Beantwoord

Onbekend nummer op gespreksspecificatie

  • 18 maart 2014
  • 16 reacties
  • 4039 keer bekeken

Op mijn laatste factuur thuisbellen vond ik in de gespreksspecificatie meerdere uitgaande gesprekken met een, voor  mij, onbekend nummer in Oost-Europa. Deze gesprekken zijn beslist niet door mij gevoerd. Is er een mogelijkheid om te controleren hoe deze gesprekken tot stand zijn gekomen?

icon

Beste antwoord door Spok2015 18 januari 2015, 21:05

Hallo Peter,

Dank voor de reactie en meedenken. Het "probleem" is nu duidelijk en verklaarbaar.

Groet,

Sankt15

Bekijk origineel

16 reacties

Nou dat heb ik dus precies hetzelfde ik zou 38x ge-smst hebben met een voor mij onbekend nr !
Heel vreemd !
Zou graag willen weten hoe dit kan.
Reputatie 2
Badge +1
Hallo robb,

Welkom op het forum!

Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt. Het is echter lastig om dit te achterhalen. Allereerst is het van belang om uit te sluiten dat er door een ander persoon vanaf deze aansluiting gebeld is. Zijn er op de tijdstippen waarop het nummer gebeld is andere personen aanwezig geweest die van de telefoonaansluiting gebruikt hebben kunnen maken?

Met vriendelijke groet,

Martin

Het is uitgesloten dat anderen vanaf deze aansluiting gebeld hebben. We hebben een 2 persoonshuishouden en er zijn in de bewuste periode geen derden in onze woning geweest.

Reputatie 2
Badge +1
Dat maakt het wel mysterieus! Ondanks dat ik je niets toe kan zeggen, wil ik wel graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je me hiervoor in een privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

Martin

Reputatie 1
Badge
Beste Cinneke,

Dit is inderdaad vreemd. Voor KPN is het vrij moeilijk om uit te zoeken wie of wat daar achter zit. Ik wil wel kijken wat ik voor je kan doen in deze. Zou je daarvoor via een privé-bericht je 06-nummer, postcode en huisnummer willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Bart Jan.

Hallo Robb

Voor zo'n 20 jaar geleden was het mogelijk als er in de woning draadloos werd gebeld dat een vreemde voor of naast de woning ook op jou nummer kon bellen .

Een collega heeft dat eens gehad hij is er toen achter gekomen dat een buurman hem dit kunstje flikte .

Henk

Reputatie 7
In de tussentijds zijn er DECT-telefoons gekomen waarmee dit een stuk moeilijker is.

Op 18 maart plaatste ik een topic op dit KPN Forum over de kosten van uitgaande gesprekken op mijn gespreksspecificatie die niet gevoerd zijn via mijn thuis telefoon.

Hierop kwam de volgende dag een reactie van een KPN WebCare specialist Martin_. Daarop heb ik direct gereageert en kreeg ook snel een reactie terug van de KPN WebCare specialsit Martin_. Deze vroeg mij om via een privé bericht mijn gegevens te sturen.

Hierna kreeg ik een aantal privé berichten van Communicatie Manager Allart waarin hij mij feliciteerde met een nieuwe rang??

Pas op 27 maart kreeg ik een persoonlijke reactie KPN WebCare specialist Martin_ waarin hij mij vroeg om een kopie van mijn specificatie. Vreemd dat KPN als facturerende instantie deze specificatie zelf niet heeft. 

 

UIteraard wilde ik deze specificatie direct toezenden naar KPN WebCare specialist Martin_ , maar je kunt geen bijlagen verzenden via privé berichten. Ik heb KPN WebCare specialist Martin_ in een privé bericht gevraagd hoe ik een bijlage bij een privé bericht kan versturen.

 

Het is inmiddels 4 weken verder maar ik heb sindsdien niets meer vernomen van KPN WebCare specialist Martin_. 

 

Zou KPN WebCare specialist Martin_ echt bestaan en komt er ooit nog een reactie of heb ik slechts standard antwoorden uit een computerprogramma ontvangen??

Reputatie 2
Badge +1
Hallo robb,

Mijn excuses voor de verlate reactie. Ik zie dat het je gisteren gelukt is om de specificatie bij te voegen. Ik zal je klacht uitzetten en kom hier zo spoedig mogelijk op terug. Als ik in tussentijds nog iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Martin 

Hallo Martin,

Hoe is de case Robb afgelopen (laatste datum 15-04-2014) ?? Op de factuur van mijn schoonmoeder komt sinds maart 2014 het uitgaande telefoonnummer 088-1263291 voor. Ze heeft niet gebeld. Hoe kan dit worden opgelost ???

Het zijn onnodige kosten. Zonde van het geld

Met vriendelijke groet,

Spok2015

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

Spok 2015

Ik vond dit op een forum van RADAR

Geplukt van google:

Met een 088-bedrijfsnummerreeks krijgt u een aaneengesloten reeks van 100, 1.000 of 10.000 telefoonnummers. Ideaal als uw organisatie uit verschillende afdelingen of vestigingen bestaat. Uw nummer is herkenbaar, voor iedereen makkelijk te onthouden en zorgt voor een professionele uitstraling. Hoe groot of klein uw organisatie ook is.

Iedere medewerker krijgt een persoonlijk telefoonnummer waarmee ze zowel vast als mobiel bereikbaar zijn, ook vanuit het buitenland. Zo komen bellers altijd direct bij de juiste persoon of afdeling terecht. Dit zorgt voor een efficiënte afhandeling van uw telefoonverkeer. Daarbij kunt u medewerkers of zelfs volledige vestigingen eenvoudig verhuizen met behoud van uw telefoonnummer.

De beller betaalt een laag, interlokaal tarief. Hierdoor zullen klanten en relaties sneller contact met u opnemen. Dit stimuleert verkoopcontacten en kan uw omzet verhogen.


Kort door de bocht lijkt dit een "verkoop"nummer van een een of andere aanbieder van weet ik veel. Als u mobiel gebeld wordt, kunt u dit nummer op uw mobiel uitschakelen (zie uw instructie), als u thuis wordt gebeld, gewoon niet opnemen.

m.v.g.

Henk

Henk

Dank voor de tip. Ik ga verder op onderzoek uit.

Groet,

Spok2015

Reputatie 7
Spok2015 schreef:

Hallo Martin,

Hoe is de case Robb afgelopen (laatste datum 15-04-2014) ?? Op de factuur van mijn schoonmoeder komt sinds maart 2014 het uitgaande telefoonnummer 088-1263291 voor. Ze heeft niet gebeld. Hoe kan dit worden opgelost ???

Het zijn onnodige kosten. Zonde van het geld

Met vriendelijke groet,

Spok2015


Nummer al eens gewoon gebeld? Is een Nederlands nummer. Inderdaad meestal in gebruik bij bedrijven die landelijk opereren. Ook 087 is daarvoor als netnummer in gebruik.

Zet je er *31* voor kunnen ze jouw nummer i.i.g. niet zien. Dus *31*0881263291 (v.a. mobiel #31#...)

p.s. *31* (vast) en #31# (mobiel) blokkeert nummerweergave per uitgaand gesprek.

Hallo Peter,

Ik heb het nummer inderdaad gebeld, gaf een modem signaal af. De betreffende facturen van mijn schoonmoeder uitgezocht en kwam op een belpatroon uit , elke maandagmorgen gedurende ongeveer 15 seconden. Vervolgens 0800-0402 gebeld en deze wees me erop dat het waarschijnlijk een alarmeringstoestel betreft van een zorginstelling. Op de website van de zorginstelling gekeken en inderdaad het is een nummer van hun. Zij testen het toestel uit naar beide richtingen.

Dank voor het meedenken.

Sankt15

Reputatie 7
Het lijkt er dan op dat het alarmeringsapparaat van je schoonmoeder 1 x per week op een vast tijdstip een controle uitvoert. Er van uitgaande dat je schoonmoeder een alarmering heeft natuurlijk ... ;)

In dat geval lijkt het me niet erg zorgelijk.

19:41: OEPS. Nu ik bovenstaande typ begrijp ik deze zin van jouw ineens:"Zij testen het toestel uit naar beide richtingen".

Hallo Peter,

Dank voor de reactie en meedenken. Het "probleem" is nu duidelijk en verklaarbaar.

Groet,

Sankt15

Reageer