opzeggen door externe partij

• 3 november 2014
  • 1 reactie
  • 402 keer bekeken

Wat ik nog steeds niet kan begrijpen, is het opzeggen van een andere partij.

Pretium kan zomaar aan de hand van een telefoontje, bij oudere mensen, in mijn geval iemand van 88 jaar, het abonnement bij KPN opzeggen.

Dit wil Pretium telecom gaan realiseren op 6 november aanstaande.

Terwijl de heer van 88 jaar gewoon misleid is door Pretium. Nu moeten we zelf er achteraan zitten dat dit allemaal niet doorgaat en dat hij gewoon bij KPN kan blijven. Dit ook in verband met een alarmerings systeem.

Soms snap ik het allemaal niet meer, als je als normaal mens van een abonnement af wil, bij wie dan ook, dan moet dat vaak schriftelijk en maanden van te voren en nu kan Pretium dit zomaar regelen. Onvoorstelbaar.

Ik hoop ook dat KPN de opzegging niet gaat uitvoeren, ik wacht in spanning af naar de datum van 6 november.

Hebben meer mensen hier al eens over nagedacht, dat het een rare situatie is, ben je een bedrijf kan je zomaar van alles regelen voor een ander. Ben je een natuurlijk persoon, heb je te maken met opzegtermijnen, brieven, etc.

Bedankt voor het begrip, moet dit gewoon even kwijt.

1 reactie

Reputatie 7
Het klopt wel. Als je bij een andere telecomprovider een abonnement neemt zorgt die ervoor dat het bij je oude provider wordt opgezegd/stopgezet. Zowel bij vaste telefonie, mobiele telefonie en internet. Je neemt je nummer nml. mee en dat kan niet bij 2 providers tegelijk in gebruik zijn.

Maar ... Pretium ... Daar heb ik nou nog nooit goede berichten van gehoord. Je hoeft m.i. niet bang te zijn dat die 88-jarige zonder telefoon zit na 6 november. Dan gaat het abo van Pretium in en heeft ie dus nog gewoon telefoon.

!! Er zit altijd nog een termijn aan waarbinnen je de wijziging (bij Pretium in dit geval) nog ongedaan mag maken. Maar weet niet of dat 3 dagen tevoren nog mogelijk is.

Reageer