Vraag

Nummerweergave vaste telefoon werkt niet - Gigaset A400

  • 13 January 2021
  • 5 reacties
  • 531 keer bekeken

Hallo, 

 

Op mijn vaste telefoon, een Gigaset A400, lukt het me niet om de nummerweergave in te schakelen. Ik heb een Experiabox V10 en op de achterzijde van het basisstation staat de code M101 niet. Betekent dit dat ik een nieuwe telefoon/basisstation van KPN moet kopen om gebruik te kunnen maken van nummerweergave? Volgens de handleiding van mijn telefoon zou nummerweergave wel moeten werken. Zie onderstaande.

 

Ik hoor het graag. Bedankt! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Beste @Kazz, welkom op het forum. 

Nummerweergave kan op twee manieren aan en uit worden gezet. Via het toestel en via MijnKPN. Zou je willen controleren of de nummerweergave in de instellingen van MijnKPN aan staat? 

Beste Hanna, 

Excuses voor mijn late reactie. 

Ik heb op MijnKPN gezocht en alles open geklikt, maar ik kan nergens de optie nummerweergave vinden. Weet jij waar ik moet kijken? 

Ik hoor er graag van. Wederom bedankt!

Met vriendelijke groet,

Karima

Werkte het eerder wel met deze opstelling ?

In zo’n geval zou ik testen door een andere telefoon te proberen en met de telefoon naar een andere aansluiting te gaan.

De A400 is een uitstekend toestel, er liggen er hier meerdere maar wij gebruiken ze rechtstreeks op een fritzbox, zonder basisstation dus.

Als er geen M101 in het typenummer onderop de basis voorkomt gaat nummerweergave op de aansluiting van KPN niet werken. Je hebt dan bij Bol.com een model voor België gekocht.

Volgens de handleiding van mijn telefoon zou nummerweergave wel moeten werken.

Maar zonder M101 dus niet bij KPN.

Onderop mijn basis staat bijvoorbeeld: S30852-S2025-M101-11

Als daar geen M101 in voorkomt gaat het niet werken.

Aha, duidelijk ja, ik had het openingsbericht niet goed gelezen.

Het zou toch handig zijn als kpn de meest gebruikte manier van nummerherkenning ook zou gaan gebruiken, er bij, dan werkt het altijd, maar ja . .

Op mijn basisstation staat wel de juiste code zag ik zojuist, dus die zou ik om kunnen ruilen want ik gebruik ‘m allleen als lader immers.

Deze toestellen zijn ook in ruime mate 2e hands te koop voor weinig.