Beantwoord

opzegtermijn kosten?

• 24 november 2011
  • 46 reacties
  • 13635 keer bekeken

Naar jarenlang een tevreden klant te zijn geweest, moet ik toch ff iets kwijt...

IK BEN ECHT ENORM BOOS:@

Heb via Zeelandnet mijn opzegging laten verlopen naar KPN toe.

Nu krijg ik een afrekening van KPN van 288,60 excl BTW vanwege opzegtermijn (?)

Zeelandnet zegt dit netjes met KPN te hebben geregeld en alles was/ is in orde!!

Heel onvriendelijk vandaag te woord gestaan door iemand van KPN...jammer maar helaas(?)

Wij hebben al jaren lang hetzelfde abonnement van KPN...dus 1 mnd opzegtermijn.

Heb inmiddels 2 uur vandaag aan de telefoon gehangen en morgen word er 327,75 verrekend.

HELP!!!

Heb inmiddels Radar, Consuwijzer, Rechtbijstand, Telegraaf ingeschakkeld met mijn verhaal.

Met dank aan KPN en haar onvriendelijke, onpersoonlijke aanpak van klachten.

Aangetekende brief is onderweg en er is al belangstelling uit andere hoek!

KPN BEDANKT:manmad:

O,ja Zeelandnet heeft ook een leuk forum...radar ook trouwens

icon

Beste antwoord door Daan 25 november 2011, 14:19

Beste vonneke,

Spijtig om te horen dat het zo loopt, kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer, klantnummer en contact telefoonnummer toesturen?

Dan duik ik in de zaak!

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +8
jammer dat de overstap niet vlekkeloos is verlopen, wat voor aansluiting had je bij kpn oude analoog of ISDN ?

Reputatie 4
Badge +1
Een opzegboete komt alleen indien je een contract hebt, heb je niet een keer ergens ja op geantwoord voor korting of iets?

Reputatie 3
Badge +5
Beste vonneke,

Spijtig om te horen dat het zo loopt, kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer, klantnummer en contact telefoonnummer toesturen?

Dan duik ik in de zaak!

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Hallo,

We hebben al meer dan 15 jr telefoon via KPN.

6 Jaar (papieren van) geleden zijn we naar een kpn winkel gegaan ivm aanschaf nieuwe telefoon.

Toen werd gezegt dan wij naar een zakelijk (?) waarom weet ik ook niet over moesten gaan.

Nou prima, dan kregen we ook nog iets terug...

Nee wij hebben geen zaak of firma en staan niet bij de KvK ingeschreven.....

Maar goed, altijd netjes betaald en geen problemen met KPN.

Nu dus overgestapt via de overstap service van zeelandnet.

Netjes 1 november telefonie via zeelandnet...en nu dus de rekening van KPN!!!

Dat ik gewoon gesprekskosten en de rest moet betalen is ok, maar geen opzegtermijnkosten van

meer dan 300euro.

*ik zie op de factuur dat we Belzakelijk 5 (?) hebben......*alles is al jaren automatische incasso!

Nu hoor ik via Tros Radar Testpanel dat KPN zomaar stilzwijgend abonnementen omzet (?) ander

contract vorm zonder handtekening en dat er veel klachten over binnen komen..

What the ....is going on???:@

Is inmiddels naar tevredenheid opgelost...en een creditnota mogen ontvangen!:D

Met dank aan de webmaster!!!:womanvery-happy:

ik heb opgezegd   daar heb ik een bevestigingsbrief van gehad daar werd echter niet gesproken over een eventuele afkoopsom

wel ik kreeg mijn laatste factuur en ja hoor een afkoopboete a 84 euro

dus ze gaan gewoon door bij kpn met die ongein

Beste webmaster,

wij hebben precies hetzelfde verhaal als Vonneke. We hebben oktober ons abonnement via Ziggo laten opzeggen en kregen daar 11 otkober ook een bevestiging van. In november kregen we vervolgens een gewone rekening alsof er niets was gebeurd. Klantenservice gebeld, het klopte niet, de resterende belkosten zouden in de eindafrekening worden verwerkt. Nu krijgen opeens begin januari de eindafrekening met een bedrag van € 347.62 als kosten n.a.v. opzegtermijn. We zijn al sinds 1988 !!!! klant geweest bij KPN. De klantenservice zegt vervolgens doodleuk dat we een jaarcontract zouden hebben tot januari 2013! Nou woedend was ik. We hebben nooit een ander contract getekend. Nou komt er vandaag ook nog eens een herinnering voor de factuur in november die we niet moesten betalen en de eindafrekening terwijl we pas 31 januari zouden moeten betalen.

Ik heb mijn verhaal inmiddels ook bij het TROS Radar Forum gedaan, waar nog veel meer lotgenoten terecht zijn gekomen. Ik begrijp echt niet dat KPN het durft zijn ex-klanten zo te behandelen. Geen wonder dat ze allemaal weglopen...Ik heb al veel meegemaakt bij energiebedrijven, maar dit slaat alles.

wel ik heb met zo'n helpdeskdame gesproken en daarbij vermeld dat ik dat diefstal vind 

betreffende dame geeft mij (en dus ons) gelijk 

(naam is bij mij bekend) ook ik overweeg om conact op tenemen met radar

Hallo mensen die KPN hebben verlaten en als afscheidscadeau een vette rekening krijgen met de zeer vage aanduiding kosten n.a.v. opzegtermijn! Mij overkwam dit ook en ik heb mijn beklag gedaan op dit forum via een reactie op Vonnekes bericht. Mijn reactie is verplaatst, KPN heeft contact met mij opgenomen bij monde van een zekere J.O. en beloofd dat het goed zou komen. Uit dankbaarheid een reactie naar het forum gepost met de mededeling dat het probleem waarschijnlijk de wereld was uitgeholpen. KPN-forummedewerkers tevreden, zo tevreden dat ze denken dat het voorbij is en mijn item hebben afgesloten en ik daardoor geen berichtjes meer kan sturen.

Dan maar een reactie weer via dit forumonderdeel. Het probleem is namelijk helemaal niet opgelost.  Ik heb het afgeschreven geld (van kosten n.a.v. opzegtermijn)  laten terugboeken, zoals de KPN-medewerker J.O. adviseerde (had ik overigens al gedaan) en hij zou nog zorgdragen voor een restbedrag dat ook nog onrechtmatig was afgeschreven. Welnu het restbedrag nog steeds niet ontvangen en een aanmaning gekregen om het bedrag dat ik gestorneerd had alsnog te betalen! Way to go KPN! Wil het bedrijf zich helemaal vervreemden van zijn voormalige klanten, die in de toekomst wellicht weer klant worden, want op een concurrerende markt weet je maar nooit. Ga dan zo door met de mensen een loer te draaien!

Reputatie 3
Badge +5
Beste leopun,

Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en contact telefoonnummer toesturen?

Dan gaan wij het probleem oplossen.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Ook mijn moeder is zoiets overkomen. Mijn moeder, volgens mij een halve eeuw trouw en goedbetalende KPN-klant...moet ook op de kleintjes letten. Dus voor haar een iets voordeliger alles in een abonemment afgesloten bij een andere provider.

Bij KPN netjes opgezegd, ruim 6 weken vantevoren.

Ook wij verrast door een opzegvergoeding, die ook nog eens zonder vragen zomaar wordt geincasseerd!!!!

Nooit iets getekend, nooit telefonisch akkoord gegeven.

Uiteraard voor mijn moeder gaan bellen. Blijkt er ooit eens een brief te zijn gestuurd, die mijn moeder waarschijnlijk nooit heeft gelezen. Kennelijk is er een paar maanden korting gegeven op de factuur en daarmee is er een contract aangegaan. Onbegrijpelijk...een handelswijze welke de wet nu verbiedt, volgt de KPN nog steeds bij, vooral oude mensen.

Bij het call centrum werd mij duidelijk verstaan gegeven dat ik dan de correspondentie van mijn moeder en de facturen maar goed moet controleren.... Jaja alsof ik het niet al druk genoeg heb, ik maak niet voor niets gebruik van een automatisch incasso voor mijn moeder.

Ik snap dat de KPN commercieel is en dat er dus geld verdiend moet worden. Echter op deze manier, vooral veel oude, trouwe klanten benadelen...sorry maar ik zou me diep en diep schamen.

En dan nu ook nog terug vallen op de wet...we hebben de letter van de wet en de geest van de wet. Als het probleem opgelost wordt, stappen mijn familie en mijn moeder misschien ooit weer eens over naar KPN bij een goede aanbieding. Indien dit niet wordt opgelost, zal ik nooit meer enige KPN-produkt aanraken of aan iemand adviseren!

ik heb het tebetalen(?)bedrag gestoneerd en een nette brief

geschreven naar de kpn met een mijner inziens redelijk voorstel

heb (nog) geen antwoord gekregen dus als woensdag 22-02-2012

geen antwoord is gaat er een schrijven naar tros radar

Het is ongelofelijk??? opzegkosten wat een flauwekul! ik ben al klant sinds 2000 en nu krijg ik opzegkosten 57,88euro! ik heb sinds 2000 niks meer getekend!!

Reputatie 3
Badge +5
Beste guidowijchen, poetin en Nasira,

Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan ga ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Daan bedankt!!! Het is opgelost.

Vanmorgen kreeg mijn moeder eerst nog een telefoontje (nav eerdere telefoontjes en mailtjes) dat KPN toch echt in het recht stond en dat er gewoon betaald moest worden.

Een half uur later belde een andere medewerker KPN dat het was opgelost. Er was onterecht gebruik gemaakt van een oude regeling....

Ik ben blij voor mijn moeder...maar ik heb toch wel het idee dat als je mailt of belt en dus de communicatie de buitenwereld niet bereikt, je wordt afgescheept.

Op een forum van KPN zelf...tja daar moet het kennelijk toch wel postitief blijven.

Maar goed, Daan bedankt! Maar toch een hele nare smaak overgehouden aan KPN.

Daan, misschien wil je op mijn onderstaande bericht, toch eens in het openbaar posten wat nu het beleid is van KPN en waarom het call centre en reactie per mails in eerste instantie allemaal heel duidelijk zijn dat KPN in zijn recht staat.

Hallo,

Hier ook allemaal weer hetzelfde verhaal. 

We hebben al meer dan 10 jr telefoon via KPN.

Een paar jaar geleden zijn we naar een kpn winkel gegaan ivm aanschaf nieuwe telefoon.

Toen werd gezegt dan wij naar een zakelijk abonnement moesten overstappen, want.... vast omdat we dan korting kregen ofzo

Nou prima, dat hebben we dan maar gedaan.....

Maar goed, altijd netjes betaald en geen problemen met KPN.

Nu zijn we verhuist en overgestapt naar de UPC met de overstapservice en nummerbehoude.

Netjes alles afgerond en UPC heeft alles opgezegd, dus nu wachten op de (credit)nota.

Niet dus!!! Krijg even een eindafrekening van 321,68.. en waarvoor?? Wat zijn die kosten n.a.v. opzegtermijn.

Ik ga dit natuurlijk NIET betalen, maar helaas. Het bedrag is natuurlijk al eerder afgeschreven, dan dat wij de factuur hadden. Stelletje criminelen!!! Dus ik kan het bedrag ook niet meer terughalen bij de bank. Ik vind het echt belachelijk!!!

Het maakt mij niet uit wie ik allemaal moet inschakelen om dit uit de wereld te halen. 

Ik wou weer terug naar KPN, omdat UPC veel te traag is en vaak wegvalt. Maar de KPN kan het nu wel vergeten. Wat een gezeik en gezeur!!!

Bellen met KPN? Nou nee, ik word van het kastje naar de muur gestuurd! Ze kunnen me allemaal geen antwoord geven wat die opzegkosten zijn... Vreemd! En dat van eigen personeel!

Beste Wobbes,

Je kunt de incasso gewoon storneren.....geen probleem hoor.

Wel Daan ik ben door een jongedame gebelt voor mijn gegevens

dame zou terug bellen maar helaas tot nu toe dus niet gebeurt

Weet niet hoe de jongedamen heet zat nl in de auto en dat schrijft moeilijk helaas

Reputatie 3
Badge +5
Beste poetin,

Ik zal informeren wat de status/oplossing is.

Groet,

Daan

ook ik heb na het opzeggen van KPN ivm overstap naar Ziggo opzegkosten in rekening gekregen. Dit valt mij vies tegen van KPN en absoluut klantonvriendelijk! bij het overstappen heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van Ziggo waarbij rekening is gehouden met de opzegtermijn. Waarom dan toch kosten in rekening brengen!?

Hierover via de site (omdat ik niet een 0900 nummer met extra kosten wil gebruiken) een klacht ingediend (incident: 120229-000021), maar na 1 week nog geen reactie ontvangen!

Iemand ervaring met de reactietijd van KPN?

Hai Daan U heeft mij gebeld dat het opgelost is dus bedankt hiervoor

Nu nog ff wachten op de bevestigingsmail altijd handig he

grz Poetin

Vandaag wederom met de KPN gebeld... Oeps een foutje gemaakt bij de KPN... 20 minuten in de wacht en al € 170,= terugverdiend. Krijgen we een creditnota van. ADSL was consumentabonnement, dus hoeven we niet een geheel jaar terug te betalen.

KPN telefonie blijk ik een zakelijk abonnement te hebben wat ieder jaar automatisch wordt verlengd en te zijn gewijzigd in andere contractvormen. Dit abonnement loopt volgens de KPN tot 15 september 2012. Dus of ik hiervoor nog even € 220,= wil betalen. Niet dat ik ooit iets heb getekend, maar goed... Zij weten blijkbaar alles :-(:@

KPN u wordt bedankt voor het ZEER onvriendelijke en onpersoonlijke personeel!

Heb vandaag contact gezocht met TrosRadar, Consuwijzer en mijn Rechtbijstandsverzekering. Kijken wat die ervan zeggen.

KPN ik zou me doodschamen als ik jullie was!

Hopelijk wordt dit nog eens opgelost!!

Hoi smafferik,

mail via de klachtenlijn heeft geen zin. Ik heb ook nooit een antwoord ontvangen. Je kunt wel een mailtje sturen naar factuurvraag@kpn.com of VerkoopenleveringZM@kpn.com. Via dat adres heb ik wel antwoord ontvangen. Alleen heb ik tot nu toe nog steeds geen schriftelijke bevestiging via de post wat er nu gaat gebeuren. Dus ik ga er voorlopig van uit dat ik niets meer hoef te betalen...

Succes!

juultje74 schreef:
Beste webmaster,

wij hebben precies hetzelfde verhaal als Vonneke. We hebben oktober ons abonnement via Ziggo laten opzeggen en kregen daar 11 otkober ook een bevestiging van. In november kregen we vervolgens een gewone rekening alsof er niets was gebeurd. Klantenservice gebeld, het klopte niet, de resterende belkosten zouden in de eindafrekening worden verwerkt. Nu krijgen opeens begin januari de eindafrekening met een bedrag van € 347.62 als kosten n.a.v. opzegtermijn. We zijn al sinds 1988 !!!! klant geweest bij KPN. De klantenservice zegt vervolgens doodleuk dat we een jaarcontract zouden hebben tot januari 2013! Nou woedend was ik. We hebben nooit een ander contract getekend. Nou komt er vandaag ook nog eens een herinnering voor de factuur in november die we niet moesten betalen en de eindafrekening terwijl we pas 31 januari zouden moeten betalen.

Ik heb mijn verhaal inmiddels ook bij het TROS Radar Forum gedaan, waar nog veel meer lotgenoten terecht zijn gekomen. Ik begrijp echt niet dat KPN het durft zijn ex-klanten zo te behandelen. Geen wonder dat ze allemaal weglopen...Ik heb al veel meegemaakt bij energiebedrijven, maar dit slaat alles.

Deel 2 van mijn verhaal. Ben inmiddels een brief 10 mails en geen telefoontjes verder (dat laatste weiger ik). Mij werd toegezegd dat er contact wordt opgenomen en dat ik de opzegkosten niet hoef te betalen. Binnen 10 werkdagen zou ik iets horen. Dat is inmiddels 1 maand geleden. Dus tot op heden nog geen bevestiging wat we wel/niet moeten betalen. Echt schandalig. Ga me nu richten tot de Geschillencommissie Telecom. Even kijken wat die kunnen doen. Ik begrijp echt niet dat zo'n bedrijf nog kan overleven. Misschien dat TROS Radar nog een uitzending hieraan gaan wijden...

Reageer