Beantwoord

Overstappen, afgesloten, onbereikbaar!

• 24 februari 2015
  • 1 reactie
  • 337 keer bekeken

Mijn ouders gaan overstappen naar glasvezel van Vodafone en daarbij hebben ze gekozen voor nummerbehoud. Na telefonisch overleg met KPN en Pritium is met KPN afgesproken om het telefoonnummer per 23 maart 2015 op te zeggen, Pritium kan per dag.

Nu komen ze er achter dat ze nu al niet meer bereikbaar zijn. Na telefonisch contact met KPN werd Vodafone de schuld in de schoenen geschoven. Dus Vodafone maar gebeld, (gelukkig kosten 0900 nummers niks) maar die gaven de schuld weer aan KPN, en die konden het nog onderbouwen ook. Vodafone heeft dit namelijk dagelijks dat ze de schuld van KPN krijgen maar daar niets aan kunnen doen.

Dus weer met KPN gebeld, en die zagen spontaan wel dat hun schuld was. Ze hebben het nummer per 23 februari afgesloten.

Belachelijk natuurlijk. Een maand lang de vaste telefoon niet bereikbaar. Dus geëist dat het nummer weer actief gemaakt zou worden maar dat kon niet meer..

Wat moeten mijn ouders hier nu mee? En wie gaat er opdraaien voor de gemaakt en aankomende kosten van hun prepaid abbo?

- Alles is opgelost dmv priveberichten. Gemaakte pre-paid kosten gaat nu vast ook goed komen.

- Menselijk foutje is na aandringen hersteld, waarvoor dank! Volgende keer misschien wel goed om eerst uit te zoeken of echt niet aan KPN ligt ipv direct de schuld aan Vodafone te geven. Mijn ouders zijn weer bereikbaar, en dat was het doel!

icon

Beste antwoord door Erik_ 26 februari 2015, 12:17

Oei, b4uit, dat is inderdaad niet mooi! Heb jij voor mij, in privébericht, postcode, huisnummer, naam contractant, en het vaste nummer waar het om gaat? Dan kijk ik dit na!

In z'n algemeen kan ik in ieder geval al wel het volgende zeggen: Het is voor een provider vrij gemakkelijk om een telefoonnummer over te nemen. Dit vanuit de wet die zegt dat als een provider een overnameverzoek doet bij een andere provider, deze daaraan gehoor moet geven als de gegevens overeenkomen.  Wat echter niet kan, is het terugduwen van het nummer naar de oude provider.

Dit betekent in de praktijk dat wij wel het nummer van vodafone hebben kunnen overnemen, maar wij kunnen het niet zelf weer naar hen terugduwen. Vodafone kan echter wel bij ons een porteringsverzoek doen, zodat het nummer weer bij hun actief wordt.

Dat is het in grote lijnen, voor een antwoord echt specifiek op jouw situatie wacht ik je gegevens af!

Groet,

Erik
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Oei, b4uit, dat is inderdaad niet mooi! Heb jij voor mij, in privébericht, postcode, huisnummer, naam contractant, en het vaste nummer waar het om gaat? Dan kijk ik dit na!

In z'n algemeen kan ik in ieder geval al wel het volgende zeggen: Het is voor een provider vrij gemakkelijk om een telefoonnummer over te nemen. Dit vanuit de wet die zegt dat als een provider een overnameverzoek doet bij een andere provider, deze daaraan gehoor moet geven als de gegevens overeenkomen.  Wat echter niet kan, is het terugduwen van het nummer naar de oude provider.

Dit betekent in de praktijk dat wij wel het nummer van vodafone hebben kunnen overnemen, maar wij kunnen het niet zelf weer naar hen terugduwen. Vodafone kan echter wel bij ons een porteringsverzoek doen, zodat het nummer weer bij hun actief wordt.

Dat is het in grote lijnen, voor een antwoord echt specifiek op jouw situatie wacht ik je gegevens af!

Groet,

Erik

Reageer