Beantwoord

Nummer Blokkeren

  • 28 juni 2017
  • 18 reacties
  • 8099 keer bekeken

Ik zou graag een telefoonnummer willen blokkeren. Dit zou gedaan moeten en of kunnen worden via MijnKPN - Telefooninstellingen. Echter zit er in mijn "MijnKPN" géén Telefooninstellingen.
Wie weet er raad?
icon

Beste antwoord door Alex_P 26 juli 2020, 17:21

Begrijp niet waarom ik een profiel moet aanmaken. 

Ik ben bij KPN bekend.

Ik zie in de invulvakken veel dat niet met mijn “probleem” te maken heeft.

Zelfs mijn vast nr. word niet gevraagd.

Daar ging het over!!!

`t is goed zo.

Nou ja, dan niet toch?! :wink:

Laat het ons hier weten mochten we toch iets voor je kunnen betekenen. We doen het oprecht met alle plezier. :relaxed:

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Hoi, het is bij kpn niet mogelijk om gebeld te worden op nummer te blokkeren.

Bij sommige dect telefoons kun je een ringtoon/volume koppelen aan een nummer in het telefoonboek. Je kan dan het betr. nummer erin zetten met een 'stille' ringtoon.

Als het overlast/lastig vallen betreft kun je ook dit formulier invullen:
https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm

Op de KPN website vind je een pagina met tips en hulp bij telefonische overlast. Hier lees je onder meer waar je overlast kan melden, wat hiermee gebeurt en hoe je in uiterste gevallen een telefoonnummer kan wijzigen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Tanya, welkom op het forum! Gaat het om overlast van een bekend of anoniem nummer? Helaas kun je nummers niet blokkeren. De tip die Peter geeft over het koppelen van een nummer aan een bepaalde ringtone in het toestel zelf, is een handige. Kan dat met je toestel? Ik hoop dat je daarmee geholpen bent. Als je nog vragen hebt, stel die gerust.
Wel vreemd eigenlijk. Je kan wel e-mails op een server blokkeren maar geen mobiele nummers blokkeren. Zou verplicht moeten worden.
Reputatie 7
Wel vreemd eigenlijk. Je kan wel e-mails op een server blokkeren maar geen mobiele nummers blokkeren. Zou verplicht moeten worden.
Het uitdaging zit hem in de aard van de communicatie. Een telefoontje is realtime terwijl een mailtje versturen dat niet is. Als er dan realtime gecontroleerd moet worden of een telefoonnummer geblokkeerd is dan is dat toch wel even iets anders dan het blokkeren van een e-mailadres.

wij worden regelmatig gebeld door een 088 nummer 

gaat over neem op gelijk word de telefoon daar neer gelegd

volgens mij om te horen of iemand thuis is 

zo niet dan is de kans schoon om in te breken

dus pas op

We worden gebeld door een Roemeens nummer. In mijn factuur staat daarna een bedrag van enkele euro`s. De KPN medewerkster gaf het advies dat nummer te blokkeren! Blijkt helemaal niet mogelijk.

Dus aan adviezen heb je niets! Zoek het lekker uit als je maar wel betaald!

Reputatie 7

Er kunnen geen kosten op jouw factuur komen te staan omdat je gebeld wordt.

Die kosten moeten dus ergens anders voor zijn.

Heb je je bij de specificatie van die kosten op de tweede of derde pagina van de factuur gekeken waar die kosten voor in rekening gebracht zijn?

Reputatie 7
Badge +21

Hi @telebert, welkom hier. 

Net als wjb ben ik ook benieuwd waar deze kosten vandaan komen, wat zie je op je factuur? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 

Heb contact gehad met een collega. 

Die zag het ook dus er is bij jullie nog wat te doen!

Reputatie 7

Heb contact gehad met een collega. 

Die zag het ook dus er is bij jullie nog wat te doen!

Toch ben ik heel benieuwd waar die kosten voor in rekening gebracht zijn want gebeld worden kan niet tot kosten leiden.

Reputatie 7
Badge +21

Heb contact gehad met een collega. 

Die zag het ook dus er is bij jullie nog wat te doen!

En wat was het? Gebeld worden kost inderdaad geen geld. Ik zie nog geen gegevens bij jou dus kan dan ook niet meekijken. 

Op 2 data ben ik gebeld door deze nrs. en voor iedere keer is er geld voor in rekening gebracht.

De tijden zijn kort, van 10 sec. tot iets van 40 sec. maar wel berekend. 

En waarom geeft men het advies de nummers te blokkeren als dat niet kan.

Reputatie 7

Plaats anders eens een screenshot van de kostenspecificatie.

Zorg wel dat jouw privé gegevens niet zichtbaar zijn.

Volgens mij moet KPN actie ondernemen als er iets niet klopt.

Als je iemand aan de lijn krijgt geven ze verkeerde info.

Mijn gegevens openbaar maken voel ik niets voor.

Bovendien; wie heeft op dit forum een officiële status om wat recht te zetten.

Als je onder het nr van de helpdesk het niet eens lukt.

Zie dit item maar als een waarschuwing dat je van KPN niets te verwachten hoeft.

Reputatie 7
Badge +21

Als je hier je profiel invult is dit niet openbaar en alleen zichtbaar voor KPN moderators, zoals ik. Als hier iets niet goed gaat kan ik dit zeker rechttrekken, dat mag je van ons verwachten.

Begrijp niet waarom ik een profiel moet aanmaken. 

Ik ben bij KPN bekend.

Ik zie in de invulvakken veel dat niet met mijn “probleem” te maken heeft.

Zelfs mijn vast nr. word niet gevraagd.

Daar ging het over!!!

`t is goed zo.

Reputatie 7

Dat je jouw profiel moet aanvullen heeft alles te maken met AVG.

Een KPN moderator mag niet zomaar in jouw gegevens kijken zonder

A) zeker te weten dat je bent wie je zegt te zijn.

B) toestemming van jou.

En dat doe je door jouw klantgegevens in te vullen in jouw profiel.

Reputatie 7
Badge +21

Begrijp niet waarom ik een profiel moet aanmaken. 

Ik ben bij KPN bekend.

Ik zie in de invulvakken veel dat niet met mijn “probleem” te maken heeft.

Zelfs mijn vast nr. word niet gevraagd.

Daar ging het over!!!

`t is goed zo.

Nou ja, dan niet toch?! :wink:

Laat het ons hier weten mochten we toch iets voor je kunnen betekenen. We doen het oprecht met alle plezier. :relaxed:

Reageer