overstappen van zakelijk naar consument

• 16 november 2011
  • 4 reacties
  • 11026 keer bekeken

Een aantal jaren geleden heeft KPN om onduidelijke redenen onze verbindig thuis op zakelijk gezet. Nu hebben wij wel een bedrijf aan huis maar daarvoor gebruiken we mobiel.

Ik zou graag willen weten of ik kan overstappen naar consument zonder bang te hoeven zijn dat mijn nummer wordt afgesloten. Uw zakelijke helpdesk gaf mij aan dat een overstap een contractswijziging zou zijn met een tenaamstellingswijziging en dat dan de kans aanwezig is dat wij ons nummer kwijtraken. Dit moet toch simpeler zijn? Het gaat tenslotte alleen maar om een contractswijziging!

De reden van overstap is een personeelskorting die niet op een zakelijk product van toepassing is.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Een overstap van KPN Zakelijk naar KPN consument is net zoiets als overstappen van KPN naar bijv Ziggo, tele2 of een andere telco.

Het is dus meer als alleen een contracts aanpassing je gaat naar een geheel nieuwe provider.

bedankt voor je antwoord, maar dit wist ik al, wat ik bedoel is: vraag ik het aan bij de particuliere afdeling en regelen die dan alles of moet ik, zoals de zakelijke afdeling beweert, via hen het contract laten overzetten waarbij dan eerst het huidige abonnement wordt opgezegd. Dit laatste lijkt me nogal tricky...

Komt er bij zo'n overstap ook nog op locatie een monteur of zo? Of is het toch alleen maar administratief?

Reputatie 4
Badge +1
Je moet gewoon bij de consumenten kant aangeven dat je wilt overstappen naar hun en nu bij zakelijk zit. Je zal een compleet nieuw modem en alles krijgen want het is een nieuwe provider.

Een monteur kan je krijgen is eigen keus tenzij je het zelf kan aansluiten.

nogmaals bedankt. een modem is niet van toepassing, het gaat gewoon over een analoge telefoonverbinding (daarom ook geost in het subforum Telefonie)

Reageer