Beantwoord

opzegtermijn kosten?

• 24 november 2011
  • 46 reacties
  • 13541 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Smafferik, juultje74 en RWobbes,

Spijtig om te lezen dat er zulke eindfacturen worden gestuurd. Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan ga ik zorgen dat het opgelost wordt.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Ook is er wel eens positief nieuws!

Ben vandaag teruggebeld door iemand van de kPN. Alles wordt opgelost. En iedereen krijgt wat hij of zij verdiend. Super blij ermee. Bedankt KPN en mooi dat er forums hiervoor bestaan!

Nu ongeveer nog 3 weken wachten op de creditnota's. Maar voor zo'n bedrag wil ik wel wachten....

To be continued

Waarom die vreselijke arrogantie van KPN?

Ik ben sinds 1982 klant geweest van KPN en sinds 1998 ook gebruiker van ISDN en ADSL in kombinatie met XS4ALL voor internet.

Ik wilde overstappen naar glasvezel maar wilde wel graag mijn mailadressen behouden. Kortom een min of meer gedwongen overstap naar XS4ALL. En jawel  € 125,20 kosten opzegtermijn. Gelukkig heb ik geen automatische incasso van mijn vaste telefoon en ga dus ook niet betalen.

Ga nu met mijn mobiel zakelijk abonnement ook maar eens uitkijken naar een klantvriendelijk bedrijf.

Hans

Hallo

naar jaren lang klant geweest bij kpn vaste telefonie,heb ik mijn abonnement opgezegd.

naar een paar dagen kreeg ik een brief  van kpn ze vonden het jammer ,maar ik kon altijd terug komen.over kosten n.a.v opzegtermijn werd niets geschreven ,tot de eind factuur kwam kosten op zegtermijn 1.306.66 euro gebeld met de kpn 55 minuten en nog niets wijzer geworden

zo word je als klant behandeld

hahe

Diep en diep triest dat het gewoon maar doorgaat

zou zeggen Daan stuur je mensen eens goed aan  of overweeg een andere functie  denk dat u

er ook moedeloos van wordt

Reputatie 3
Badge +5
Beste HAHE,

Spijtig om te lezen dat het zo loopt. Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dsn pak ik deze zaak op!

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Hier is hetzelfde aan de gang!

Na meer dan 25 jaar vaste telefoon van de PTT, en later KPN, gehad te hebben zijn we overgestapt naar uitsluitend mobiel bellen.

Onze vaste aansluiting werd nog nauwelijks gebruikt, dus opgezegd.

Nou, dat kost maar even €86.42 aan opzegkosten, voor een contract dat wij nooit getekend hebben.

Verder komen er nog kosten over twee maanden abonnement ná opgezegde periode à €42.65.

Ofwel €129.07 wegens niet te leveren diensten.

De betalingen hebben we inmiddels gestorneerd, en een herinnering ontvangen.

Ik denk dat onze rechtsbijstand zich zal verkneukelen.

Nu de KPN het niet redt met haar vaste diensten slopen ze gelijk maar even de mobiele markt, want mobiel van KPN gaat er hier dus nooit komen, zoveel is duidelijk

Reputatie 3
Badge +5
Beste 1302-speurder,

Kunt u mij via een privébericht uw postcode +huisnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan zorg ik ervoor dat het probleem opgelost wordt.

Met vriendelijke Groet,

Daan

Laatste deel: Ik ben n.a.v. mijn berichten op dit forum en met dank aan Daan teruggebeld door de klantenservice. Uiteindelijk is bevestigd dat ik geen opzegkosten hoefde te betalen en ik zelfs nog geld teruggekregen voor teveel betaalde abonnementskosten. Dus uiteindelijk is alles goed gekomen, maar ik heb er net als de rest geen goed gevoel aan overgehouden. Dit kost veel te veel energie en tijd. Tip dus voor de KPN: als al gebruik maakt van allerlei geautomatiseerde systemen voor klantencontracten en facturen, zorg er dan voor dat de medewerkers van de klantenservice er goed van op de hoogte zijn en ook kunnen ingrijpen als dat nodig is!

ook ik heb na mijn bericht op dit forum contact opgenomen met de webmaster en inmiddels via een credit de onterechte kosten teruggekregen.

Voor mij dus opgelost. 

Hopelijk voor de rest op dit forum ook snel.

Succes

Beste KPN medewerkers,

Mijn ouders enhadden al meer dan 20 jaar telefoon via KPN. Mijn oma is nog steeds klant bij jullie, omdat ze dit toch liever heeft als zekerheidje.

2 maanden geleden zijn mjin ouders overgestapt naar Ziggo. Omdat Ziggo als enige glasvezel bij ons in de buurt gaat leveren. Ze zijn daarom overgestapt naar een alles in 1 pakket.

Tijdens het aanvragen en de overstap leek alles vlekkeloos te verlopen, todat we de eindrekening van de KPN in de brievenbus ontvingen!! Een factuur van 471,57 euro!

Ze hebben niet geweten een jaarcontract te hebben en ook geen toestemming gegeven voor een jaarcontract (of langer mischien wel). Daarentegen hebben we vorig jaar oktober een briefje ontvangen waarin we een number moesten bellen en daar gaven ze aan dat we dan geen jaarcontract zouden hebben!!! Tevens hebben we voor de overgang naar de Ziggo via een medewerker van de KPN gevraagd of we ook een opzegtermijn en eventuele extra kosten zouden hebben: Deze mevrouw vertelde heel vriendelijk dat we kosteloos op konden zeggen. (In onze ogen heel vreemd dus).

We zijn niet van plan de rekening te betalen. Inmiddels is het geld wel afgeschreven, maar dit wordt morgenvroeg gestorneert.

We zijn hier ABSOLUUT niet blij mee en zou op deze manier geen klanten een nieuwe dienst of overstap naar de KPN te nemen.

Ik hoop dat jullie (Daan) hier iets aan kan doen, zoals ik ook lees in vorige berichten op dit forum.

Mocht deze zaak goed opgelost worden, dan zal ik andere klanten waar ik ook voor werk weer rustig een abonnement van de KPN laten afnemen. Op dit moment heb ik hier sterk mijn twijfels over. Zelf werk ik als IT-beheerder bij verschillende MKB-bedrijven.

Mvgr,

Léon Nijeboer

Hier hetzelfde:

Mijn ouders zijn na tientallen jaren KPN overgestapt naar Telfort. Vroeger hadden ze een bedrijf thuis en mede daardoor hadden ze nog een veel te duur pakket. Dit was echter al lang niet meer nodig en zodoende zijn ze overgestapt. De overstap verliep prima, zowel bij telfort als kpn gaf het geen problemen. We kregen zelfs nog keurig een terugbetaling omdat we in die periode niet volledig gebruik hebben gemaakt van KPN.
Echter onderaan dezelfde rekening staat: Kosten n.a.v. opzegtermijn 645.80 euro. Mijn ouders zijn zich rot geschrokken. Dit hadden ze natuurlijk niet verwacht! Ik hoop/ga er van uit dat dit ook een fout van KPN is en dat een admin dat kan oppakken hier!

Dan kan ik mijn ouders i.i.g. geruststellen!!

Reputatie 3
Badge +5
Beste Mensen,

Ik heb alle cases doorgezet en het wordt uitgezocht mocht ik terugkoppeling hebben dan neem ik of een collega van mij direct contact met u op om de zaak af te handelen. 

Met vriendelijke groet,

Daan

Inmiddels een week verder, echter nog geen bericht ontvangen van KPN ?? :(

Hallo

ik heb na 3 weken nog niets gehoord

hahe

Reputatie 3
Badge +5
Hallo Hahe,

Komende week zul je sowieso benaderd worden door één van mijn collega's van de betreffende afdeling.

Groet,

Daan

Grote schrik! Onlangs overgestapt van KPN naar UPC krijg ik gisteren een eindafrekening gepresenteerd van 1125,48!!! Gespecificeerd als kosten n.a.v. opzegtermijn. De reden waarom ik heb opgezegd is dat ik mijns inziens al een aantal jaren teveel betaal voor mijn vaste telefonie abonnement (dat maar nauwelijks nog wordt gebruikt!) en ik nu veel voordeliger uit ben. Het belzakelijk abonnement was bij aanvang te allen tijde opzegbaar en nu krijg ik meer dan € 1000,- voor mijn kiezen gebaseerd op wat? Ik heb nooit ergens voor getekend!

Ik heb ook nog een HI-abonnement voor de mobiele telefoon en een data abonnement voor de I-pad, beide van KPN dus, en daar wordt tenminste duidelijk bij vermeld dat het voor 2 resp. 1 jaar is. Ik weiger deze rekening te betalen en heb de bank al gealarmeerd om het bedrag direct te storneren. Wat een schofterige klantbehandeling dit! Zo houd je de mensen niet aan boord, KPN. Ik zal hier zoveel ruchtbaarheid aan geven als ik kan. KPN is wel de laatste partij van wie je dit soort mafia acties verwacht. IK BEN WOEDEND!

Ik schrijf dit terwijl ik in de wacht sta, wachtend op een antwoord over het disfunctionele gedoe van KPN. Zoals zo velen heb ik geklaagd over een vette rekening kosten n.a.v. opzegtermijn. Een brief met klacht daarover werd tot op heden niet beantwoord (verzonden 16 januari 2012). Via dit forum kreeg ik sneller een reactie. Een zekere J.O. zou het regelen. Die toezegging bleek erg vaag. Ik kreeg al snel een aanmaning. Daarover gebeld, tevergeefs geprobeerd J.O. te bereiken. Ze zullen altijd terugbellen, maar je weet gewoon dat dat niet gebeurd. Met de afdeling Collections gebeld. Daar werd me gezegd dat een tegennota geschreven was en dat het goed zou komen! Inderdaad een tijd niets gehoord, totdat vanmorgen jawel de rekening weer op de mat viel. Telefoon gepakt en gaan bellen, ben nu ongeveer 30 minuten aan de lijn en heb inmiddels al vijf personen gesproken. Afhankelijk van de uitkomst zal dit bericht (gematigd) positief eindigen of in grote woede......

En het is...... Alles is weer bevestigd en ik heb een klachtnummer gekregen! Hiermee zou ik gevrijwaard zijn voor verdere rekeningen! Iets in mij zegt dat ik hier nog niet van af ben. Ik zou iedereen in dit forum willen vragen waarbij deze kwestie van kosten n.a.v. opzegtermijn blijft voort etteren eens serieus na te denken of we niet eens een vuist moeten maken richting KPN door middel van de media op te zoeken! 

Wij hebben allang antwoord gehad van KPN, gewoon betalen anders een deurwaarder.

Ze hebben bij KPN niet door dat ze geen ambtenaren meer zijn, die ambtenarenmentaliteit van; wij hebben altijd gelijk, en anders hebben we tóch gelijk, is er nog niet uit.

Word vervolgt.

En nog maar eentje.

Na 17 jaar trouwe klant te zijn geweest overgestapt op ziggo. De reden is dat KPN niet meer investeert in z'n producten. Ik woon in buitengebied en kan enkel instapabonnement voor adsl krijgen, sneller gaat niet. Digitenne net zo, ik woon in een slecht-ontvangst gebied. Ik verwachtte dat er wel een keer een zendmast bijgeplaatst zou worden, maar helaas. Ik zit dus al jaren naar blokjes beeld te kijken. Tijd voor een overstap dus.

Kosten nav opzegtermijn 154.35 ex BTW

KPN gebeld en zij komen inderdaad met het verhaal dat mijn Belzakelijk abonnement pas in oktober afloopt. Ook ik heb nooit nieuwe contracten getekend, ik weet ook niet hoe ik aan een zakelijk abonnement kom, het staat gewoon op naam van mijn persoon. Ik ben in ieder geval niet van plan dit te betalen, eerst maar eens laten storneren.

Reputatie 3
Badge +5
Beste art_vdb,

Graag verwijs ik u via onderstaande link naar het volgende topic waarin u informatie vindt omtrent uw vraag.

Opzeggen Zakelijk Vast Bellen

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer