Beantwoord

Nummerbehoud nieuw contract Hussel

  • 30 November 2019
  • 8 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik zie hier  enkele berichten over problemen met nummerbehoud. Ik heb op 29 november een Internet 3in1 aangevraagd en de bevestiging gekregen. Alles was OK. Daarna kreeg ik een aparte email met een nieuw nummer.

Oude abbo “Telfort”word per 28 december afgesloten en de monteur voor KPN staat gepland op 18 december.

Ik zie geen veld op mijn profiel met “persoonlijke opmerking” dus ik kan mijn huidige nr niet meegeven maar is bekend bij KPN

Jullie hebben op eerdere topics aangegeven dat dit geen probleem is dus ik neem aan dat dit geregeld kan worden.

 

MvrG  John

icon

Beste antwoord door Susan_ 3 December 2019, 19:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @4john, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat jouw nummer gewoon meegaat naar je KPN Hussel abonnement! Ik kijk graag na hoe het nu precies zit, maar heb hier wel enkele gegevens voor nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer (die heb je ook ontvangen als het goed is)? Helemaal onderaan is er plek voor persoonlijke opmerkingen en hier kan je het vaste nummer kwijt. Dan weet ik 100% zeker of het erin staat of niet! 

Zou je nadat je profiel is aangevuld me een seintje willen geven? Dan zal ik proberen zo snel mogelijk duidelijkheid te geven hierin.

Gegevens zijn aangepast,

Reputatie 7
Badge +21

@4john, bedankt voor de gegevens. Ik heb even gekeken, ook in de bevestiging, en ik zie geen overstapservice.  Had je dat wel aangegeven? Dit staat namelijk in jouw orderbevestiging:

Opzeggen van uw huidige diensten
U maakt geen gebruik van onze Overstapservice. Als u nu diensten bij een andere aanbieder hebt, moet u die zelf opzeggen. Hulp hierbij vindt u op kpn.com/overstaphulp.


Wat nu denk ik het meest handig is, is dat we de order laten doorlopen. Als je op 18 december aangesloten wordt kunnen we pas wijzigingen aanbrengen in je abonnement. Dan vragen we alsnog het nummer dat je nu bij Telfort hebt aan (als 2e nummer). Als die geactiveerd is, kan het eerste (nieuwe) nummer worden verwijderd en heb je alsnog één nummer.

Hoi, hierbij kom ik even terug op mijn vraag over nummerbehoud.

Vandaag is de dag dat mijn Telfort abonnement is stopgezet en dus ook mijn telefoonnummer overgezet kan worden? Het Hussel abonnement is zoals afgesproken op 18 december geactiveerd met een tijdelijk nummer, het enige wat nu nog ontbreekt is het nummerbehoud.

Graag een email of een berichtje hier wat de status is. Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,  John

Reputatie 7

Let er op dat het overzetten van dat nummer binnen een maand na beëindiging van het Telfort abonnement geregeld is want dat is de termijn dat de oude provider verplicht is om jouw telefoonnummer voor jou te behouden. (Bron)

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug, John! Susan is er pas later, waardoor ik dit nu even oppak. Ik heb zojuist het te behouden nummer toegevoegd aan je abonnement. Daar krijg je een bevestiging van per e-mail. Zodra het nummer actief is, kunnen wij vervolgens het andere nummer dat je nieuw van ons kreeg weer verwijderen.

OK, mijn oude (telfort)nummer is overgezet en werkt:) Het nieuwe tijdelijke nummer mag weg. Dat maakt het compleet, bedankt.

Reputatie 7
Badge +21

@4john, bedankt voor je bericht! Ik heb het andere, tijdelijke, nummer nu verwijderd uit je abonnement per direct :blush:.

Reageer