Beantwoord

oude telefoon PTT Ericsson T65-TDK aansluiten op Experia box

  • 12 September 2019
  • 43 reacties
  • 2386 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Vorige week heb ik een telefoontoestel uit mijn kindertijd gekocht.. puur nostalgie.
Ik heb KPN en een Experia Box. Ik heb mijn abonnement uitgebreid met telefonie voor 1 Euro per maand. Inmiddels heb ik begrepen dat ik een "ATA" moet aanschaffen om het digitale signaal om te zetten naar analoog. Mijn vraag is: Als ik dit aanschaf is het dan een kwestie van aansluiten? Ik verwacht dat er wat meer bij zal komen kijken..

icon

Beste antwoord door PeterG 12 September 2019, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

De ATA zit ingebouwd in de Experiabox.
Je telefoonnummer zal op de analoge poort Phone 1 gezet zijn.

Als je in de stekker de draad van EB op 'b' erbij zet dan zal ook de bel overgaan als je gebeld wordt.
Gelukkig is dit een toondruktoetsversie. Dat betekent dat je ook uitgaand kunt bellen 😃

Om 'm makkelijk aan te sluiten op de RJ11 aansluiting van de Experiabox wat eenvoudig aansluitmateriaal kopen: een telefoonstekkerdoosje met 'varkenssnuit'-aansluiting en aan de zijkant RJ11. Dan ook nog een RJ11-RJ11 snoertje voor naar de Experiabox.

Aansluiten van deze telefoon (met dus wat piepkleine aanpassingen) is voldoende.
Reputatie 1
Badge
Bedankt Peter!

Wat is het verschil tussen "phone 1" En de rj11aansluiting?
Er is geen verschil.

De phone 1 aansluiting IS een RJ11 (klikstekkertje). Je telefoon heeft echter een ouderwetse PTT-stekker, ook wel varkenssnuit genoemd.

Tenzij je een Experiabox V10A hebt. Maar in die phone aansluiting kan wel een RJ11 stekkertje.
Reputatie 1
Badge
Bedankt, ik ga ermee aan de slag Peter
Reputatie 7
Hé @Mascha Ijpelaar-Theeuwes, welkom op het KPN forum. Wat een gaaf model zeg! Ik snap heel goed dat je dit retrotoestel in je huiskamer wilt hebben staan.

Zo te lezen heeft onze deskundige PeterG jou goed geholpen, top. Laat je het ons weten als het je is gelukt? 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Aan die ouwe telefoon zit waarschijnlijk zo'n stekker:


Wat je nodig hebt is zo'n doosje:




En zo'n kabeltje. De ene kant steek je in de Experiabox bij "Phone 1", de andere kant in dat doosje. Vervolgens steek je die oude telefoonstekker bovenin dat doosje.
Bedankt voor de visuele ondersteuning, @Nick83 ! 😄
Reputatie 1
Badge
Nou, het is dus gelukt! Hartstikke bedankt voor de hulp! Fijne dag! Groeten
Reputatie 7
Yes, veel belplezier met je 'nieuwe' retrotoestel, @Mascha Ijpelaar-Theeuwes. Bedankt voor de terugkoppeling! 🙂
Heel mooi dat je het voor elkaar hebt, zo moeilijk is het in theorie niet, maar de praktijk is wel eens wat weerbarstig.
Mag ik vragen, gebruik je 'm ook echt en hoe bevalt dat ivm mobiel bellen, wat "iedereen" doet tegenwoordig. Wellicht heb je daar niet echt een antwoord op omdat je alsnog naar een andere mobiel belt in de meeste gevallen.

Nu ja, wat ik ook nog toe kan voegen wbt deze telefoons, als de microfoon kraakt dan kun je er even tegen tikken of schudden. Alhoewel, bedenkt ik nu, dit waren de latere telefoons van deze soort en hadden al geen koolmicrofoon meer, of . . . ?
Reputatie 1
Badge

De telefoon wordt zeker gebruikt! De kwaliteit van de verbinding verraste mij positief. Ontzettend leuk ook, om nog het oude geluid van een belletje te horen! Er wordt bijna niet met de telefoon gebeld vanuit huis, hij is aangeschaft om naar huis te kunnen bellen. Deze telefoon wordt altijd gehoord door het héle huis! De accu kan niet leeg zijn en het geluid staat altijd aan. ;-) 

Reputatie 7

Wauw, super gaaf. Bedankt voor het delen van je ervaring, @Mascha Ijpelaar-Theeuwes :) Fijn om te zien dat dit soort pronkstukken ook nog goed functioneren. Hopelijk hebben jullie er nog lang plezier van!  

Moet je dan ook nog een bepaalde volgorde aan houden om de t65 op een rj11 stekker aan te sluiten . Of maakt dat niet uit

ha @cowboyspeedy ,

je stopt het ene uiteinde in poort 1 of 2.

Arcaduan experia box v8

en het andere uiteinde in de rj11 to ptt adapter.

 

ja dat had ik ook wel door maar hoe zet je dan een rj11 stekker aan de kabel van de telefoon ? want bij mij zit die rechtstreeks op de stekker en niet via een rj11 stekkertje 

https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/cb07ad76-7286-494b-be60-80aae0e22c73.jpg

want mijn kabeltjes in de draad zijn rood , blauw , groen en geel 

en bij elke foto die ik op het net ziet is het 

geel ,groen , rood en zwart 

https://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/1195016/wandcontactdoos-ptt-naar-rj11.html?gclid=EAIaIQobChMIjILkgbyd9AIVHwIGAB39bA1jEAQYASABEgKgrvD_BwE .Met dit doosje!

ja ben vervelend hoor maar daar was ik ook al uit maar is er geen oplossing dat je de rj11 stekker rechtstreeks op het draadje zet ?

 

ja ben vervelend hoor maar daar was ik ook al uit maar is er geen oplossing dat je de rj11 stekker rechtstreeks op het draadje zet ?

 

ja,de draden strippen en direct in het apparaat plaatsen.

en maakt het dan uit in welke volgorde ze zitten in de stekker of niet 

want ik weet bij een utp kabel moeten ze op een bepaalde volgorde zitten wil de kabel gaan werken

en maakt het dan uit in welke volgorde ze zitten in de stekker of niet 

want ik weet bij een utp kabel moeten ze op een bepaalde volgorde zitten wil de kabel gaan werken

ik maak een foto!moment!

Maak een brugje tussen e en EB.Sluit daarna het rode snoer op a en het andere snoer op b.(gebruik alleen de middelste aders)

Mijn oude t65:stuck_out_tongue_winking_eye:veel mee gebeld;)

 

ja zo zit hij bij mij ook maar hoe zet ik nu aan de andere kant van die kabel een rj11 stekker  zodat die in de modem kan stoppen 

hahahahaha dat is mijn hele probleem 

want op een heel wat site's hebben ze het wel over een rj11 stekker maar dan beginnen ze met de kleuren ZWART , ROOD , GROEN  en GEEL en ik heb de kleuren 

BLAUW , ROOD , GROEN  en GEEL

Dus welke volgorde heb ik dan nodig in de rj11 stekker 

groen en rood.

je hebt al stekkertje en een krimptang neem ik aan?