Beantwoord

Nummerherkenning op de Gigaset A415(a)

  • 12 January 2021
  • 2 reacties
  • 434 keer bekeken

Goedenavond,

Een jaar of 3 geleden hebben wij bij jullie de vraag neergelegd voor een aanvraag voor CLIP, dit is nodig voor de nummerweergave op de huistelefoons van Gigaset 260. Na verschillende telefoontjes met jullie was het na een kleine week in orde.

Nu hebben wij weer een Gigaset , nu type A415a, waarbij wederom in de informatiefolder staat, dit bij je provider aan te vragen.

Ik las dat CLIP een combinatie is van  FSK+DTMF en ook dat met de expria V8 deze keuze mogelijk was.

Wij blijken de V10 te hebben.

Kunt u nagaan hoe wij nu een CLIP kunnen krijgen, waardoor er op onze huistelefoons een nummerweergave komt?

De tekst met oplossing hieronder is van iemand die eerder ook problemen had met de weergave.

 

Graag uw advies.

Met vriendelijke groet,

Willie

 

Deze telefoons zijn geschikt voor Nederland en België, maar vooral bij KPN klanten zie ik veel klachten over het instellen van de nummerweergave. Het is een Duits telefoontoestel en die ondersteunt alleen FSK Nederlandse toestellen werken met DTMF
Dus ben ik in het Experia V8 modem gaan zoeken en daar stond DTMF ingeschakeld....
Met daarnaast een pijltje om FSK+DTMF te kunnen selecteren.

icon

Beste antwoord door PeterG 20 January 2021, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Weih, welkom! Het zegt me zo niets, om eerlijk te zijn. Misschien herkent @PeterG dit? Ik wil in ieder geval wel met je meekijken. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met het betreffende telefoonnummer, je postcode + huisnummer en klantnummer? 

@Weih . Welkom op het forum.

KPN levert al sinds jaar en dag DTMF nummerweergave (voor CLIP*). Dat staat, via een modem, standaard aan en hoeft niet aangevraagd te worden.

Onderop een Gigaset moet er M101 in het serienummer voorkomen, alleen dan zijn ze geschikt voor Nederland/KPN. Bij mij staat er S30852-S2025-M101-11 bijvoorbeeld. Staat er geen M101, dan ben je bedonderd dat ie geschikt is voor Nederland (en dus DTMF nummerweergave).

Je hebt een V10 maar óók nog de V8?????

Ik vermoed zó maar dat je oude Gigaset 260 wel M101 onderop had staan bij het serienummer.

Marcia, het wordt wel tijd dat KPN eens de internationale standaard FSK gaat voeren.

*CLIP=Calling Line Identification Protocol