Beantwoord

Nummervermelding in o.a. Telefoongids verwijderen

  • 3 October 2021
  • 12 reacties
  • 640 keer bekeken

Nummervermelding en adres staan vermeld in oa telefoongids. Hier heb ik nooit eerder toestemming voor gegeven. Het nummer wat vermeld is, is een nummer dat niet in gebruik is. Via mijnnummervermelding.nl kan ik dus niets wijzigen of verwijderen. 
IK WIL DAT MIJN GEGEVENS NIET ZICHTBAAR ZIJN. IK HEB HIER NOOIT TOESTEMMING VOOR GEGEVEN. 
 

IK WIL DIT ZSM VERHOLPEN HEBBEN. 
Wat is hier de route voor?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 October 2021, 12:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Breko , de hoofdletterstand van je typemachine blijft hangen, even na (laten) kijken s.v.p.

Via https://www.mijnnummervermelding.nl/ kun je dat zelf regelen.

Succes.

 

Beste JanD, 

dank voor het meedenken. Het probleem is dus dat het telefoonnummer dat vermeld staat in de telefoongids, niet meer in gebruik is. Dat betekent dus dan ook dat wanneer ik gebruik wil maken maken van mijnnummervermelding.nl ik geen code binnen kan krijgen om in te kunnen loggen en eea te wijzigen. Dit omdat het nummer niet meer in gebruik is. Enig idee hoe dat op te lossen is?

Wij zijn dit jaar verhuisd, en het nieuwe adres met een niet werkend nummer staan dus geregistreerd. Daar heb ik nooit goedkeuring voor gegeven en heb ook eerder op er oude adres niet in de telefoongids gestaan. Het frustreert mij enorm, want wordt heen en weer gestuurd, maar niemand zowel mijnnummervermelding en KPN wijzen naar mekaar voor de oplossing. Ondertussen zit ik met dit probleem. Is er nog een andere mogelijkheid waar ik met mijn klacht naartoe kan? Wij zijn KPN klant, dus ik wens geholpen te worden door KPN. Maar tot op heden, nog nul actie. 
 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Breko. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het oude vaste telefoonnummer vermeldt staat in de telefoongids en dat je het niet via mijnnummervermelding.nl kan laten aanpassen/verwijderen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het oude telefoonnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Het oude telefoonnummer mag je achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan, dan kan ik voor je uitzoeken of ik jou verder kan helpen hierin. :blush:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Breko. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het oude vaste telefoonnummer vermeldt staat in de telefoongids en dat je het niet via mijnnummervermelding.nl kan laten aanpassen/verwijderen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het oude telefoonnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Het oude telefoonnummer mag je achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan, dan kan ik voor je uitzoeken of ik jou verder kan helpen hierin. :blush:

 

@Breko Ik zie dat je nog geen gegevens hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik ga er vanuit dat je via een andere weg een oplossing hebt gevonden. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat graag!

@Vikash ik heb gedaan wat je mij verzocht hebt te doen. Gegevens zijn toegevoegd. Hopelijk kun je mij helpen :-)

Reputatie 7
Badge +21

@Breko Gaat het om een mobielnummer of een vaste telefoonnummer bij KPN? Het mobiele nummer dat je hebt achtergelaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld is geen KPN mobielnummer. 

@Vikash het gaat om een mobiel nummer. Dit nummer is met nummerbehoud ooit overgenomen door KPN. Ik ben al meer dan 10 jaar klant van KPN. En heb ook alleen maar mobiele nummers van KPN 

 

wat nu?

het gaat om een mobiel nummer.

Oh,…. je hebt dit onder “vast bellen” geplaatst. :thinking:

Vikash schreef: Het mobiele nummer dat je hebt achtergelaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld is geen KPN mobielnummer. 

Jij schrijft: het gaat om een mobiel nummer. Dit nummer is met nummerbehoud ooit overgenomen door KPN.

Maar het nummer wat bij je vermelding in http://detelefoongids.nl of http://telefoongids.nl staat heb je niet meer in gebruik zeg je.
Dus het kan om een typfoutje gaan in je profiel (ff checken dus) of het nummer is inmiddels in gebruik via een andere provider. Beide kan de opmerking van @Vikash verklaren.

Gaat het om een andere gids, bv http://telefoonboek.nl , dan zul je hen moeten aanschrijven. Daar hebben de providers en mijnnummervermelding geen invloed op.

Vermeldingen in de officiële gids** zijn via google niet te vinden. Dat heb ik even (voor je) gecheckt via mijn eigen gegevens.

**de Telefoongids / Gouden Gids by Youvia

@PeterG 

Fijn dat je meedenkt.

Even wat helderheid scheppen, 

  1. Het gaat mij er vnl om dat mijn volledige naam en huisadres vermeld staan in de telefoongids. 
  2. Het nummer dat in de telefoongids is al jaren niet meer in gebruik. Het betreft een mobiele nummer. 
     
  3. Zelf heb ik nooit eerder toestemming gegeven om in de telefoongids te staan. Ik heb er ook nooit eerder in gestaan.
  4. Het is mij niet hder in welk forum ik mijn vraag stel, mijn onderwerp betreft namelijk dat ik in de telefoongids sta door vermoedelijk de provider.
     

ik hoop dat een ieder begrijpt dat het ontzettend naar en vervelend is om zonder toestemming met volledige naam en adres in de telefoongids te staan. Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn privacy. Wat ik wil is uit de telefoongids, en geloof me dat kan dus niet zomaar terwijl het mijn gegevens zijn. 
 

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn gegevens verwijderd worden? Telefoongids verwijst naar mijnnummervermelding maar het telefoonnummer bestaat niet meer dus dat kan niet, en zo te merken kan KPN ook niets?

 

ik word er werkelijk moe van. Kan ik ergens bezwaar of een klacht indienen, wordt continue van t kastje naar de muur gestuurd.

Zoals u merkt raak ik aardig geïrriteerd, want een oplossing krijg ik niet. Ondertussen staan mijn adresgegevens open en bloot. Dit kan toch niet. 
 

Overigens begrijp ik uw opmerking “tikfout” niet. Ik heb bij het vermelden van de gevraagde gegevens door @Vikash nergens een tikfout gemaakt Wat bedoelt u?

Zoals vermeld. In Telefoongids/Gouden Gids zijn de gegevens niet via google te vinden.

Men moet ten eerste je naam én woonplaats weten om je te vinden? Hoeveel zijn dat er? Ik al niet. En als er meer/veel met jouw naam in staan ook nog eens je straat. Hoeveel mensen weten dat? Dat zijn degenen die je al kennen en je gegevens al hebben.

Op andere gidsen heeft kpn, Telefoongids/Gouden Gids / mijnnummervermelding verder geen invloed.

Heb je Facebook? Whatsapp? Twitter? Eigen website? Dan heb je je privacy toch al opgegeven.

Hopelijk lukt het ooit die gegevens uit Telefoongids/Gouden Gids weg te krijgen.

Reputatie 7
Badge +10

ik hoop dat een ieder begrijpt dat het ontzettend naar en vervelend is om zonder toestemming met volledige naam en adres in de telefoongids te staan. Ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn privacy. Wat ik wil is uit de telefoongids, en geloof me dat kan dus niet zomaar terwijl het mijn gegevens zijn. 

 

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn gegevens verwijderd worden?

Probeer eens een klacht in te dienen bij de autoriteit persoonsgegevens:

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/gebruik-uw-privacyrechten/klacht-melden-bij-de-ap

Door achterstand en nogal wat personeelstekort bij die organisatie, de vraag of het iets uithaalt?

Verder vanuit de informatie van “mijn nummer vermelding.nl”

https://mijnnummervermelding.nl/pages/about

Zou je ook bij consuwijzer terecht kunnen?

Gezien o.a. ook een verwijzing naar het “bel me niet register” loopt informatie flink achter,
want die dienst is inmiddels sinds 1 juli 2021 opgeheven.

Reputatie 7
Badge +21

@Breko Ik zou je hierin graag verder willen helpen, maar helaas heb ik deze mogelijkheid niet. Het mobiele nummer is al in augustus opgezegd. Alleen wanneer het gaat om een KPN mobiel abonnement kan ik dit intern doorzetten om het verder uit te laten zoeken. Misschien heb je iets aan de tips die hierboven gedeeld worden.