Vraag

Overname vast nummer van Ziggo bij bij verhuizen naar zorginstelling

  • 4 August 2021
  • 10 reacties
  • 161 keer bekeken

Het overnemen van een telefoonnummer van een andere provider duurt veel te lang bij KPN (vaste lijn).

Waarom kan er geen snellere afhandeling plaatsvinden van het administratieve proces bij bijzondere gevallen zoals verhuizen van een dementerende naar een zorginstelling. De lijnen liggen er gewoon volgens alle medewerkers van zowel instelling als KPN. Het schijnt alleen maar de administratie te zijn die zoveel tijd moet kosten. (sinds 28-7 zonder telefoon en moet wachten tot 12-8)

Mijn vader 91 (dementerend) is nu voor niemand bereikbaar en is  al zo in de war omdat hij net net verhuisd is naar een zorginstelling. Hij loopt iedere dag weg. Zelf woon ik op 2,5 uur reisafstand van hem. 

Kan er in dit soort gevallen geen uitzondering gemaakt worden en een order bespoedigt worden, zodat hij weer bereikbaar is. Volgens Ziggo moet iedere provider in NL dit nog dezelfde geregeld kunnen hebben.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Hoi @E.T.G., welkom bij ons op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat je daar met die reistijd niet zomaar kunt zijn en het belangrijk is dat hij bereikbaar is. Ik zie dat je je forumprofiel al hebt ingevuld, dat is ook het adres waar het over gaat? Ik zie daar wel een aanvraag staan waarbij de 12e ook wordt genoemd als aansluitdatum. Zou je voor de zekerheid ook het volledige telefoonnummer wat moet worden overgenomen kunnen toevoegen aan je profiel, in het vakje "Persoonlijke opmerkingen”? Dan kunnen we vanaf daar verder voor jullie kijken.

Dank voor je reactie @Jasper 

Ik heb het ingevuld! Je zou me heel blij maken als je me kunt helpen :-)

Beste @Jasper 

Zojuist heb ik een email ontvangen. Hierin is de nieuwe datum 10 augustus. Ik weet het dat dat twee dagen eerder is dan 12, maar dat vind ik nog steeds erg lang duren. Kun je nog iets betekenen?

Ik hoor het graag even van je.

Alvast bedankt voor je reactie en de moeite!

Groet, Els

Reputatie 7
Badge +19

Er loopt inmiddels een navraag om te kijken of we dit nog kunnen versnellen. Zodra er meer bekend is, laten we je dat weten @E.T.G. 

@Jeroen_dB dankjewel!

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat er reactie is gekomen. De datum staat nu op 10 augustus. Eerder dan dit lukt niet. Dit omdat er nog het een en ander getest moet worden.

Ongelofelijk!

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp heel goed dat het balen is. Mijn collega heeft er alles aan gedaan om het nog verder naar voren te krijgen, maar dat is simpelweg niet mogelijk, anders was dat zeker gedaan. 

@Jasper @Bart_Z @Jeroen_dB  Dank voor jullie begrip, maar er zijn ook wettelijke regels waar jullie je ook niet aan houden. Het volgende is volgens mij bij jullie ook wel bekend:

“In principe kan je op de laatste dag van je abonnement nog besluiten om je oude nummer mee te nemen. Maar let op: aanbieders mogen er maximaal tien dagen over doen om het nummerbehoud te regelen. Het kan in dat geval zo zijn dat je maximaal tien dagen onbereikbaar bent op je oude nummer.”

Als je dan zou tellen, kom je uiterlijk op 8 augustus uit! 

In mijn beleving nog steeds 10 dagen te lang voor een dementerende man van 91 die nu voor niemand te bereiken is en dus nog niet een bezoekje kan krijgen van vrienden of familie, omdat ze geen afspraak met hem kunnen maken, of gewoon even telefonisch kunnen vragen hoe het met hem gaat.

Ziggo zegt dat ze dezelfde dag nog kunnen regelen dat een nummer van een andere provider overgenomen kan worden als het moet.

Waarom kunnen jullie in uitzonderingsgevallen niet iets via een andere routing behandelen? Dat heeft tot op heden mij niemand uit kunnen leggen.  Het antwoord van iedereen is, dat kunnen wij gewoon niet….? Je pikt het dossier er gewoon uit en geeft het voorrang als dat nodig is. Dat doe ik ook in mijn werk als er echt nood aan de man is.  

Ik blijf volhouden omdat ik er domweg niet met mijn petje bij kan dat het zo moeilijk is

Reputatie 7
Badge +20

Het is meteen via een andere routing geprobeerd, mijn collega heeft hem dan ook van de 12 naar de 10e kunnen halen. Maar eerder is niet mogelijk hoe graag we het ook willen. Zo loopt het niet in de soep en als ik het goed begrijp moet er ook nog wat getest worden waardoor er niet eerder geleverd kan worden.  Ik had graag eerder geleverd, maar het lukt mij niet.