Wij hebben al 25 jaar drie vaste nummers; eindigend op 54 (gezinsnummer), 41 (zakelijk 1) en 42 (zakelijk 2). In de oude Experia box waren 54 en 41 toegewezen aan binnenkomend poort 1; 54 en 42 aan binnenkomend poort 2. Uitgaand was bij beiden 54 (in verband met afkopen belkosten).In deze box waren tot 4 binnenkomende nummers toe te wijzen aan de poorten.
Op deze wijze konden wij (en de kinderen horen) of een algemeen gesprek dan wel een zakelijk gesprek (en welk) binnenkwam, Ook konden wij zo 2x gelijktijdig op ons algemene nummer gebeld worden; hetgeen nog al eens voorkomt. Het doorschakelen naar de juiste mobiel wordt gelijktijdig gebruikt indien na 6x het betreffende vaste nummer niet opgenomen wordt.
Dit werkte jaren naar volle tevredenheid!
Gisteren echter is deze experia box vervangen door een kpnbox 12. Helaas is ons nummer 42 nu niet meer bereikbaar en daarnaast ook door de servicedesk niet meer zichtbaar te krijgen in de kpnbox. Dit nummer geeft nu als het gebeld wordt constant de in gesprektoon.
Ook lukt het lukt het toewijzen van nummers aan de poorten niet meer. Zowel door mij thuis alsook de service desk. Op hun verzoek plaats ik dit probleem dan ook in dit forum in de hoop dat hier iemand een oplossing weet.
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel