Vraag

Nummer portering per 22-3 i.p.v. 2-3-2021

  • 12 February 2021
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik zit nu bij KPN, per 18-3-2021 de aanvraag gedaan bij Youfone het abonnement over te nemen. Dit wordt 22-3-2021. Goed, na de aanvraag werd ik gebeld door KPN dat er vanuit Youfone een porteringsverzoek is gedaan per 02-3-2021 en ik vanaf die dag geen telefoon meer heb. Ik dus contact opgenomen met Youfone, die zeggen dat die aanvraag niet door hun zo is gedaan, maar per 18-3-2021 (KPN geeft het vrij op 22-3-2021). Ik dit geverifieerd via de Chat van KPN, en die zeggen “Nee per 02-03-2021 wordt het abonnement stop gezet”. Ik weer contact opnemen met Youfone, die zeggen “Nee onze aanvraag is gedaan en bevestigd door KPN voor 22-03-2021, wij kunnen niet eens zomaar bepalen wanneer een nummer naar ons moet”

Ik zit dus in een cirkel, en het enige wat ik wil is een soepele overgang. Wat kan ik nog doen om KPN en Youfone op 1 lijn te krijgen en te zorgen dat de overstap soepel verloopt? De bal ligt nu bij KPN, wat is jullie reactie en advies?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Dirkh_ , de providers spreken onderling af wanneer de portering plaats gaat vinden aan de hand van de contractdata. Dus als de één het overneemt maakt de ander het actief.

In de regel krijg je daar bijtijds een SMS van.

Op de dag van de portering merk je op een gegeven moment dat je KPN-kaart het niet meer doet. Je kunt dat de SIM-kaart vn YouFone in je telefoon doen en die is dan actief, meestal ook meegedeeld via een SMS.

 

Bedankt voor je reactie @JanD , het gaat hier om een vast telefoonnummer overigens. Ik vind het logisch dat het volgens contractdata gaat met in inachtneming van een opzegtermijn. Allemaal volstrekt logisch en daar heb ik rekening mee gehouden met de aanvraag. KPN belt mij echter op dat ze het nummer ver voor de overname datum afsluiten (of in ieder geval dat ik vanaf die datum niet meer kan bellen), dus die afspraak waar jij terecht over spreekt, wordt door KPN anders nagekomen.

Dus ik zou volgens de vrouw van de KPN minimaal drie weken zonder telefoon zitten, gister werd me gezegd dat het hele abonnement (dus ook internet) per 02 maart wordt stopgezet. Snap je de verwarring en drang dat ik dit rechtgezet wil hebben, al is het misschien alleen maar een administratieve afwijking van de aanvraag.

Hallo @Dirkh_ je hebt bij KPN nu dus een alles-in-1-pakket waar je het vaste telefoonabo uit wilt halen en porteren naar YouFone. met nummerbehoud.

Bij sommige KPN-pakketten is de vaste telefoon een onlosmakelijk deel van het pakket en bij sommige pakketten is het een optie die je uit kunt zetten of porteren zonder dat het de integriteit van je bestaande pakket aantast.

Geeft in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer/klantnummer en het telefoonnummer in waar het om gaat en een moderator komt er z.s.m. op terug.

Succes.

 

Sorry @JanD, maar ik heb een aanvraag gedaan voor internet en bellen bij Youfone, hetzelfde pakket als ik nu heb bij KPN. KPN belt echt over de nummerportering

 

Sorry @JanD, maar ik heb een aanvraag gedaan voor internet en bellen bij Youfone, hetzelfde pakket als ik nu heb bij KPN. KPN belt echt over de nummerportering

 

Hallo @Dirkh_ , oké, duidelijk nu, geeft toch even je gegevens in zoals ik in mijn eerdere reactie adviseerde.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Dirkh_ Welkom op het forum. 

Ik zie inderdaad de datum van 02-03 terugkomen in onze systemen. Ik ga voor je uitzoeken hoe dit precies zit, want deze datum moet natuurlijk 17-03 worden. 

Ik heb hiervoor een bericht naar mijn collega's gestuurd, zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier zo snel mogelijk delen!