Omzetten PSTN naar VOIP

  • 20 January 2020
  • 24 reacties
  • 994 keer bekeken

Goedenavond, kan iemand mij adviseren hoe het moet van PSTN lijn over naar internet? Om vaste telefoon via internet Bellen. Ik ben verhuis en het is een zakelijk lijn moet eigenlijk altijd bereikbaar zijn. Nu het nieuwe adres heeft geen aansluiten voor een  PSTN lijn dus moet naar VOIP( vaste telefonie via internet bellen). Weet iemand iets hierover? 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over wat er mogelijk is? Plaats eventueel een screenshot zonder je postcode. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privégegevens.

Fourstack waarden: 10 Mbit koper, 500 Mbit glasvezel

Bedankt Joep 

Badge +19

Er is zelfs glasvezel mogenlijk. Dus je kunt gewoon een abonnement bestellen. Je krijgt dan een experiabox waar je een gewone telefoon op aan kan sluiten. Is dat een antwoord op je vraag?

Er is zelfs glasvezel mogenlijk. Dus je kunt gewoon een abonnement bestellen. Je krijgt dan een experiabox waar je een gewone telefoon op aan kan sluiten. Is dat een antwoord op je vraag?

Prima idee van Joep! Daar sta ik helemaal achter.

Verder is “er is geen aansluiting voor een PSTN lijn” een beetje vreemd als er DSL van 10 Mb/s mogelijk is. DSL wordt over dezelfde koperlijn geleverd als PSTN namelijk. Het is wel het één of het ander. DSL kan ook i.c.m. vaste telefoon. Dan is 't, net als bij glasvezel, VoIP wat via het modem wordt omgezet naar POTS op één v.d. phonepoorten.

Maar hier kan je dus beter voor glasvezel gaan: internet + vaste telefoon. (of ook tv erbij, dat kan ook)

PSTN is een combi van ISDN en POTS. ISDN wordt niet meer geleverd. Dus tegenwoordig is PSTN gelijk aan POTS zeg maar.
DSL is een digitale abonnee lijn (digital subscriber line).

Reputatie 7
Badge +24

Niet moeilijker maken dan het is en gewoon internet bestellen. Daarbij kiezen voor telefonie

Simpel toch?

Bedankt Joep en Peter,

Probleem is nog steeds niet opgelost. Vaste telefonie doet het niet en Monteur is langs geweest en zegt nu dat het van PSTN moet naar internet. Nogsteeds bezig met KPN service lijn en we kijken of het lukt. 

 

Reputatie 7

Heb jij dan een apart abonnement voor jouw zakelijke telefoon?

 Ja klopt, het was een apart abonnement analoog lijn. 

Reputatie 7

Dan zal dat telefoonnummer naar jouw Internet abonnement overgezet moeten worden.

Ik neem aan dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om dit voor je te gaan regelen.

Bedankt wjb. Hopelijk dat iemand Van KPN reageert?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Wahid, welkom op het forum! Hier is de iemand van KPN :)

 

Je bent verhuisd geef je aan, en je wilt op dat nieuwe adres internet, en het telefoonnummer van je oude adres. Dat zal in de basis geen probleem zijn. Heb je nu al internet daar, of moet dat ook nog geregeld worden?

Wil je jouw forumprofiel invullen met zowel je oude als je nieuwe adres en het telefoonnummer dat je overgezet wilt hebben. Oude adres en telefoonnummer mogen in het vak ‘persoonlijke opmerking’. Dan pak ik hier de rest erbij en kunnen we plan van aanpak bespreken.

Bedankt Erik, bij nieuwe adres heeft geen koper aansluiten. Erg aardig monteur langs geweest en heel moeilijk kun hij het lijn doorschakelen naar mobiel nummer om bereikbaar te blijven. Nu moet van analoog lijn naar internet nu heb ik wel internet. Met andere woorden van PSTN naar VoIP. ( van Epots naar Glasvezel denk ik. Weet je misschien wat de oplossing is? Op een veilig manier laten gebeuren.

alvast bedankt    

@Wahid  Je kan een telefoonnummer porteren naar een andere provider, een VoIP provider wel te verstaan. Daar krijg je inloggegevens behorend bij het nummer en die gegevens kun je invoeren in een VoIP telefoon. Een VoIP telefoon kan ook gewoon een Android smartphone zijn, dan kun je middels SIP protocol gewoon je vastelijngeprekken via je smartphone voeren. Erik_ zal wellicht later wel reageren met een KPN oplossing.

Bedankt tmoesel, Ik ben benieuwd naar mening van Erik. Ik heb inmiddels KPN gebeld om van 

PSTN naar VoIP omzetten.  

Bedankt tmoesel, Ik ben benieuwd naar mening van Erik. Ik heb inmiddels KPN gebeld om van 

PSTN naar VoIP omzetten.  

Als je nu al een ExperiaBox werkend hebt op het nieuwe adres, dan zal KPN je hoogstwaarschijnlijk gewoon kunnen overzetten, is weinig magie aan.

De ‘mening’ van Erik zal in het belang van KPN zijn. Ik zou voor al zelf een ‘mening’ vormen, ofwel, een vergelijk doen van minimaal 2 aanbieders, anders kan men jouw alles verkopen tegen min of meer elk bedrag. Misschien doet geld er helemaal niet toe, dan nog zou/kun je elders meer functionaleit krijgen momenteel.

KPN beweert dat 5 werkdagen gaat over naar VoIP.  Nu telefoon is doorgeschakeld naar mijn mobiel. Als het na 5 werkdagen iets mis gaat dan het erg jammer. 

KPN beweert dat 5 werkdagen gaat over naar VoIP.  Nu telefoon is doorgeschakeld naar mijn mobiel. Als het na 5 werkdagen iets mis gaat dan het erg jammer. 

Die max 5 werkdagen lijkt me wel te doorstaan, of je werk moet uit vrijwel uitsluitend telefoneren bestaan, maar dan nog. Ik zie niet in waarom de omzetting mis zou moeten gaan, lijkt me intern kwa techniek en administratie een routine actie, feitelijk gewoon een software actie ergens denk ik.

Reputatie 7

Waar wordt dat zakelijke telefoonnummer voor gebruikt?

Alleen telefonie of (ook) voor een alarminstallatie?

KPN beweert dat 5 werkdagen gaat over naar VoIP.  Nu telefoon is doorgeschakeld naar mijn mobiel. Als het na 5 werkdagen iets mis gaat dan het erg jammer. 

Die max 5 werkdagen lijkt me wel te doorstaan, of je werk moet uit vrijwel uitsluitend telefoneren bestaan, maar dan nog. Ik zie niet in waarom de omzetting mis zou moeten gaan, lijkt me intern kwa techniek en administratie een routine actie, feitelijk gewoon een software actie ergens denk ik.

Bedankt voor je bericht. Ik blijf smeken of het goed gaat. 🙏

Waar wordt dat zakelijke telefoonnummer voor gebruikt?

Alleen telefonie of (ook) voor een alarminstallatie?

Beste wjb,

Ja klopt alleen telefonie. Meestal wordt doorgeschakeld. Dat is alles. 

Reputatie 7

Dan moet dat geen enkel probleem zijn om dat nummer over te zetten naar jouw Internet abonnement.

Ik ga er vanuit dat @Erik_ binnenkort wel weer zal reageren.

Reputatie 7
Badge +30

Als jij op dit moment al een Experia Box hebt, dan is het overzetten van het nummer inderdaad geen probleem. Ik kan het alleen niet controleren want je hebt het forumprofiel nog niet ingevuld. Als je dat alsnog zou willen doen, dan kan ik hier voor je nakijken hoe de status is.

 

De ‘mening’ van Erik zal in het belang van KPN zijn. Ik zou voor al zelf een ‘mening’ vormen, ofwel, een vergelijk doen van minimaal 2 aanbieders, anders kan men jouw alles verkopen tegen min of meer elk bedrag. Misschien doet geld er helemaal niet toe, dan nog zou/kun je elders meer functionaleit krijgen momenteel.

Ja, ik zit hier als KPN medewerker, dus ik zal inderdaad uiteenzetten wat via ons de mogelijkheden zijn. En ik vind het ook fijn als iemand voor ons kiest. Maar uiteindelijk is het belangrijkst dat mensen diensten hebben die passen bij hun behoeftes. Meerdere providers vergelijken is daarin dan ook zeker aan te raden.

Reputatie 7

Zelf heb ik gekozen om mijn privé telefoonnummer bij KPN te laten en niet te porteren naar een andere VoIP provider. Ik weet dat ik daar iets duurder mee uit ben, maar aan de andere kant hoef ik niet jaarlijks mijn telefonie abonnement te verlengen en is daardoor de administratieve rompslomp minder. Zelf bel ik eigenlijk nooit meer met de vaste telefoon aangezien mijn mobiele abonnement onbeperkt bellen heeft. Mijn vrouw heeft een prepaid, maar is geen echte fanatieke beller. En de kinderen ... die weten niet eens wat bellen is want dat is zo 2017. Op ons vaste nummer worden we wel regelmatig gebeld door familie, vrienden en kennissen.