Vraag

Nummerweergave vaste lijn

  • 27 April 2021
  • 12 reacties
  • 226 keer bekeken

Sinds een maand ben ik verhuisd naar een ander adres en ben aangesloten op glasvezel.

Sinds de verhuizing heb ik geen nummer weergave meer op de siemens gigaset A 415 A.

Op aanraden van jullie heb ik de modem gereset, maar dit help niet.

Wat voor stappen moet ik ondernemen?

 

Alvast bedankt,

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Telefoon werkt verder wel gewoon? U kunt bellen en gebeld worden?

De telefoon werkt wel gewoon alleen nummer weergave werkt niet.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Martijn069. Ik heb even gegoogled. Wat zie je in beeld als iemand belt? 
Staat er ‘Externe oproep’, ‘onbekend’ of helemaal niets in beeld, als je gebeld wordt? 

 

Verkregen via gigaset.com

 

Als iemand mij belt krijg ik als melding externe oproep

Reputatie 7
Badge +17

@Martijn069 Ik heb even met je meegekeken. Het nummer eindigt op 598, toch? Ik kreeg eerst een foutcode, heb een linesync gegeven en zie het nummer nu wel goed verschijnen. Kun je het telefoontoestel eens een paar minuten stroomloos maken en weer aansluiten. Ik ben benieuwd je nu wel nummers ziet verschijnen als je gebeld wordt. Anders is het advies om even contact op te nemen met de leverancier van het toestel. nummerweergave staat namelijk ‘aan’. 

Welke Experiabox is er aangesloten?

Hoi Lisa,

 

mijn nummer eindigt op 966 en niet op 598.

het geeft nog steeds geen nummer weergave.

Hoi Peter 

 

Ik heb de experia V 10

Reputatie 7
Badge +17

Hmm.. Het lijkt erop dat er twee vaste nummers aanwezig zijn. Één die eindigt op 589 en één die eindigt op 966. 
Je hebt maar één vast nummer in je abonnement, dus ik wil graag het 589 nummer van het modem halen. Op welke (groene)poort zit de vaste telefoon momenteel aangesloten Phone 1 of Phone 2? 

Hoi Lisa, 

 

Het nummer wat eindigt op 589 moet inderdaad verwijder worden.  Al paar een keer telefonisch doorgegeven. ben bang dat het nog niet verwerkt is.

op Phone 2 zit het nummer aangesloten die eindigt op 966.

Reputatie 7
Badge +17

Top! Ik ga ermee aan de slag @Martijn069. Hij moet inderdaad verwijderd worden. Dit lijkt niet te lukken, dus ik zet het intern voor je door. Dat het nummer niet verwijderd is, maakt (zoals het er nu uitziet) dat de nummerweergave doorgave niet goed gaat. Vandaar dat je nog geen nummers niet, maar externe oproep. Ik mail mijn collega's en zodra ik een reactie heb laat ik het hier aan je weten. 

Je hoort van me :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +17

Het heeft even geduurd, maar ik heb een reactie mogen ontvangen. Het tweede nummer is verwijderd en nummerweergave staat ingeschakeld. Controleer dus even of het nu werkt. Maak eventueel het telefoontoestel stroomloos. :wink: