Beantwoord

Nummer portering naar KPN vanaf ziggo

  • 23 June 2020
  • 16 reacties
  • 296 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Mijn ouders hebben een nummerportering aangevraagd bij hun aanvraag van het hussel abonnement.

Nu gaf de KPN medewerker aan dat als het modem online is gaat het nummer vrijwel als het is vrijgegeven door Ziggo binnen een dag over.

Wat blijkt nu modem is al sinds 8 juni online en internet tv werkt al maar telefonie gaat nog steeds via Ziggo KPN klantenservice gebeld die geven aan nummerstaat al bij ons dus als je hem omprikt moet het werken na 2x keer hebben uitgelegd ik bel nog steeds via ziggo valt het kwartje nog steeds niet wanneer gaat het nummer nu over naar KPN hoe lang kan dit duren?

 

Bij mij was dit dezelfde dag nog na online komen van de KPN modem.

icon

Beste antwoord door Susan_ 27 June 2020, 08:54

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @MennoG78, bedankt voor jouw bericht!

Oh, dat gaat dan niet helemaal goed. We kunnen gelukkig ook nadat het abonnement is ingegaan nummerporteringen uitvoeren! Er wordt dan tijdelijk een 2e nummer geactiveerd (indien er nu een ander nieuw nummer actief is), en zodra het te behouden nummer actief is, kan het andere nummer (indien van toepassing) verwijderd worden.

Kan je aangeven bij persoonlijke opmerkingen bijvoorbeeld wat het adres en klantnummer van je ouders is? Want ik ga er vanuit dat het huidige adres bij je Forum profiel van jou is. Dan kunnen we hier even naar kijken. Ik zie dat het vaste nummer van je ouders al wél ingevuld staat.

Reputatie 7
Badge +8

@Susan_ er is op dit moment helemaal niks actief op de experiabox van KPN heb net het adres toegevoegd weet zo niet het klantnummer maar heb andere gegevens toegevoegd hoop dat het snel is opgelost voor ze.

Reputatie 7
Badge +8

@Susan_  klant nummer van me ouders heb ik nu ook toegevoegd

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MennoG78, ik neem even waar voor @Susan_ vandaag. Ik zie dat er inmiddels al telefonisch contact is geweest om het nummer over te zetten. Ik lees daar dat het voor het einde van de dag moet werken!
Gezien onze reactietijd en de noodzaak moet ik bekennen dat telefonisch waarschijnlijk makkelijker is om contact te hebben met ons nu. Wil je ons laten weten of het werkt straks?

Reputatie 7
Badge +8

@Thomas Zal ik doen was er net even geweest 14:50 toen belde ze nog over Ziggo dus het is nog niet overgezet maar het is geen einde dag nog. ;)

 

Ik ben een buitenstaander in deze maar wel met ervaring op gebied van voip en porteren.

Het kan best zijn dan uitbellen tijdelijk op beide aansluitingen werkt, maar het gaat om de inkomende oproepen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben een buitenstaander in deze maar wel met ervaring op gebied van voip en porteren.

Het kan best zijn dan uitbellen tijdelijk op beide aansluitingen werkt, maar het gaat om de inkomende oproepen.

Ook gecheckt ik belde het nummer en komt nog bij ziggo uit daar zat de telefoon nog op

Reputatie 7
Badge +8

@Thomas Net gechecked maar is nog niks omgezet tot wanneer kan dit?

Want volgens je collega die ik sprak zou het al binnen paar uur zijn

Reputatie 7
Badge +8

@Thomas ik sprak net een collega van jou dat er nu opeens weer een ticket open staat naar de technische dienst.

Maar mijn vaders ziggo modem gaat per 30-6 eruit dus zou mooi zijn als ze het oplossen.

Hij kan namelijk niet zonder het telefoonnummer ivm ziekenhuis opnames en telefoontjes waarop ze zitten te wachten.

Waarom gaat dit zo moeizaam? en zegt elke collega wat anders als je belt de ene zegt nee hoor alles staat goed dus om prikken en je kan bellen dit werkt niet

De ander zegt morgen gaat hij over de andere vandaag zegt ik voer hem opnieuw in en dan is hij einde middag over maar helaas weer niks.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Nog steeds niet opgelost @Susan_ @Thomas  vandaag nog maar eens gebeld ze weten nog niet wat het is.

Ziggo zegt wij wachten op seintje van KPN dus gaat lekker :(

Reputatie 7
Badge +21

@MennoG78 ik begrijp de frustratie omdat je elke keer wat anders te horen krijgt. Eerst was het inderdaad de 25e, maar dit is door de achterliggende afdeling toch nog gewijzigd. De portering staat voor 30 juni gepland. Ik ga er vanuit dat het dan wél goed gaat, en dat je ouders dan via KPN gebruik kunnen maken van het nummer!

Reputatie 7
Badge +8

@Susan_ top dat is wel precies de datum dat Ziggo er ook uit gaat wellicht hebben ze dit zo aangehouden?

Bedankt voor je terug koppeling :D

Reputatie 7
Badge +21

@MennoG78 klopt. Ook daarna kan het nummer nog geporteerd worden maar dat zou betekenen dat ze even niet bereikbaar zijn en dat willen we juist voorkomen! Hoogstens een paar uurtjes dat de overzetting geregeld moet worden en het nummer even niet bereikbaar is, maar meer ook niet!

Reputatie 7
Badge +8

@Susan_  Graag want even niet bereikbaar zijn zou niet prettig zijn hoop dat het Dinsdag dus goed komt is er ook een tijd bekend hoe laat dit gebeurd zoals bij Mobiel geven jullie altijd eentijd af.

Reputatie 7
Badge +8

@Susan_  het telefoonnummer is vanmorgen over gezet 👍

Reputatie 7
Badge +21

@MennoG78 top!! Heel fijn om te horen dat het goed gegaan is! En bedankt dat je het nog even terugkoppelt :blush:

Reageer