Beantwoord

Overlast inkomende gesprekken buitenland

  • 4 December 2020
  • 4 reacties
  • 127 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Wij worden erom lastig gevallen door oproepen vanuit het buitenland op onze vaste lijn, allen beginnend met 0033 en steeds weer eindigend met verschillende getallen. Onze telefoon zit al vol met deze geblokkeerde nummers, maar ze blijven maar komen met weer andere cijfers.

Is het niet mogelijk alle nummers vanuit het buitenland te blokkeren? Ik heb geen familie en vrienden in het buitenland en als die zouden bellen is dat altijd mobiel. Gisteren om de tien minuten gebeld en vanochtend heel vroeg weer. Uiteraard neem ik nooit op en bel ze zeker nooit terug. Kan KPN hier nou helemaal niets tegen doen? (Anno 2020😳)

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 December 2020, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Fsc ,

Helaas kan KPN daar niets tegen doen. Het is natuurlijk reuze irritant. Maar de ervaring leert dat je overlast meestal tijdelijk is. 

Advies : Laat je telefoonnummer nergens openbaar achter op het internet. 

Ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar je zou kunnen overwegen om de vaste lijn even een dag of tien uit de stekker te trekken. Je vaste contacten kunnen jou wellicht dan via een mobiel nummer bereiken. 

 

Zijn ze mij na een dag of tien dan vergeten in het buitenland? Wat is het idee hierachter? Bedankt voor de tip. Mijn nummer is nergens op internet bekend. Is het dan technisch niet mogelijk om alle buitenlandse nummers te blokkeren naar mijn vaste nummer?

Reputatie 7
Badge +9

@Fsc In sommige telefoontoestellen (of modems, zoals de Fritz!Box) is het mogelijk om inkomende buitenlandse nummers te blokkeren. Kijk eens of dat bij jou ook mogelijk is.

Piet.

Reputatie 7
Badge +28

Zijn ze mij na een dag of tien dan vergeten in het buitenland? Wat is het idee hierachter? 

De kans is aanwezig dat ze het op een bepaald moment gaan proberen met andere "gevonden" telefoonnummers als jij steeds maar niet opneemt of terugbelt.

En nee, KPN blokkeert niet op verzoek alle inkomende buitenlandse nummers. Â