Beantwoord

Overgang van onsbrabantnet naar KPN Valkenswaard

• 4 juni 2018
  • 4 reacties
  • 269 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Wij zijn vanochtend overgezet van Onsbrabantnet naar KPN. Een "gedwongen" migratie van internet en telefoon (geen TV). Het proces tot vandaag liep zoals aangegeven. De monteur was keurig op tijd 8.00u. Op mijn aangeven dat ik niet de wifi van de experiabox maar mijn eigen router ga gebruiken werd de box V10 omgewisseld voor een box V9.

Binnen 30 min was de installatie klaar en werkte het internet. De monteur wilde mij uitleggen hoe ik de mailboxen instel maar kwam op MijnKpn niet verder dan dat de gegevens niet te laden waren. In zijn eigen werkorder kon hij zien dat het omzetten van het telefoonnummer en de mailboxen ergens in het proces hingen. Hij heeft nog een uur gewacht en toen aangegeven zijn werkorder af te melden vermelding van de openstaande activiteiten.

Status nu: internet lijkt te werken. geen telefoon en geen informatie in MijnKPN. Wij kunnen niet bellen en niet de mail omzetten. Navraag bij de klantenservice levert niet veel op. Veel onbegrip, nieuwe tickets... onbekendheid met de migratie en de tip om de experiabox te resetten. Wat uiteraard niet oplevert. Daarbij de verwachting dat het wel drie dagen kan duren voor e.e.a. opgelost is.... 3 dagen geen telefoon.

Zojuist de status van mijn bestelling gecheckt en daar staat dat internet werkt... Er wordt niets over telefoon en mail gezegd.
Kortom : verwarring alom en geen gevoel als klant serieus genomen te worden. En dat voelt bij een "gedwongen" migratie niet heel welkom. Een dat staat toch duidelijk op de folder.

Ik hoop dat een KPN moderator dit item oppikt en versnelling van de oplossing in gang zet.
icon

Beste antwoord door Erwin_ 4 juni 2018, 22:38

Hoi KKO. Ik zag het bericht voorbij komen en vond het inderdaad noodzakelijk om dit prio te geven. Wat ik tot nu toe bij elkaar kan puzzelen is dat er bij het activeren van jouw telefoonnummer een zogenaamde DGS was. Dat komt er op neer dat het systeem dat normaliter jouw nummer overzet naar het KPN platform er geen zin in had. Vaak geldt dit dan voor alle klanten die op zo'n moment met zo'n migratie zitten. Dit soort mislukte activaties wordt dan vaak in de de daaropvolgende dagen gerepareerd. Ik zie een heleboel interne logs over dit issue en sommige teksten zijn dusdanig jargon dat ik niet precies kan vertalen wat ze bedoelen. Ik ga morgen een paar collega's benaderen om hier duidelijkheid over te krijgen. Uiteraard hoop ik dat ik dan meer duidelijkheid heb. Weet wel dat er achter de schermen druk naar een oplossing gezocht wordt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi KKO. Ik zag het bericht voorbij komen en vond het inderdaad noodzakelijk om dit prio te geven. Wat ik tot nu toe bij elkaar kan puzzelen is dat er bij het activeren van jouw telefoonnummer een zogenaamde DGS was. Dat komt er op neer dat het systeem dat normaliter jouw nummer overzet naar het KPN platform er geen zin in had. Vaak geldt dit dan voor alle klanten die op zo'n moment met zo'n migratie zitten. Dit soort mislukte activaties wordt dan vaak in de de daaropvolgende dagen gerepareerd. Ik zie een heleboel interne logs over dit issue en sommige teksten zijn dusdanig jargon dat ik niet precies kan vertalen wat ze bedoelen. Ik ga morgen een paar collega's benaderen om hier duidelijkheid over te krijgen. Uiteraard hoop ik dat ik dan meer duidelijkheid heb. Weet wel dat er achter de schermen druk naar een oplossing gezocht wordt.
Beste Erwin,

Het lijkt erop dat de aandacht gewerkt heeft. Sinds vanochtend werkt de telefoon ook weer. Het lampje voice op de experiabox brandt en ik kan bellen. Gezien het vroege tijdstip waarop ik e.e.a. probeerde heb ik nog niet naar huis kunnen bellen (wilde niemand wakker maken), maar ik ga er vanuit dat dit ook functioneert. Ook de migratie naar de mailboxen is inmiddels gelukt.
Nog een tip van mijn kant: zorg dat jullie klantenservice deze info ook heeft. Als die gistermiddag bovenstaande in jip en janneke taal aan mijn echtgenote hadden kunnen vertellen was er veel meer begrip van onze kant geweest. Ik ben zelf techneut en weet dat systemen soms anders reageren dan gewenst. Vertel dat je klant en er is veel meer begrip. Manage de verwachting aan de voorkant.
Reputatie 7
Badge +18
Een klacht die we vaker horen, KKO. Ik ben zelf ook voorstander van eerlijk en duidelijk vertellen wat er aan de hand is.,
Wil je voor mij testen of inbellen ook werkt? Dat heeft vaak namelijk wat meer voeten in de aarde dan uitbellen. Mocht er onverhoopt in de toekomst wat zijn, weet je mij te vinden. Dat sowieso :-)

Beste Erwin,

Inbellen werkt ook. De eerste keer niet en daarna wel. Vooralsnog lijken alle diensten conform afspraak te werken.
Mocht dat in de komende dagen veranderen dan meld ik mij weer.
Tot zover dank.
Grt,
kees

Reageer