Beantwoord

Nummerweergave valt steeds weg, na modemreset werkt het weer tijdelijk

  • 20 July 2021
  • 13 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik heb nu een box 12. eerst een oudere. Toen kon ik zien wie mij belde. Nu eigenlijk niet meer. De box 12 resetten, dan kan ik een paar inkomende telefoonnummers zien, en dan stopt het weer. Resetten helpt dan eventjes maar na een dag is het weer over. Heeft iemand een idee hoe ik nummerweergave kan behouden zonder wekelijks de box te resetten?

icon

Beste antwoord door PeterG 21 July 2021, 01:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Dit is een bekend euvel (kinderziekte) van de Box 12. Het zou, gek genoeg, met Gigaset wel moeten werken.

Er komt in oktober een uitrol van nieuwe software, die o.a. dit euvel moet tackelen. Dan zou het met alle merken dect goed moeten gaan.Er wordt de komende weken intern (medewerkers met de Box 12) mee getest.

 

Ben benieuwd

Zou het een optie zijn om een oudere versie te installeren ipv de 12? Het is voor een invalide niet altijd makkelijk om op tijd bij de telefoon te zijn, en zo kan je niet terugbellen. Hoe zou ik aan een 10 kunnen komen ipv een 12? bijvoorbeeld

Het is dus geen Gigaset die in huis is.

Een dect handset kun je toch bij je houden?

En dit is voor een moderator om op te reageren of wat mee te proberen.

Zou het een optie zijn om een oudere versie te installeren ipv de 12? Het is voor een invalide niet altijd makkelijk om op tijd bij de telefoon te zijn, en zo kan je niet terugbellen. Hoe zou ik aan een 10 kunnen komen ipv een 12? bijvoorbeeld

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MADEK1959, welkom! Het klopt helemaal wat Peter zegt. Dit probleem is bekend en we hopen dit opgelost te hebben met een volgende update. We versturen geen andere Experia Boxen, omdat we toch op vrij korte termijn een oplossing voorhanden zien in vorm van deze update. Excuses voor het ongemak!

Beetje raar dat jullie een oplossing hebben, en mij laten zitten met een kreupele telefoonaansluiting. Heeft nog nooit naar behoren gewerkt met box 12. En dan het zinnetje “op vrij korte termijn” dan denkt ik aan overmorgen ofzo. Het is een van de belangrijkste functies van de telefoon, gebeld worden en zien door wie; geeft de KPN dan korting over het abo over de periode dat de oplossing bekend is, en dat ze wachten met het verstrekken van die oplossing? Net als je bij een autogarage bent, en ze hebben een nieuwe autoband, maar monteren die om de een of andere reden niet, en tot die tijd moet je het maar zien te redden met drie banden. Beetje raar.

Reputatie 7
Badge +24

Hier denk ik al zowat een jaar de KPN Box, mogelijk langer. Maar nog nooit problemen gehad met nummerweergave. 

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt bellen en gebeld worden. Ik begrijp zeker dat het heel vervelend is dat je momenteel niet kunt zien wie jou belt, maar zoals aangegeven: er wordt aan gewerkt om dit op te lossen. Daarom kan ik je momenteel helaas niet voorzien van een ander modem.

Ik zie dat deze meldingen al 1 jaar oud zijn. Wij hebben vanwege problemen met de WiFi een nieuwe experio box 12 gekregen en ik ondervind nu ook dit probleem. Na resetten werkt nummerherkenning een paar dagen en daarna ween niet.

is dit probleem nog steeds niet opgelost of kan ik iets anders doen om dit op te lossen?

Hoi, @Rob Numan 

Vooral Panasonic telefoons pakten de nummerweergave niet. Gigaset gaf daarentegen geen problemen. Het zou opgelost moeten zijn.

Echter onlangs nog meldde iemand zich op het forum met net een nieuwe box 12 met hetzelfde. Na 10 dagen gestruggel heeft een moderator nogmaals een box 12 opgestuurd en toen was het probleem ineens opgelost. Het kan dus een individueel probleem van je huidige box 12 zijn.

……

Na tijd zoeken gevonden. Niet hetzelfde maar wel belprobleem met nieuwe box 12. Na dus wederom een box 12 probleem verholpen.

 

Ik heb inderdaad een Panasonic set. De oplossing moet ik dus vinden in andere telefoons aanschaffen? 
Jammer dat je extra onkosten moet gaan maken na de ontvangst van een nieuwe box

Ik heb inderdaad een Panasonic set. De oplossing moet ik dus vinden in andere telefoons aanschaffen? 
Jammer dat je extra onkosten moet gaan maken na de ontvangst van een nieuwe box

Hmm, dan is het probleem dus kennelijk nog niet helemaal opgelost. @Rob Numan .

Maar ik zou toch eerst weer even contact met de KS opnemen. En melden dat je na ontvangst van de box 12 met je telefoon (merk maar even niet noemen 😉) geen nummerweergave meer hebt. En dat dat met het vorige modem wel werkte.

Hopelijk willen ze dan nogmaals een box 12 sturen.

Je zou ook een reset kunnen proberen. Zie het kennisbank artikel over de Box 12 op het forum. Met een reset haalt ie de sowieso de meest recente software binnen.

We hebben geen meldingen gehad met betrekking tot Gigaset (het enige merk dat ik al sinds DECT bestaat koop) en geen nummerweergave met de Box 12.

Dank je voor je reactie Peter