Beantwoord

Nieuwe handset compatibel vinden met oud basisstation Chicago 930?

  • 7 September 2021
  • 4 reacties
  • 231 keer bekeken

Ik heb een oude telefoon handset van KPN (10 jaar oud) en een basisstation Chicago 930. De batterij van de handset laadt niet meer op dus ik moet een nieuwe. Welke handset op de KPN webshop is compatibel met dit basisstation? Zodat ik die liefst niet ook nieuw hoef te kopen :slight_smile:

Het gaat dus om een huistelefoon, zo’n oplaadbare waarmee je ook rond kunt lopen.

Ik heb het basisstation aangesloten op de experia box. Ik heb glasvezel voor het geval dat ertoe doet. Dank voor het antwoord alvast!

icon

Beste antwoord door PeterG 8 September 2021, 13:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @DorisH . Welkom op het forum.

Hele goede vraag waar ik niet direct een antwoord op heb. Ik vermoed dat losse handsets namelijk niet compatibel zijn met een ouder basisstation maar dat is een aanname.

@PeterG  weet hier veel meer over dan ik.  Weet jij of hier mogelijkheden zijn, Peter?

(10 jaar oud)

Dan zou ik een hele nieuwe set aanschaffen. Bij voorkeur van het merk Gigaset en niet zo'n te dure kpn set.

Je kunt ook een losse handset (bv Gigaset) kopen. Maar dat is vaak zelfs duurder dan een complete set. Verder zal een vervangende handset niet alle mogelijkheden van de basis ondersteunen! En je blijft met een 10 jaar oude basis aan de gang….

Een complete nieuwe set is derhalve aan te bevelen.

Met één handset zonder antwoordapparaat zijn de Gigasets van af zo'n 29 euro.

Een mooie vervanging met een los basisstation (waar dus de handset niet in opgeladen hoeft te worden) vind ik de Gigaset CL 390 . Die complete set is goedkoper dan een losse handset! (want de handset ervan is voor dezelfde prijs te krijgen; dan ben je wel g*k om niet de complete set te nemen)

Hoi @PeterG, dank voor je antwoord. Dus begrijp ik goed dat de gigaset die jij aanraadt met basisstation komt? En die kan ik dan zo in mijn experia box pluggen? Dank voor je hulp! Groetjes Doris

Ja. Dat klopt, Doris.

Er staan op die pagina ook 2 losse handsets (duidelijk aangegeven, wit en grijs), maar die zijn om de set uit te breiden. Zoals je ziet zijn die relatief duur t.o.v. een complete set inclusief basis. N.m.m. dus zonde om dan voor dat geld met een oud basisstation door te gaan als je voor dezelfde prijs er een nieuwe basis bij hebt.