Beantwoord

Nummer blokkeren

  • 7 August 2020
  • 14 reacties
  • 1520 keer bekeken

word steeds gebeldĀ  door het nr 0207778899 zou ik graag ge blokkeerd willen hebben

icon

Beste antwoord door PeterG 7 August 2020, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Het blokkeren van inkomende gesprekken is niet mogelijk.

Het is het telefoonnummer van de Rabobank. Amstelplein in Amsterdam.

MAAR ZEG ALTIJD DAT JE TERUGBELT EN DOE DIT OOK. Verbreek de verbinding dus en bel je bank zelf. Je voorkomt daarmee dat je met de criminelen belt en hebt de Ć©chte bank aan de lijn.

wilt u aub dit nr blokkerenĀ  0207778899 bvd

Reputatie 7

Zoals @PeterGĀ al aangaf is het niet mogelijk om telefoonnummers inkomend te blokkeren.

Dat zal je op jouw eigen telefoon moeten doen als.deze dergelijke functionaliteit heeft.

En nogmaals. Het is gewoon het nummer van de Rabobank in Amsterdam. Zelfs als blokkeren kon dan natuurlijk niet dit nummer. Maar het kan niet.

Maar om te voorkomen dat je met criminelen belt die het nummer spoofen, verbreek de verbinding en bel zƩlf terug!!

Volgens mijn Rabobank is het een valseĀ 

Nummer?wordt steeds gebeld dat ik 3 duizend euro wil over maken naar dat nummerĀ 

Bvd

En je hebt geen relatie met die bank ?

Het nummer terugbellen geeft de zekerheid dat je de echte nummerhouder aan de lijn hebt.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Korteweegje41, dit nummer staat ook echt op de website van de Rabobank en is dus echt van hen. Het is heel verstandig om telefonisch geen bankzaken te bespreken als jij dit niet vertrouwt. Misschien kan je eens bij ze langs? Of, zoals @KeesYagiĀ zegt, bel inderdaad even zelf met het telefoonnummer van de bank.

Korteweegje41 schreef:

Volgens mijn Rabobank is het een valse Nummer?

Mogelijk hebben criminelen het gespooft (valselijk in gebruik mbt nummerweergave).

Als dat nummer belt, ga dan nergens op in maar zeg dat je terugbelt! Dan zul je met datzelfde nummer i.i.g. de Ć©chte Rabobank aan de lijn krijgen.

Het nummer staat gewoon op de site v.d. Rabobank. (zie mijn eerdere reactie).

TIP voor dit soort zaken: bel ALTIJD ZELF TERUG! Desnoods op het bij jouw wƩl bekende nummer van de bank in kwestie.

KeesYagi schrijft:
Het nummer terugbellen geeft de zekerheid dat je de echte nummerhouder aan de lijn hebt.

De telefoon terreur neemt toe. Het zou mooi zijn wanneer er nagedacht gaat worden over een dienst waarmee abonnees inkomende gesprekken van bepaalde nummersĀ kunnen blokkeren. Hierdoor zal deze vorm van terreur afnemen, mede als de irritante. Graag doorspreken aan PO vaste telefonie.Ā 

Reputatie 7

De telefoon terreur neemt toe. Het zou mooi zijn wanneer er nagedacht gaat worden over een dienst waarmee abonnees inkomende gesprekken van bepaalde nummersĀ kunnen blokkeren. Hierdoor zal deze vorm van terreur afnemen, mede als de irritante. Graag doorspreken aan PO vaste telefonie.Ā 

Ik denk niet dat dat enige invloed zal hebben immers die terreurbellers gebruiken telkens weer een ander nummer of bellen anoniem. Overigens kan je met een FRITZ!Box nummers blokkeren en zijn er ook apparaten op de markt die je voor jouw vaste telefoon kunt plaatsen waarop je telefoonnummers kunt blokkeren.

Beste wjb. Ik zie dat je een veelgebruiker bent van dit forum. Ondanks je voetnoot komen je berichten negatief over. Het helpt dus niets en voegt niets toe. Steek je tijd in zaken die wel iets nieuws brengen.Ā Ā 

Reputatie 7

Ondanks je voetnoot komen je berichten negatief over. Het helpt dus niets en voegt niets toe.

Waarom komen mijn berichten negatief over?

Waarom helpt mijn bericht niet en voegt het niets toe?

Is het dan niet zo dat mijn bericht je twee mogelijke oplossingen biedt?

Zolang het nog niet mag op providerniveau, zal het op gebruikersniveau moeten gebeuren. Hiervoor zal de klant zelf geschikte apparatuur moeten aanschaffen, zoals bv. een DECT telefoon waarin dit mogelijk is.

Maar je blijft bezig. Die lui sturen valse nummers mee, dus kunnen ze werkelijk Ɣlle nummers meesturen die ze willen. Er is zelfs een tijdje MIJN nummer voor gebruikt. Werd ik ineens meerdere keren per dag gebeld door mensen die zeiden dat ik ze gebeld had en wat de reden was. Uiteindelijk maar A.A. laten aanstaan met melding. Vaste telefoon is hier nog wel maar al jaren niet meer gebruikt voor uitgaand bellen. En inmiddels gaat ie nog maar hooguit 2 of 3 x per maand over, want iedereen belt ook nƔƔr m'n mobiele.

Het telefoon nummer systeem is nooit ontworpen maar is gegroeid door kleine netwerken steeds verder aan elkaar te koppelen. Later is daar nummer identificatie bij gekomen maar dan zonder controle systeem. De vertrouwde aanbieders houden zich er netjes aan, maar niet iedereen, niet tot (mijn) verbazing uiteraard. Het heeft nog best lang geduurd voor dat de boefjes dit voor elkaar hadden, zws (ook) weer door de vrije (!) markt.
Ā 
Maar er zijn best technische oplossingen te bedenken, maar dan niet bij / door de telefoonaanbieder maar bij de techniek die daar nog voor zit, de coin.nl (acm). Dat is het register waar elke oproep op binnen komt en dan naar de juiste aanbieder wordt doorgezet, maar blijkbaar wordt dan niet gekeken waar het vandaan komt, maar dat zou wel kunnen natuurlijk.
Ā 
Ik ontving de laatste dagen ook weer wat onzin oproepen, de meeste stonden al in het omleidingsfilter van mijn fritzbox, eentje nog niet, een 020 nummer wat volgens :
niet uitgeven is, dat is dus al heel eenvoudig om te filteren, ik heb nu de hele nummerreeks geblokkeerd. Maar ja, dat is geen echte oplossing, er moet (helaas) iets komen zoals dat nu het geval is bij e-mail spam, er zijn bedrijven die lijsten met de gegevens aan leveren aan de e-mail aanbieders, en dat werkt best goed.
Ā 
=== aanvulling ===