Nummermelding bj doorschakelen vaste lijn naar mobiel

  • 5 February 2019
  • 2 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb zojuist mijn mijn vaste lijn - die al een hele tijd onderdeel was van mijn abonnement - geactiveerd en doorgeschakeld naar mijn mobiel. Ik kan nu niet zien dat de belletjes die worden doorgeschakeld eigenlijk op mijn vaste lijn waren.
Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? Dit is handig voor mij omdat ik op deze manier de nachtmodus van mijn mobiele toestel kan overrulen.

Groeten,
Miron

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Miron, welkom op het forum. Dis is zover ik weet niet mogelijk. Dit komt omdat je vaste telefoon als het ware helemaal buiten beschouwing wordt gelaten en het telefoontje als een regulier telefoontje op je mobiel binnenkomt. Je mobiel kan hier ook geen onderscheid in maken. Ik heb ook rondgekeken of ik een oplossing kan vinden, maar ik kom helaas ook niet verder.
Ik het 't zo gedaan. Mijn vaste lijn schakelt na 4 X (ca. 20 sec.) door naar de mobiel (1 X kan ook). Daardoor komt het gesprek eerst kort binnen op de vaste lijn (die ik binnen die 20 sec. ook nog kan opnemen) en dus ook het nummer daarvan. Middels dat vaste toestel kan ik dan zien welke gesprekken via de vaste lijn zijn gekomen.
Op je mobiel kan je dat inderdaad niet zien.

Ik begrijp dat je 's nachts alleen op de vaste lijn bereikbaar wilt zijn danwel degenen die je vaste nummer bellen? Dat kan alleen als je de vaste i.i.g. ook laat overgaan en naast je bed legt. Je mobiel kun je dan uit zetten om er niet op gebeld te worden.
Via bovenstaande doorschakelsituatie is dat mogelijk.