreef:

Enneh, die mooie toetsafbeeldingen staan in de smiley's v.h. forum. Ideetje voor je bericht?

Zoiets @PeterG? 😂 🤣 😁 Het is een zooitje zo! 😂 🤣 LOL

*Admin: quote ingekort i.v.m. leesbaarheid
Reputatie 6
DennisSchreve schreef:

Was het niet zo dat als je de voicemail belt dat er belkosten aan verbonden zijn? Toen ik jaren geleden wel voicemail had van KPN, dan werden er gewoon belkosten in rekening gebracht.

Klopt. Ooit, in een vér verleden, was het beluisteren van je eigen berichten via je eigen telefoon zonder gesprekskosten.
Al enkele jaren, sinds 10 mei 2001 om precies te zijn, is het bellen naar voicemail om je berichten te beluisteren het standaardtarief. Sinds 1 juli is dat € 0,12 start + € 0,12 per minuut* om je berichten terug te luisteren. Een DECT met antw.app. is niet zo heel veel duurder dan zonder dus dat heb je er idd snel uit!

*gesprekstarief wordt op de seconde nauwkeurig berekent.
Reputatie 6
DennisSchreve schreef:

PeterG schreef:

Zoiets @PeterG? 😂 🤣 😁 Het is een zooitje zo! 😂 🤣 LOL

Dan moet niet alles achter elkaar, maar onder elkaar. En natuurlijk alléén de codes! Niet al die nummers in het begin 😉
Vb.
Opmerking:
Bij sommige ISDN-apparatuur schakel je VoiceMail op de volgende manier in:
*⃣ 6⃣ 1⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣,
*⃣ 6⃣ 7⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣ of
*⃣ 2⃣ 1⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣.

@Paul_
Paul_ schreef:

VoiceMail als je je telefoon na 5 x overgaan nog niet hebt opgenomen
Toets *61*0842333# en verbreek de verbinding.

Het is echter, via MijnKPN, mogelijk om het aantal keren in te stellen tussen 1 x en 10 x.
Misschien er bij vermelden?
Reputatie 6
Badge +15
PeterG schreef:

Dan moet niet alles achter elkaar, maar onder elkaar. En natuurlijk alléén de codes! Niet al die nummers in het begin 😉
Vb.
Opmerking:
Bij sommige ISDN-apparatuur schakel je VoiceMail op de volgende manier in:
*⃣ 6⃣ 1⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣,
*⃣ 6⃣ 7⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣ of
*⃣ 2⃣ 1⃣ 0⃣ *⃣ 0⃣ 8⃣ 4⃣ 2⃣ 3⃣ 3⃣ 3⃣ #⃣.

😂 😁 😉
Word het nu ook mogelijk dat de VoiceMail opbelt om te melden dat er een bericht is ingesproken?
Groet
Ivo Warmels
Reputatie 6
Badge +15
Lumite schreef:

Word het nu ook mogelijk dat de VoiceMail opbelt om te melden dat er een bericht is ingesproken?
Groet
Ivo Warmels

Nee, je moet de voicemail zelf bellen met: 0842 333
Reputatie 6
Aan de hand van je binnengekomen nrs. kun je zien dat er mensen gebeld hebben. Kom je thuis en je ziet dat er helemaal niemand heeft gebeld kun je je ook de moeite, en kosten, besparen om je voicemail te bellen.
Reputatie 1
Lumite schreef:

Groet
Ivo Warmels

Als je een voicemail bericht hebt zal het platform je heel kort bellen, dat heet een outcall dacht ik. In de gemiste oproepen lijst zie je dan 0842333, daaraan herken je dat je voicemail hebt.
Dat was zo en dat blijft zo.
Reputatie 6
Badge +14
Paul_ schreef:

PeterG schreef:

Weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien is het juist wel makkelijker omdat hierin niets wijzigt. 😉
Ik vraag het na. Als ik meer weet laat ik het weten!

Is het een idee om beide nummers te gebruiken en om op een een doorschakeling te zetten naar de andere? Wel zo makkelijk lijkt mij 🙂
Reputatie 6
Badge +19
SjorsK schreef:

Is het een idee om beide nummers te gebruiken en om op een een doorschakeling te zetten naar de andere? Wel zo makkelijk lijkt mij 🙂

Dat is zeker een idee maar ik heb zo'n vermoeden dat dat zo vlak voor de migratie niet aangepast gaat worden. Ik zal het signaal in ieder geval wel doorgeven. 🙂
Reputatie 6
Badge +12
Mijn voicemail is uitgeschakeld en ik hoop dat die uitgeschakeld blijft.
Ik denk zo Als ze me nodig hebben dan bellen ze nog maar een keer, maar ik ga niet betalen voor een ander zijn gesprek,
Reputatie 6
huistijger schreef:

Mijn voicemail is uitgeschakeld en ik hoop dat die uitgeschakeld blijft.
Ik denk zo Als ze me nodig hebben dan bellen ze nog maar een keer, maar ik ga niet betalen voor een ander zijn gesprek,

Euh, huistijger. Je HEBT toch helemaal geen huistelefoon??? Duzzzzz, ook geen voicemail. (dit gaat over de telefoon thuis)
@huistijger
Reputatie 6
Badge +12
PeterG schreef:

Euh, huistijger. Je HEBT toch helemaal geen huistelefoon??? Duzzzzz, ook geen voicemail. (dit gaat over de telefoon thuis)

Klopt Peter, maar Paul schrijft dat het later ook voor de mobile telefoon gebruikt gaat worden, dus ik loop gewoon op de feiten vooruit.

En dat op die sloffen die ik nu aan heb. 😎 🐈
Komt Voicemail in Email nu ook weer terug

Admin: samengevoegd met centraal topic
Dat zou ik goedvinden, wanneer de voicemail weer via de email wordt doorgegeven
Reputatie 6
Hier staat alles over de nieuwe voicemail vast. Daar staat niets over email. Dus dat zal niet het geval zijn.
https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-wijzigingen.htm

Reageer