nummers blokkeren met oud "modem"

• 9 december 2017
  • 2 reacties
  • 662 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Er wordt hier veel gevraagd om ongewenste inkomende oproepen te kunnen weigeren door het nummer te kunnen blokkeren.
Ik heb daar wel een mogelijke oplossing voor, maar dan wel met een extra kastje, in/tussen de kabel naar de telefoon.
Daar zou een fritzbox van maker avm.de voor gebruikt kunnen worden
Deze kastjes worden voor heel weinig aangeboden op sites met veel 2e hands spullen.
Die zijn veel in onbruik geraakt omdat het eigenlijk ADSL modems zijn met ingebouwde telefoon faciliteiten.
Het modem gedeelte is niet nodig en kan worden uit geschakeld.

De lijn uit de experiabox gaat dan in de "vaste" lijn aansluiting van de fritzbox, de telefoon gaat in (1 vd) telf. aansluitingen op de fritzbox.
En dan verbinding maken met de fritzbox met een computer (ethernet(kabel) of wifi), of tablet oid en met een www browser naar fritz.box gaan om in het menu te komen.
En dan de te blokkeren nummers instellen.
Ik heb geen itv aansluiting, het eerste experiment zal zijn om te zien of de fritzbox de nummerherkenning van de experiabox verstaat, die kans acht ik groot, op andere aanbieders werkt dit iig.
Wie heeft er zin om dit eens te testen op itv aansluiting ?

PeterG ?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ik weet met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat dit werkt met DTMF.
In de overgangstijd ging er met een splitter de oude telefoonlijn in de fritzbox, die werden ook gemaakt voor de nederlandse markt (immers)
( Ik heb zelf de overgangsfase meegemaakt met ISDN. )

Bij nader inzien had ik mijn bijdrage ook hier aan kunnen toevoegen :
"gebeld worden door privé nummer" :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/gebeld-worden-door-prive-nummer-338205/index1.html#post559910
Reputatie 7
KPN werkt met uitsluitend DTMF-nummerherkenning. Als enige in Nederland en volgens mij Europa. Alle andere providers gebruiken het iets modernere FSK protocol.
Ik betwijfeld dus of de Fritzbox DTMF-nummerherkenning herkend.

Reageer