Onverwachte opzegkosten

• 14 June 2012
  • 8 reacties
  • 10380 keer bekeken

KPN heeft mij naar aanleiding van een opzegging door mijn nieuwe Telco provider Budgetphone (supergoedkoop!) een eindafrekening gestuurd inclusief belachelijk hoge ophefkosten omdat ik mijn abbo te laat zou hebben opzgezegd.
Bleek dat ik een jaarcontract had waarover KPN me destijds de hoogte gebracht zou hebben, en dat omdat ik niet ahd gereageerd mij op een jaarcontract heeft gezet. Ik ben er niet van op de hoogte gebracht dat er een nieuwe contractduur inging en evenmin van een opzegtermijn van 3 maanden. dit is klantmisleiding.Wat extra zuur is dat als ik de opzegging 10 dagen eerder gedaan had er niets aan de hand zou zijn geweest. Tevens ben ik van mening dat als je NIET reageerd op een aanbieding je er niet van mag uitgaan dat je maar deze of gene keuze maakt, maar dat alles bij het oude zou moten blijven!
Inmiddels een klachtprocedure via KPN opgestart maar die verwijzen alleen maar naar hun algemene voorwaarden en referen aan de negatieve optie die ze destijds hebben voorgelegd, namenlijk , als je niet reageerd krijg je gewoon een jaarcontract. Dit is verder nooit aan mij bevestigt en heb ook nooit voorwaarden hiervan ontvangen. Ze verwijzen hiervoor naar de korting van 2% op de factuur. Sinds wanneeer dient een factuur als contract? En hoe kan ik afleiden uit een factuur dat ik een onredelijke opzegtermijn heb.

Ik vindt een ozpegtermijn van 3 maanden in relatie tot een jaarcontract sowieso belachelijk lang. Moet je eens mee aankomen bij je baas!

Het blijk nu dus dat ik moet betalen voor een jaar lang diensten die niet gelevert worden.

Ik vind tdeze gang vanz aken zeer misleidend en niet passend voor een organisatie als KNP.

Een coulancehalve afwikkeling past beter  bij de KPN reputatie. Aangezien Ik dan mij geroepen voel overal waar mogelijk Radarforum, Opta etc. mijn ongenoegen te uiten en te waarschuwen voor deze wanpraktijk.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Beste Weijsm,

Spijtig om te lezen dat het zo is gelopen! Kunt u mij in een privebericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan ga ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Daan

En de KPN blijft me piepelen.

Sturen nu een herinnering met de dreiging van incassokosten wanneer ik niet tijdig betaald heb.

De arrogantie ten top, eerst heisen ze je ongevraagd in een bepaald contract, en als je daar dan onderuit wenst word je klacht niet gehoord (men verwijst zonder inhoudelijk in te gaan op de klacht naar algemene voorwaarden) en moet je gewoon betalen.

Een absolute misstand.  Als je namenlijk je betwiste betaling uitstelt tot er duidelijkheid is, kan je ook nog eens extra bloeden voor kosten die, wanneer ik op een normale manier zou zijn geholpen, niet had gehad. Het is niet zo dat ik onredelijk ben en bereid ben te betalen voor de diensten die ik afneem. Maar niet voor iets waarvan ik geen weet had (contractduur met in verhouding onredelijke opzegtermijn) en ook  niet meer gelevert krijg!!!! 

Moet nu voor bijna eenjaar abonnementskosten betalen  terwijl dit al afgesloten is.

Ik zeg kom maar op met die Mexicaan, kan hij gelijk de bezem erdoor halen "Caramba" wat een ambtenarij (waarschijnlijk erfenis uit staatsperiode)

Bijgaand de misstand van 3 maadnen ozpegtermijn

Bron site Opta:

1 Opzegtermijn contracten

Per 1 juli 2009 moeten aanbieders van telecommunicatie, digitale televisie en analoge televisie één maand opzegtermijn bieden aan consumenten. Dit staat in artikel 7.2a van de Tw. De wet maakt onderscheid tussen contracten voor onbepaalde tijd en contracten voor bepaalde tijd (bijvoorbeeld één of twee jaar).

• onbepaalde tijd: de consument kan dit contract altijd opzeggen met één maand opzegtermijn
  • bepaalde tijd: de consument kan dit contract pas na afloop van de eerste contractsperiode opzeggen met één maand opzegtermijn
De opzegtermijn geldt zowel voor nieuwe klanten als voor bestaande klanten. Klanten die al in hun verlengde contractperiode zitten (na afronding van de eerste contractperiode) hebben dus direct na 1 juli 2009 recht op één maand opzegtermijn. Zelfs wanneer de aanbieder dat nog niet op tijd in zijn voorwaarden heeft opgenomen. De maand opzegtermijn begint te lopen zodra de klant opzegt. Stel, de klant zegt op 3 juli zijn contract op, dan moet het contract ontbonden zijn per 4 augustus.

KPN mag dus helemaal geen 3 maanden ipzegging hanteren!!!!

IKk heb dus op tijd opgezegd en verwacht daarom zer spoodig een correctie eindafrekening

Ongeloofelijk,

Heb net reactie van KPN gehad op bericht over opzegtermijn:

Geachte heer Weijs,

Dank u voor uw reactie.

met als bijlage de voorwaarden.

Ik wordt gewoon in de zeik genomen :manfrustrated:

Reputatie 7
Badge +11
Beste Weijsm,

U post een aantal berichten met als laatste dat u bericht heeft gehad van KPN.

Kunt u mij aangeven of het een bericht van mijn collega Daan is geweest of een afdeling van KPN waar u ook contact mee heeft gehad.

Dit om duidelijk te scheppen aangezien Daan voor u de zaak zou oppakken.

Met groet,

Cornelis

Geachte moderater,

De reactie die ik heb gehad is van de afdelingklachten van KPN alwaar ik na ontvangst van de eerste afrekening direct mijn ongenoegen hebt geuit. Blijkbaar is het opleidingsniveau van de mensen die daar klacht afhandelen dermate laag dat ze net aan in staat zijn te verwijzen naar de algemene voorwaarden. Hiermee geeft in ieder geval de afdeling klacht afhandelen blijk van het feit dat ze als jarenlange trouwe klant (15 jaar plus) als deze de beste sukkel behandeld wordt.

Ik heb in mijn privé reactie naar Daan geprobeerd de bericht wisseling tussen mij en de afdeling klacht afhandeling van KPN mee te sturen alleen dit gaf steeds een storing.

De situatie dreigt nu uit te lopen op het feit dat ik vermalen dreigt te worden in de molen die KPN heet aangezien men mij nu, indien hij niet vol 24 juni aanstaande de factuur betaald heb, op te zadelen met aanvullende incassokosten.

In tegenstellign wat mijn partner via de telefoon heeft vernomen van de iemand die als moderator het forum beheert, hebben wij nog geen bevestiging gehad van een toegezegde creditnota!?!

Ik zou gewoon een geschil aanspannen tegen KPN: www.sgc.nl

Reageer