Opzegging - absurde naheffing

• 8 March 2012
  • 2 reacties
  • 10908 keer bekeken

Eind vorig jaar heb ik mijn Zakelijk Belbasis ISDN abonnement door Ziggo laten opzeggen. Dit werd gevolgd door een nette brief van KPN waarin dit werd bevestigd. Wat schetst echter mijn verbazing dat op mijn laatste factuur "Kosten n.a.v. opzegtermijn" van schrik niet 250,80 euro (10 x mijn maandbedrag!) zijn opgenomen. Hier werd in de bevestigingsbrief met geen woord over gerept!

Enig nazoekwerk op internet leert mij dat mijn contract voor onbepaalde tijd begin 2011 is omgezet in een jaarcontract. Dit zou per brief zijn meegedeeld, maar deze brief is mij niet bekend. Een latere brief heb ik nog wel kunnen achterhalen (waarbij het nog mogelijk was op te zeggen tot 5 april 2011), maar deze brief heb ik genegeerd omdat ik dacht dat het reclame was voor een nieuw type abonnement. De kop luidde namelijk: "Zakelijk Belbasis jaarcontract met 2% korting op belverkeer".

Ik vind de gehele gang van zaken absoluut niet door de beugel kunnen, zowel voor wat betreft de omzetting van het contract (stilzwijgend en verhuld) als voor wat betreft de informatieverschaffing bij opzegging (bevestigingsbrief). 

2 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Beste ijsjebeer,

Spijtig om te horen dat het zo is gelopen. Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen.

Dan ga ik het direct voor u uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Reputatie 7
Badge +11
Beste ijsjebeer,

Door een van mijn collega's ben ik geinformeerd dat uw vraag is opgepakt en naar tevredenheid is afgehandeld.

Vertrouwend dat hiermede uw vraag voldoende is beantwoord sluit ik het huidige topic.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reageer