Beantwoord

Nummer herkenning call ID

  • 7 December 2020
  • 84 reacties
  • 1886 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds ik een nieuwe modem heb van de kpn zie ik geen nummer herkenning meer.

Heb alles gereset maar hielp niet 

Wat is de oplossing? 

icon

Beste antwoord door Ronaldvdv 26 December 2020, 19:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

84 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hi @Ronaldvdv ,
Welkom op het forum. Had je analoge telefonie en ben je overgezet? Heb je een ander toestel? Heb je het telefoontoestel al van de stroom gehad?

Zou je anders je profiel aan kunnen vullen zodat ik je gegevens kan opzoeken in het systeem?

Reputatie 2

Geen anoloog 

Alleen de laatste modem ontvangen. Dat is de enige wijziging 

Reputatie 7

Alleen de laatste modem ontvangen. Dat is de enige wijziging 

Welke Experia Box had je en welke heb je nu?

Welk merk en type telefoon gebruik je?

Als dat een dect toestel is, gebruik je dan het bijbehorende basisstation?

Reputatie 2

Ik gebruik de laatste Experia box. Helaas staat daar geen nummer op. 

Telefoon is een Panasonic. Ik gebruik het bijbehorende basis station. Voorheen werkte het wel. 

Helaas nu niet meer

Reputatie 4
Badge +6

Zou je anders je profiel aan kunnen vullen zodat ik je gegevens kan opzoeken in het systeem?

Reputatie 2

Zou je anders je profiel aan kunnen vullen zodat ik je gegevens kan opzoeken in het systeem?

 

 

Profiel ingevuld, hopelijk voldoende?

Reputatie 4
Badge +6

Zeker voldoende :slight_smile: ! Gaat het om uitgaande of inkomende (dus je schermpje op toestel) nummerweergave? 

Zie je helemaal niks staan? of staat er anoniem/  nummer beginnend met ‘0031’ OF   een teken/symbool i.p.v. een nummer ?

Reputatie 2

Zeker voldoende :slight_smile: ! Gaat het om uitgaande of inkomende (dus je schermpje op toestel) nummerweergave? 

Zie je helemaal niks staan? of staat er anoniem/  nummer beginnend met ‘0031’ OF   een teken/symbool i.p.v. een nummer ?

 

Bedankt

Ik zie alleen staan “Inkomend gesprek”. 

Voor heen was dat niet zo, dan zag ik de naam van persoon die mijn contactlijstje stond opgeslagen.

 

Reputatie 4
Badge +6

Zou je de volgende dingen kunnen controleren/ uitvoeren?

  • Toestel 1 minuut spanningsloos wilt maken of te resetten. Ongeacht of het een vast of draadloos toestel is.
  • Om te testen waar het probleem zit, moet er slechts één telefoon op de 'Tel1'- of 'Phone1'-aansluiting van de KPN Experia Box worden aangesloten. Het telefoontoestel moet direct op deze poort aangesloten worden: dus zonder aansluitdoos of ander apparatuur er tussen! Dit verkleint de kans dat de oorzaak ligt aan toestel en/of bekabeling tussen KPN Experia Box en telefoontoestel. Mocht de klant onverhoopt een draadloos toestel hebben, check dan wel even of deze verbinding heeft met het basistation.
     

    Let op: Pulse toestellen werken niet in combinatie met InternetPlusBellen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van het telefoontoestel.

  • Controleer of het toestel DTMF (Dual Tone Multi Frequency) ondersteunt. Raadpleeg hiervoor de handleiding of neem contact op met de leverancier.
     

    Sommige DECT toestellen werken alleen op FSK ( Frequency Shift Keying), dit zijn toestellen die bijvoorbeeld in Duitsland zijn gekocht of gebruikt zijn via een telefonie abonnement bij een kabelprovider. In bijna alle gevallen gaat het hier om Siemens toestellen. Nieuwere Siemens toestellen schijnen wel een duo mode te hebben met FSK en DTMF. Indien de klant een nieuw Siemens toestel heeft, dan kan hij de leverancier bellen voor de juiste instelling. De Gigaset 4000 serie heeft deze functie helaas niet.

    Pulse toestellen werken niet in combinatie met InternetPlusBellen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van het telefoontoestel.

  • Controleer de instellingen met de klant op juistheid voor het gebruik van DTMF en corrigeer die indien nodig /mogelijk. Raadpleeg hiervoor de handleiding.
     

    Indien dit niet mogelijk kun je het beste contact opnemen met de leverancier van je toestel.
    Handleiding KPN Toestellen

  • Test een ander telefoontoestel (bij voorkeur een gedraad toestel) aansluiten om uit te sluiten dat het huidige toestel de oorzaak is.

    Tip: eventueel kun je nog de telefoon van de buren gebruiken om te testen.

Verder heb ik gekeken in de instellingen en heb ik een synchronisatie van je nummer gedaan op je ExperiaBox. 
De instelling van Inkomende nummerweergave is niet een instelling die wij aan kunnen passen. Uitgaande nummerweergave wel (deze staat in dit geval ook aan).

Reputatie 2

Dank voor deze oplossing. Deze had ik gedaan en zelfs de Experia box gereset. 

Het tweede toestel had ik zo gelaten, dus de stekker zat er nog in. Ik zal deze ook ontkoppelen voordat ik de reset ga doen.

Alvast bedankt voor de moeite

Reputatie 2

Probleem is nog steeds niet opgelost 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ronaldvdv, ik neem het in verband met vakantie even over van @Denise. :slight_smile:

De combinatie van een Panasonic en een Box 12 geeft vaker problemen, Panasonic heeft daar zelf de volgende oplossing voor op de website staan:

‘Hiervoor moet eerst de stroomtoevoer naar het modem worden onderbroken. Sluit deze na één minuut weer aan op het lichtnet. Haal vervolgens (ook ongeveer één minuut), de voeding van het basisstation uit het stopcontact. Mocht er geen gebruik van een modem worden gemaakt, dan een onderbreking van een minuut van de voeding van het basisstation voldoende.’

Zou je dit eens willen proberen?

Reputatie 2

Dit had ik al een paar gedaan 

Gebeld met de KPN en zij hebben een instelling in de modem aangezet. Dit kon ik helaas niet doen. 

Het werkt nu 

Bedankt voor de service 

Fijne feestdagen 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, helemaal top dat het inmiddels werkt! Bedankt dat je het nog even laat weten :relaxed:

Hallo, ik heb hetzelfde probleem sinds ik van experiabox versie V9 naar v12 ben overgegaan een week geleden. Bovenstaande heb ik allemaal doorgenomen en dat is het niet. Zouden jullie ook diezelfde instelling voor mij kunnen wijzigen.

Alvast bedankt voor de spoedige reactie.

 

Groet,

Nick

Reputatie 2

Het heeft bij mij een paar dagen gewerkt. Nu niet meer. Het ligt aan de laatste expiria modum. 

 

Dat is dan wel teleurstellend. Heb je ook v12?

Reputatie 2

Ik heb de laatste experia box, de nieuwste en daar staat niets op. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ronaldvdv, jammer dat het toch geen permanente oplossing bleek te zijn :slight_frown:

@Lauter heb jij ook een Panasonic toestel? Of 1 van een ander merk?

Reputatie 2

Hi @Ronaldvdv, jammer dat het toch geen permanente oplossing bleek te zijn :slight_frown:

@Lauter heb jij ook een Panasonic toestel? Of 1 van een ander merk?

Volgens een medewerker van de KPN ligt het aan een instelling van de experia box. Deze had hij aangezet. Resetten heeft hier niets mee te maken. 

Zou fijn zijn als de KPN dit weer oppakt 

Ik heb een Philips dect telefoon (set van 3 draadloze toestellen)

Bij mij werkt het ook opeens niet meer.…

Ik heb Philips telefoons.

Reputatie 7
Badge +20

@Ronaldvdv ik heb de telefonie instellingen van je modem gesynchroniseerd, naast het resetten is dat het enige dat wij kunnen doen met je modem. Ik hoop dus dat dit is wat de vorige collega heeft gedaan zodat het weer goed gaat. 

Zou je me ook kunnen vertellen of het je wel eens op is gevallen dat een 2e oproep van dezelfde beller wél goed wordt weergegeven? In een ander topic hebben 2 klanten met een Panasonic en een Box 12 dit aangegeven en ik ben benieuwd of dit toeval is of dat dit een structureel ding blijkt te zijn.

@Lauter ondanks dat je geen Panasonic hebt, ook aan jou de vraag of het  je wel eens op is gevallen dat een 2e oproep van dezelfde beller wél goed wordt weergegeven?

@Belvis1 je geeft aan dat het ineens niet meer werkt,  is dat sinds je een Box 12 aan hebt gesloten of zit het anders?

Reputatie 2

@Ronaldvdv ik heb de telefonie instellingen van je modem gesynchroniseerd, naast het resetten is dat het enige dat wij kunnen doen met je modem. Ik hoop dus dat dit is wat de vorige collega heeft gedaan zodat het weer goed gaat. 

Zou je me ook kunnen vertellen of het je wel eens op is gevallen dat een 2e oproep van dezelfde beller wél goed wordt weergegeven? In een ander topic hebben 2 klanten met een Panasonic en een Box 12 dit aangegeven en ik ben benieuwd of dit toeval is of dat dit een structureel ding blijkt te zijn.

@Lauter ondanks dat je geen Panasonic hebt, ook aan jou de vraag of het  je wel eens op is gevallen dat een 2e oproep van dezelfde beller wél goed wordt weergegeven?

@Belvis1 je geeft aan dat het ineens niet meer werkt,  is dat sinds je een Box 12 aan hebt gesloten of zit het anders?

Beste Maja

Bij mij werkt het weer. Ik heb dit getest met mijn 06. Hopelijk werkt het ook als er andere binnenkomende gesprekken binnenkomen.

Hartelijk dank voor de service!

Ik heb al een tijdje box 12 en van de een op de andere dag gaf mijn vaste telefoon een 0 aan bij een inkomende oproep. 

Sinds vandaag zie ik weer wel het inkomende nummer staan.

Ik hou het weer even in de gaten. Als het weer een 0 wordt meld ik het wel weer hier.