nummerweergave Chicago 440C

• 26 oktober 2011
  • 4 reacties
  • 11983 keer bekeken

Sinds dat ik InternetPlus bellen heb ( juli 2011) , werkt nummer weergave niet op mijn telefoonnummer: 024-3xxxxx2. Nummerweergave staat AAN. Mijn toestellen zijn KPN toestellen: CHICAGO 440C.

Ik vind dit niet acceptabel omdat ik voorheen wel altijd op dit nummer nummerweergave had. Bovendien neem ik een KPN service af en gebruik ik KPN toestellen. Dan verwacht ik dat alles ook correct werkt. Heeft iemand een oplossing voor deze klacht?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Twee mogelijke oorzaken:

1) DTMF staat niet goed ingesteld in het toestel. IPB is behoorlijk wat kritischer als het gaat om nr weergave. Via het menu zou je dit even moeten instellen. Zie evt handleiding van je telefoon.

2) Toestel is via binnenbekabeling aangesloten op je modem. Test het eens met een directe verbinding vanuit het basisstation in de groene poort nr. 1. Wederom wegens het kritische karakter van het telefoniesignaal op IPB.

Hoi Bommy,

Ik ga de eerste suggestie uitzoeken. Het zit m ergens in het toestel. Het binnenkomende signaal is al gecontroleerd door een monteur. Op zijn toestel was nummerweergave wel zichtbaar.

Bedankt! Thea

Oeps..wat is DTMF?

Reputatie 5
Badge +7
DTMF staat voor Dual Tone Multi Frequency.

Ok technisch praatje, snel weer vergeten.

Toestellen hebben drie mogelijke instellingen, DTMF, FSK of een mixed setting.

FSK is een technologie dat ze in Duitsland gebruiken en waar je EB niet mee werkt.

Mixed werkt soms wel, soms niet. DTMF moet werken.

Reageer