Beantwoord

Nummerbehoud naar andere regio

  • 22 June 2019
  • 12 reacties
  • 2046 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Beste KPN,

Is nummerbehoud voor vaste telefonie mogelijk bij verhuizing naar een andere provincie? Huidige nummer is via analoge (PSTN) lijn, nieuwe via glasvezel (alles in 1).

Indien niet mogelijk, krijg je dan een nieuw nummer met het netnummer van de betreffende stad?
Hoe snel na de bestelling van alles in 1 krijg je dan je nieuwe nummer te horen?

Groet, Folkert
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 22 June 2019, 18:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

KPN geeft alleen de juiste lokale netnummers, (mede) omdat het nummer technisch is gekoppeld aan een bepaald kastje op de aansluiting thuis.
Bij andere voip aanbieders kun je een willekeurig voip (SIP) kastje gebruiken op elke internet aansluiting waar dan ook ter wereld.
Dus, in dit geval, om het niet al te moeilijk te maken, je kunt je oude nummer porteren naar een voip aanbieder en dan doorschakelen naar het nog te verkrijgen nieuwe kpn nummer.
Reputatie 5
Badge +4
Beste Kees,

In dat geval kies ik wel voor het porteren van het huidige KPN POTS nummer naar KNP Alles-in-1 VoIP.
Handig om te weten dat we op verhuisbericht kunnen aangeven hetzelfde nummer te behouden.

Groet, Folkert
Nee, helaas, kpn wil/kan dit niet doen, daar is een andere partij bij nodig.
Reputatie 5
Badge +4
Dat is vreemd Kees. Je zegt: "je kunt je oude nummer porteren naar een voip aanbieder". KPN Internet en TV incl. Vast Bellen is toch ook VoIP?

Wil je zeggen dat iemand die sinds de jaren 70 een POTS telefoon abonnement heeft van de PTT, nu KPN, het nummer niet mee kan nemen naar KPN Internet en TV?
Het kan idd wat verwarrend zijn cq vreemd overkomen, maar beter dan in mijn eerste antwoord kan ik het niet uitleggen.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Folker. Ik zal proberen om het goed uit te leggen.

Een andere provincie betekent een ander netnummer. Groningen 050, Amsterdam 020. Dan krijg je altijd een nieuw nummer. Het advies van KeesYagi is heus goed bedoeld, zelf heb ik daar geen ervaring mee.

Kortom: Nee, via KPN zul je niet je nummer kunnen behouden wanneer je naar een andere regio verhuisd.
Reputatie 5
Badge +4
Hi Alex,

Krijg je dan bij Vaste Telefoon via glasvezel hetzelfde netnummer als via POTS?
Reputatie 7
Badge +24
Als in je eigen regio blijft wel, anders niet.
Hallo @fdpg1963 , als je al een vast telefoonnummer hebt behoud je dat gewoon, het zal alleen via een andere techniek lopen als je in dezelfde netnummerregio blijft wonen.
Vroeger was het zelfs zo dat als je binnen een stad naar een andere wijk verhuisde kreeg je al een ander abonneenummer, zelf ondervonden in 1978. Nu is dat niet meer, als ik binnen mijn woonplaats weer zou verhuizen naar een andere wijk kan ik mijn abonneenummer gewoon meenemen. Dat heet vooruitgang☺️
Reputatie 5
Badge +4
@Alex_P

Nee naar andere provincie en regio. Daarom ga ik maar geen nummerbehoud aanvragen.
Voordeel is ook dat ik KPN glasvezel dan voor de verhuizing kan laten installeren.
We zeggen dan de POTS en Delta later op.

Vraag 1 : Hoe snel weet je je nieuwe nummer bij glasvezel na het bestellen?
Vraag 2 : Hoe zeg je de oude POTS lijn op? Is toch ook KPN?
Reputatie 5
Badge +4
Hallo @fdpg1963 , als je al een vast telefoonnummer hebt behoud je dat gewoon, het zal alleen via een andere techniek lopen als je in dezelfde netnummerregio blijft wonen.
Vroeger was het zelfs zo dat als je binnen een stad naar een andere wijk verhuisde kreeg je al een ander abonneenummer, zelf ondervonden in 1978. Nu is dat niet meer, als ik binnen mijn woonplaats weer zou verhuizen naar een andere wijk kan ik mijn abonneenummer gewoon meenemen. Dat heet vooruitgang☺️


Niet alle verandering is vooruitgang in mijn ogen maar ik ben allang blij dat er op het nieuwe adres glasvezel is i.p.v. DSL
Reputatie 7
Badge +24
@Alex_P

Nee naar andere provincie en regio. Daarom ga ik maar geen nummerbehoud aanvragen.
Voordeel is ook dat ik KPN glasvezel dan voor de verhuizing kan laten installeren.
We zeggen dan de POTS en Delta later op.

Vraag 1 : Hoe snel weet je je nieuwe nummer bij glasvezel na het bestellen?


De levering van een bestelling duurt meestal rond de 2 a 3 weken. Ongeveer 1 week voor de levering zul je een brief ontvangen met daarin je nummer.


Vraag 2 : Hoe zeg je de oude POTS lijn op? Is toch ook KPN?


Als het een KPN dienst is de beste optie om te bellen. 0800 0402 en daar aangeven dat je iets wilt opzeggen.