Beantwoord

Nummers toewijzen in KPNbox12; vast nummer geeft constant in gesprek

  • 16 April 2022
  • 16 reacties
  • 181 keer bekeken

Wij hebben al 25 jaar drie vaste nummers; eindigend op 54 (gezinsnummer), 41 (zakelijk 1) en 42 (zakelijk 2). In de oude Experia box waren 54 en 41 toegewezen aan binnenkomend poort 1; 54 en 42 aan binnenkomend poort 2. Uitgaand was bij beiden 54 (in verband met afkopen belkosten).In deze box waren tot 4 binnenkomende nummers toe te wijzen aan de poorten.

Op deze wijze konden wij (en de kinderen horen) of een algemeen gesprek dan wel een zakelijk gesprek (en welk) binnenkwam, Ook konden wij zo 2x gelijktijdig op ons algemene nummer gebeld worden; hetgeen nog al eens voorkomt. Het doorschakelen naar de juiste mobiel wordt gelijktijdig  gebruikt indien na 6x het betreffende vaste nummer niet opgenomen wordt.

Dit werkte jaren naar volle tevredenheid!

Gisteren echter is deze experia box vervangen door een kpnbox 12. Helaas is ons nummer 42 nu niet meer bereikbaar en daarnaast ook door de servicedesk niet meer zichtbaar te krijgen in de kpnbox. Dit nummer geeft nu als het gebeld wordt constant de in gesprektoon.

Ook lukt het lukt het toewijzen van nummers aan de poorten niet meer. Zowel door mij thuis alsook de service desk. Op hun verzoek plaats ik dit probleem dan ook in dit forum in de hoop dat hier iemand een oplossing weet.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 April 2022, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Feitelijk zadelt KPN je met door hen te verstrekken apparatuur op met een model wat niet meer voldoet voor jou situatie. Horen zij het feitelijk ook voor je op te lossen dat het wel functioneert.

Normaal heeft KPN ook de mogelijkheid tegen meerprijs van iets van € 7,50 per maand een Fritzbox te verstrekken, die wellicht wel aan de functies kan voldoen.

Maar omdat je in de eerdere situatie geen meerkosten hebt gehad met de standaard geleverde apparatuur, zou je nu kunnen eisen dat KPN dat nu ook zonder die extra meerkosten aan je levert.

Als het teveel touwtrekkerij wordt om dat zonder meerkosten te willen doen, kun je ook zelf een van de Fritzbox modellen aanschaffen. Wel even uitzoeken welke voor jou situatie het beste voldoet.
Er zijn modellen met één of twee analoge telefoonpoortjes.
Naast dat het een DECT basisstation herbergt waarop je Gigaset toestellen kunt aanmelden.

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/

https://nl.avm.de/producten/avm-productvergelijking/fritzbox/alle-aansluitingen/

Maar ik vermoed dat je het best uitkomt met een 7590 model of 7590AX ?

Hoi @Frans C . Welkom op het forum.

Mag ik vragen welk type experiabox jij hiervoor had?

Voorheen hadden wij de Experiabox V9 waar je tot 4 externe SIPs kon koppelen aan de interne extensie nummers. Al onze telefoonnummers waren hier selecteerbaar en toewijsbaar.

 

De KPNbox12 daarentegen toont slechts 2 nummer, zelfs nadat de servicedesk opnieuw de nummers gekoppeld heeft. Zij geven aan dat zij wel het nummer 42 in de box zien, maar  niet toegewezen krijgen. Bellen van dit 42 nummer geeft ook op dit moment nog de in gesprek toon.

 

 

 

 

 

 

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna een seintje geven?

@Erwin_ Ik heb mijn profiel aangevuld.

@Frans C  Ik heb de logistieke afdeling gevraagd om jouw box12 om te ruilen voor een modem waar deze functionaliteit wel op zit. Ik kan nog geen beloftes doen. De beslissing is niet aan mij.

Mocht je volgende week dinsdag nog geen SMS’je met logistieke gegevens hebben gekregen laat het mij hier even weten. 

@Erwin_  Ik heb bericht ontvangen dat er een nieuwe box besteld is. Je aanvraag is dus gehonoreerd. Ik hou je op de hoogte.

Dat klinkt hoopvol. Ik lees het wel.

@Erwin_ 

Ik heb net de KPNbox 12 vervangen door de Experia V10. Alle vaste telefonie werkt nu weer als voorheen!

Dit telefonie probleem is goed opgelost. Bedankt!

 

Nu kan ik verder met het stabiel en werkend krijgen van de WiFi! Dat was de reden voor de Experiabox switch (advies van de WiFi manager).

Op de 2de verdieping (recht boven een Experia WiFi punt op de 1ste verdieping) heb ik nog steeds geen stabiel signaal.  Beeld bevriest regelmatig. Snelheid varieert binnen 1 meeting tussen de 2 en 24 Mb. Op de v1ste verdieping (waar de versterker staat, is dit tussen de 80 en 90). 

Daarnaast weigeren drie van onze vijf 2,4Ghz (Gigaset) camera’s sinds de V12 om via Wifi te connecten; bedraad werkten zij wel. Helaas is dit op dit moment nog niet met de V10 opgelost. Indien het niet anders kan, dan sluit ik ze bedraad aan. Mocht ik hier hulp bij nodig hebben, dan open ik hiervoor wel een ander topic.

 

 

Badge +19

Sowieso werkt bij gebruik van experia wifi's de wifi van de v10 niet. De experia wifi's hebben een extra netwerk gekregen waar u de 2.4ghz band en de 5ghz band kunt splitsen.  Gebruik de 2.4ghz band daarvan voor de camera's. Overigens is het voor kwaadwillige heel eenvoudig om de wifi van de camera's uit te schakelen.  Goed bedraad aansluiten is natuurlijk beter en veiliger.

Hoi @Frans C .  Fijn dat die telefonie nu weer op orde is.

Zoals @Joep1965 al aangeeft gaat de wifi van de v10 uit als je er wifi versterkers op aansluit. Welk type versterker(s) heb jij? En hoeveel? 

@Erwin_  

Ik heb 2 Experia WiFi versterkers, eentje aan de voorkant van het huis op de begane grond ipv de experiabox  WiFI (omdat de wifi net als bij de V9 uitgaat) en eentje aan de achterkant van het huis op de 1ste verdieping. Gevolg is op zolder en in de aanbouw achter het huis vaak geen of instabiel signaal.

Vandaar de suggestie van de WiFi manager voor de KPNbox12, omdat deze een extra WiFI mesh punt opleverde en betere WiFi zou hebben. De ene Experia WiFi zou ik dan kunnen verplaatsen naar de aanbouw.; de andere naar de zolder om een betere verdeling te hebben. 

De instabiliteit in huis kan immers ook te maken hebben met het switchen tussen de twee wifi points..

Ah. Dan is het mij nu helemaal duidelijk. Dat is een beetje kiezen of delen dus :-(   

Je zou nog eens kunnen inloggen in de Experia Wifi's en controleren op welke frequenties die dingen uitzenden. Soms werkt een ander kanaal een stuk beter. 

@Erwin_ 

Helaas niet gelukt om stabiele WiFi verbindingen te krijgen. Waar ik met de V9 wel nog de camera's verbonden had, en soms problemen met laptops en smartphones, krijg ik nu de camera's niet meer aangesloten. Ze zien de WiFi punten wel, maar na korte tijd valt de verbinding weg en wordt niet meer hersteld.

Idem met een (oudere) smartphone, deze is ook om de zoveel tijd de verbinding kwijt. Laptops doen het nu overigens beter.

Reputatie 7
Badge +24

@Frans C heeft u "Extra WiFi" al aangezet?

@Frans C heeft u "Extra WiFi" al aangezet?

Dat zou een oplossing voor jouw issue kunnen zijn, @Frans C