Onbekend 06-nummer op specificatie vaste nummer


Reputatie 1
Zojuist weer de maandelijkse factuur ontvangen voor de vaste telefoon.
Ben er deze keer eens goed ingedoken en de rekening vergeleken met die van vorige maanden.
Wat blijkt? Ik bel bijna nooit maar kom wel steeds nummer 06 ******** tegen. Ik ken dat nummer niet en zou zelfs gebeld hebben op dagen dat ik niet eens thuis was. Dit gaat zo al maanden lang.
Graag opheldering of reacties van anderen.
Bij voorbaat dank.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt, nummer verborgen i.v.m. privacy

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

101 reacties

Hoi, apart.
Nummers komen echt niet zo maar op de factuur.

Woon je alleen?
Bel het nummer eens, wie krijg je? Toch een bekende?

Er wordt niet opgenomen, maar mogelijk omdat ik anoniem bel.
Reputatie 1
Ja, ik woon alleen. Probeerde het nummer, maar wordt niet opgenomen.
Belde niet anoniem.
Nummers komen niet zo maar op de factuur? Hoe moet ik dat dan verklaren?
Paar keer in de week, soms 2 keer op een dag, zelfs op een dag dat ik niet thuis ben geweest.
Dat gaat al maanden zo.

Ben ik nu de KPN kas aan het spekken?
Interessant, merkwaardig, gaat het om een echte analoge lijn of via een experiabox (de witte kast) ?
Heb je een draadloze telefoon ?
Reputatie 1
Via een experiabox en draadloos.
Aha, bij een lijn voor alleen telefoon kun je er een eenvoudig een toestel aan hangen, als er iemand bij de lijn kan komen, in een flatgebouw bv, maar dat is dan niet het geval in deze.
Dan zou er iemand draadloos op jouw basisstation kunnen inloggen, maar dat is bij dect ook niet echt voor de hand liggend. Wat voor telefoon gaat het om ?
Reputatie 1
Philips CD 170
Dat is een dect telefoon, kan ook haast niet anders meer, de anderen zijn nu toch wel uitgefaseerd ondertussen.
Dus ja, dat kan het ook niet zijn lijkt me zo, wat dan . . .
Voor de test de boel afkoppelen als je van huis gaat ?
Zit de telefoon als enige op de telefoon aansluiting ?
Reputatie 1
Op de box zit ook internet en tv.
Uiteraard, maar de telefoon aansluiting gaat alleen naar het telefoon basisstation ?
Reputatie 1
Ja.
Ooit een handset kwijtgeraakt?
Reputatie 1
Nee, nooit.
Reputatie 7
Hoeveel ben je gemiddeld kwijt aan het bellen van dat nummer?
Reputatie 1
tussen de 2 en 5 euro iedere maand.
Het is niet veel maar het gaat om het principe. Nu is het dit nummer straks kan het weer een ander zijn.
Reputatie 7
Ook ik vind de hoogte van het bedrag niet zo interessant, maar wel het feit dat er kosten in rekening gebracht worden voor iets wat je, naar jouw weten, niet afgenomen hebt.
Kan je eens in de "call log" van de telefoon zelf kijken of je dat nummer daar ook tegenkomt?
Reputatie 1
Ik ben bang dat mijn telefoon niet zo geavanceerd is dat ik dat terug kan zien.
Reputatie 7
Badge +21
Oh dat stond er al
bericht verwijderd
Reputatie 7
Ik ben bang dat mijn telefoon niet zo geavanceerd is dat ik dat terug kan zien.
Volgens de handleiding van de Philips CD 170 is er wel een "call log".


Edit: Oeps 😥 dat is de log van inkomende gesprekken.

Wel zou je via de redial knop kunnen kijken of het telefoonnummer gebeld is immers dan zou het nummer ertussen kunnen staan.

Reputatie 1
Dat gedaan hebbende krijg ik de binnenkomende gesprekken en niet daar waar het om gaat de uitgaande gesprekken die ik gevoerd zou hebben volgens KPN.
Een mogelijkheid om ook die gesprekken na te gaan is er niet op deze telefoon, ik kan wissen, alles wissen, bekijken (inkomend gesprek dus) en daar blijft het bij.
Reputatie 1
Bij redial krijg ik inderdaad dat nummer, maar dat heb ik gisteren proberen te bellen en kreeg geen gehoor.
PeterG (zie boven) heeft dat ook geprobeerd maar ook toen werd de telefoon niet opgenomen.
@wjb
Houdt een Experiabox niet enige tijd (ook) uitgaande gesprekken bij?

Ook interessant: hoe lang zijn die gesprekken? Dat staat op de factuur a.h.g.i.

Als het steeds maar minder dan een halve minuut is...
Reputatie 1
"Gesprekken " schijnen tussen 25 en 50 seconden te duren.
Reputatie 7
@wjb
Houdt een Experiabox niet enige tijd (ook) uitgaande gesprekken bij?

Niet dat ik weet, ik geloof dat de V10 de laatste 10 inkomende gesprekken toont, maar geen uitgaande.

Dit topic intrigreert mij wel, want het zou niet anders kunnen dan dat dat nummer via de Experia Box (en dus via de als enige daarop aangesloten Philips handset) gebeld zou moeten zijn.
Reputatie 7
En geen (persoonlijk) alarm dat met het dect basisstation verbonden is?
Reputatie 7
Badge +21
Niet dat ik weet, ik geloof dat de V10 de laatste 10 inkomende gesprekken toont, maar geen uitgaande.
De V10 toont de laatste 10 gesprekken (inkomend én uitgaand bij elkaar)