Vraag

Op zoek naar vervanger voor Arizona 915CP

  • 11 January 2021
  • 9 reacties
  • 429 keer bekeken

Mijn moeder haar Arizona 915CP (het basisstation) heeft helaas de geest gegeven.

Wat is voor haar een toestel met gelijkwaardige opties en gebruiksgemak wat nu te koop is.
Heb helaas geen verstand van vaste telefoons en op haar leeftijd is het fijn als ze zonder al te veel moeite kan “overstappen” 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Forumvraagwantbellenkanniet Heb je al een goede vervanger gevonden? Volgens mij is @PeterG erg goed thuis in deze materie. Hij heeft misschien wel een goede tip voor je. 

Zo. Een DECT waarbij het basisstation tevens vast toestel is….

Dan zou ik toch een DECT met 2 handsets nemen. Dat is net zo goed en iets goedkoper. Mijn merk-voorkeur is Gigaset.

Bovendien kan ik een dergelijke uitvoering (basis is vast toestel) in nieuw niet vinden.

DECT met 2 handsets (ééntje op de basis en eentje met losse lader)

Bij bol.com (let erop dat je een versie koopt voor Nederland, anders werkt de nummerweergave niet. Alle versie via de link zijn (ook) geschikt voor NL.)

Bij mediamarkt

Overbodig te zeggen dat je momenteel alleen online kan kopen.

Beste @PeterG,

 

Dank voor je advies. Die optie had ik ook al bedacht, maar deze zijn niet vast en ze wil gewoon op 2/3 plaatsen in huis een telefoon met lekkere duidelijke knoppen en wat de Arizona ook kon was eenvoudig voicemail berichten afluisteren. Ik had ooit zelf een giga set en wat ik me kan herinneren was dat afluisteren nou niet heel gebruiksvriendelijk

Een toestel à la de Arizona 915 CP, waarbij het vaste toestel tevens basis is voor een losse handset, bestaat gewoon niet meer.

Je kunt natuurlijk wel een bureau model telefoon kopen. Maar dat is dan een op zichzelf staand toestel. Zonder extra handset.

Wat bedoel je met

afluisteren nou niet heel gebruiksvriendelijk

een antwoordapparaat? Dat is één knop op de basis om af te luisteren.

Zie deze Gigaset.

@PeterG oke dank. Ik ga met moeders overleggen. Zal het waarschijnlijk toch iets als Giga worden want ze wil graag in de kamer en op de studeerkamer een telefoon waarbij ze en voicemail heeft en naar zichzelf kan doorverbinden

De Arizona 910 CP is nogal een oud model. Kan dus niet direct vinden of ie een geïntegreerd antwoordapparaat heeft of dat je moeder voicemail gebruikt. Nadeel van dat laatste (voicemail) is dat er gesprekskosten zitten aan het beluisteren van ingesproken berichten.
Bij een (geïntegreerd) antwoordapparaat heb je dat niet natuurlijk.

In mijn vorige bericht staat een link naar een duoset met AA die niet leverbaar is.

Op deze pagina met duosets met AA staat ie ook maar ook leverbare.

(om het AA te kunnen gebruiken evt. wel voicemailschakeling uitzetten door #61# te 'bellen’.)

Ja die Arizona heeft een geïntegreerde antwoordapp net als de door jou genoemde Giga's. Dat vond ze juist zo fijn (knipperend lampje op telefoon)

Ik kwam net deze tegen bij Gigaset, is dit wat je bedoelde met een vervangend toestel @Forumvraagwantbellenkanniet 

https://www.gigaset.com/be_nl/gigaset-t480hx/

Dank je, dit is niet wat ik bedoelde.

Inmiddels van de week een senioren gigaset voor haar gekocht.

 

En een van de kleinzoons wilde hem wel bij oma aansluiten en installeren.

Generatiekloof: "pap hoe weet die telefoon dan wat oma's nummer is"