Vraag

Opeens afgesloten, plotseling weer bereikbaar

  • 3 May 2019
  • 5 reacties
  • 1283 keer bekeken

TL;DR: als de afsluiting inderdaad kosteloos ongedaan is gemaakt is er wat mij betreft geen probleem, en zou dus graag een betalingsregeling willen.

Goedemiddag!

Eind maart heb ik het abonnement van mijn analoge lijn gewijzigd van BelVrij Altijd (te duur voor mij op dit moment) naar BelBudget, en begreep toen van de klantenservice dat alles daarmee in orde was. Echter, naar ik nu begrijp stond er nog een rekening van begin maart van het oude abonnement open, en ben ik daarom kennelijk afgelopen weekend afgesloten, voor mij in ieder geval onverwacht.

Ik vind het erg vervelend dat er iets niet betaald is, en wil zelf natuurlijk graag bereikbaar zijn, dus heb dinsdag contact opgenomen met KPN. Helaas toen een nogal stroef telefoongesprek gehad met een klantenservicemedewerker - samengevat hebben we een aantal wonderlijke argumenten gehoord, maar we zijn er niet uit gekomen wat er nou precies mis is gegaan. Wat in ieder geval onwrikbaar vast leek te staan: ook al betaalde ik direct, ik zou nooit en te nimmer weer aangesloten worden zonder heraansluitkosten te betalen, ongeacht of ik op de hoogte was of niet/KPN maakte geen fouten, en een klacht indienen was bovendien zinloos werd ons verteld - ik heb aangegeven dat ik daar niet mee akkoord kon gaan, en dat er kennelijk toch het nodige mis gegaan is bij KPN.
Uiteraard heb ik alle begrip dat jullie graag snel de betaling willen hebben, en ik wil dan ook graag de openstaande rekening van maart voldoen - ik ben immers druk bezig mijn financiën weer gezond te krijgen. Dat zou alleen niet lukken met heraansluitkosten, en als jarenlange klant had ik van KPN een genuanceerder en begripvoller verhaal verwacht dan ik van die medewerker kreeg.

De volgende dag kwam een plottwist: stomverbaasd (en heel blij) merkte ik dat ik sindsdien weer gewoon telefoontjes krijg op mijn vaste telefoon. Kennelijk ben ik dus toch (weer) aangesloten!
Ik heb geen idee hoe of wat precies, maar het is heel fijn om weer bereikbaar te zijn (dit had ik niet verwacht gezien het stroeve telefoongesprek dinsdag) en wil KPN bedanken dat ze kennelijk toch de hand in eigen boezem heeft gestoken.
  • Voor de zekerheid: klopt het dat de afsluiting kosteloos ongedaan gemaakt is, en ik gewoon aangesloten blijf wanneer ik de tweemaandelijkse factuur van maart alsnog betaal, en dat ik dan voorlopig bij ben?
Voor die billijke oplossing wil ik jullie dan graag bedanken!

  • Wat is het bedrag dat nu nog openstaat?
  • Zou ik dat ook in twee termijnen kunnen betalen?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @superwormjim! Jammer om dit zo te lezen. Ik vind het betreurend dat het telefoongesprek zo stroef is verlopen. Als je ons belt om wat duidelijk te krijgen mag je begrip en medewerking verwachten van degene aan de andere kant van de lijn.

Ik zoek uit wat er precies is geregeld naar aanleiding van het telefoontje, hoe het zit met aansluitkosten en of/wat voor bedrag er nog open staat. Kun je jouw profiel aanvullen met je naam/adresgegevens en het volledige telefoonnummer (mag in het vakje van klantnummer)? Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd duik ik hier verder in.
Hoi Joran,

heb gisteren het profiel aangevuld. Ik kon het telefoonnummer alleen bij "Klantnummer (mobiel)" kwijt, neem aan dat dat ook werkt.

Ik heb van het weekend nog even met de klantenservice gebeld, omdat ik me toch zorgen maakte over wat er zou gebeuren als ik niet snel een betalingsregeling kan krijgen, en kreeg van de medewerker te horen dat er volgens de computer niets open stond! Vreemd.
Op dit moment kan ik ook nog steeds gewoon gebruik maken van de telefoon.

Bedankt dat je hier in wil duiken.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben bang dat die medewerker niet goed genoeg heeft gekeken. Er staat op het oog niets open omdat er vorige week een betaalafspraak is gemaakt. Dat is ook de reden dat de telefoon het weer doet; met een betaalafspraak krijg je uitstel van de betaling. Die moet alleen wel worden voldaan, anders volgt een nieuwe blokkade en is een betaalafspraak niet meer mogelijk. Ik stuur je de details wegens privacy in een privébericht.
Hoi Joran,

dankjewel voor je speurwerk.
Vreemd, dat de eerste medewerker aan heeft genomen dat ik akkoord was met een betaalafspraak + heraansluiting, terwijl ik duidelijk aangaf te willen betalen maar het niet eens te zijn met de heraansluitingskosten, gezien bovenstaande geschiedenis.

Afgelopen vrijdag heb ik op jouw advies (privébericht) gebeld met de afdeling collections, en met uw medewerker daar een betaalregeling in twee termijnen getroffen voor de factuur van maart exclusief heraansluitingskosten, en aangegeven dat we daarover een brief gaan schrijven. Er zouden per mail betaalinstructies worden gestuurd, maar die heb ik tot nog toe niet ontvangen.

Waar kan ik mijn eerste termijn (à € 45,26) naar overmaken, en onder vermelding van welk kenmerk?
Reputatie 7
Badge +28
De mail zou naar het Tiscali adres moeten zijn verstuurd, die je ook voor het forum gebruikt. Controleer voor de zekerheid de ongewenste post even. Ik neem contact op met de collega waarmee je de afspraak hebt gemaakt en verzoek of de mail nagestuurd kan worden. Hierin staat een iDeal-link waar alle gegevens in staan.

Reageer