Vraag

Nieuwbouw - vaste telefoon via leen-MiFi?

  • 2 January 2021
  • 5 reacties
  • 228 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn zwager is verhuisd naar nieuwbouw met nog niet werkende glasvezel (en geen koper).

Internet-verbinding: opgelost met leen-MiFi

Vaste telefoon-aansluiting: niet opgelost. Zou dit iets zijn:
Fritz!Box maakt internetverbinding via mobiele netwerk ( met Fritz!Box 6890 LTE - Fritz!Box met mobiele netwerk dongel - ??Fritz!Box met MiFi??). Dan zou in de Fritz!Box het vaste telefoonnummer als VoIP-lijn kunnen worden geconfigureerd. Dan is er nog wel het probleem om zijn VoIP-aanmeldgegevens te achterhalen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Goede gedachte, zoiets heb ik wel eens aan de gang gehad, maar dan met een niet-KPN nummer, want een KPN nummer werkt alleen op je eigen vaste internetaansluiting (nog steeds ?) voor zo ver ik weet.

Het meest eenvoudige alternatief is (erg voor de hand liggend) doorschakelen naar een mobiel maar dan krijg je wel doorschakel kosten.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @FBFATA1020, welkom op het forum.

De MiFi router is een tijdelijke noodoplossing, helaas zit daar geen vast telefoonnummer bij. Ik durf ook niet te zeggen of de situatie die jij beschrijft gaat werken, het wordt in ieder geval niet ondersteund. Je zou via MijnKPN wel het vaste telefoonnummer kunnen doorschakelen naar een mobiele telefoon. 

Reputatie 2

Hanna, dank voor je reactie.
Het is jammer dat KPN geen oplossing biedt voor een vast telefoonnummer via de “nood-MiFi". Bij mobiel internet van XS4All (ook KPN) heb ik gezien dat VoIP-bellen mogelijk is. Bij een “nood-MiFi” van XS4All zou de opstelling met bv een Fritz!Box kunnen werken.
Het is teleurstellend dat in een nieuwbouw-complex glasvezel aanwezig is, maar dat ongeveer een half jaar moet worden gewacht tot daar gebruik van kan worden gemaakt.
Dan is een overstap naar de ook aanwezige en wel bruikbare “coax-kabel” snel gemaakt en is KPN een klant kwijt.

 

Badge +19

Zou ik ook doen voor een jaar tot glasvezel is opgeleverd.  Laten we eerlijk zijn..beter dan glasvezel is er niet.

Vaste telefoon is toch helemaal niet nodig als je een mobiel hebt. Hier al sinds 2012 geen vaste meer in gebruik.

Is zo 20ste eeuw…. :wink: .

Zelfs mijn 82jarige moeder gebruikt al jaren geen vaste meer :kissing_smiling_eyes: .

Maar: als er toegang is tot MijnKPN van het abonnement dan kan je de vaste doorschakelen naar een mobiel nummer. Uitgaand bellen alleen mobiel.

Een vaste kan wel indien het ondergebracht is bij een VoIP provider. Zoals cheapconnect.
Voor consumentenabonnementen biedt KPN geen directe VoIP. Het is wel VoIP maar werkt alleen via de aangesloten modem (Phone-poort/PSTN)…. en dan moet de lijn wel werken.

En hoe doet je zwager het met TV?