Beantwoord

opzeggen thuisbellen

  • 3 March 2019
  • 6 reacties
  • 429 keer bekeken

Vanwege uitsluitend mobiel gebruik wil ik mijn vaste telefoon bij KPN opzeggen.

Heeft dit invloed op mijn ADSL abbonement bij Online?
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 March 2019, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Vanwege uitsluitend mobiel gebruik wil ik mijn vaste telefoon bij KPN opzeggen.

Heeft dit invloed op mijn ADSL abbonement bij Online?

Hallo @willem123456 ,
als vaste telefonie een onderdeel van je pakket is dien je je abo aan te passen naar een pakket zonder vaste telefonie, dit kan alleen als je geen jaarcontract meer hebt, dan kun je dat aanpassen.
Als vaste telefonie een optie is, kun je die optie uitzetten en loopt je contract door zonder vaste telefonie.
Als je buiten Online om een 'ouderwets' analoog telefoonabonnement hebt bij KPN kun je dat bij KPN per maand opzeggen.
Als je inderdaad zo'n analoog abo hebt gebruik je dus ook een splitter om de telefoon te scheiden van het internetsignaal, toch?
Succes.☺️
Hele nuttige en duidelijke info van @Jan-D ! Heb je daar wat aan, @willem123456 ?
Mocht je mijn hulp nodig hebben, laat het weten!
Ik begrijp dat je telefonie van KPN hebt met PSTN analoog en apart, met DSL/Phone splitter internet via Online.
Zeg je PSTN op, dan zal dat niet uitmaken voor je internet (xDSL) bij Online.

Het zal wel een hoop geld schelen. Een PSTN telefonieabonnement is behoorlijk duur. Stukken duurder dan het combineren met internet bij dezelfde provider.
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik gebruik inderdaad een splitter voor ADSL en analoge telefonie.

Ik begrijp dus dat ik het telefoon abonnement gerust op kan zeggen zonder invloed op het ADSL abonnement.

Ik neem aan dat na opzeggen, de splitter er gewoon kan blijven zitten maar dat alleen de ADSL lijn dan actief is?
Hallo @willem123456 ,
als de analoge telefoonlijn definitief opgeheven is kun je de splitter er het beste tussen uit halen en de kabel rechtstreeks van het modem naar het IS/RA-punt aansluiten. Hoe korter de lijntjes des te sneller en stabieler de verbinding.
Succes.☺️
Ja. Het heeft geen invloed op je ADSL en ik sluit me bij @Jan-D aan: Een splitter heeft dan geen nut meer en wordt een potentiële storingsbron. Die zou ik dus sowieso verwijderen.