Beantwoord

Overstapservice van Ziggo naar KPN mislukt - vooralsnog onbereikbaar - Wat is dat voor service?

  • 20 May 2022
  • 5 reacties
  • 149 keer bekeken

Dit is geen vraag maar een KLACHT!!

In onze wijk wordt glasvezel aangelegd, reden om over te stappen naar KPN.

Op 5 april via overstapservice (van Ziggo) aangemeld bij KPN, zij regelen een probleemloze overstap, zeggen zij.

MAAR intentie was om dat pas bij aansluiting op glasvezel te doen.

Dus als de monteur na afspraak op 11 mei komt is het niet om glasvezel aan te sluiten maar voor aansluiting op oude koperdraadje. Dus toch maar gedaan in veronderstelling dat eea goed geregeld zou zijn.

Meegenomen nr. daarna niet bereikbaar, in MIJNKPN app gekeken, hebben wij een nieuw nr. in staan, dat was niet de bedoeling.

Direct KPN gebeld, dan denk je dat is toch in een paar dagen alsnog geregeld? Kan gebeuren.

Vandaag 20 mei 2022 nog steeds niets geregeld, KPN zegt dat dat pas 31 mei wordt, als glasvezel wordt aangesloten. Dat is nog eens 11 dagen later, wat een waardeloze service.

Ziggo geeft aan dat al bij hen 5 april 2022 de overstap was aangemeld en dat zij het nr hebben vrijgegeven in de daarvoor bestemde applicatie, dus KPN kan het nr daar zo weghalen, kennelijk willen ze dat niet: KPN houdt vol dat zij niets kunnen doen, daar geloof ik niets van.

Ik heb gebeld en ook via de chatbot nagevraagd, zij blijven volhouden dat het 31 mei blijft en het niet eerder kan.

Ik geloof daar niets van, KPN is mi gewoon niet bereidwillig dit zsm te regelen.

Dit terwijl mijn echtgenote op een (onbekend wanneer) oproep voor een transplantatie zit te wachten en dus thuis niet gebeld kan worden.

Als ik dit van tevoren had geweten had ik het anders gedaan.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 23 May 2022, 11:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Clemens99!

Jammer om te lezen dat bij de overstap van Ziggo naar KPN, het behoud van het vaste telefoonnummer niet goed gegaan is. Ik begrijp dat in jullie situatie telefonische bereikbaarheid, absoluut belangrijk is en je dit zo snel mogelijk opgelost wenst te hebben. 

Ik geloof daar niets van, KPN is mi gewoon niet bereidwillig dit zsm te regelen.

Ik vraag mij oprecht af waar deze aanname vandaan komt. Ik kan namelijk geen reden verzinnen waarom we niet bereid zouden zijn om te helpen. Volgens mij schiet niemand daar wat mee op 😕. 

Op basis van wat je nu verteld, lijkt het erop dat de aanvraag van het telefoonnummer (het te behouden nummer) èn de upgrade van koper naar glasvezel in één wijziging/ order is aangevraagd.
Als dat het geval is, dan wordt de wijziging in één keer verwerkt en dat zal dan zijn wanneer je aangesloten bent op glasvezel.

Ik kijk graag met je mee of deze aanname klopt en zo ja, of deze wijzigingen afzonderlijk van elkaar uitgevoerd kunnen worden. Dat laatste kan ik niet garanderen. Zodra er een upgrade van de lijn mogelijk is, wordt dat automatisch meegenomen in een wijziging: dat is niet altijd handmatig te omzeilen. 
Wil jij jouw klantgegevens invullen in jouw Forum profiel?

De gegevens die je invult in de vakjes waar “Privé” achterstaat, zijn alleen in te zien door de KPN Moderators. In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Graag de volgende gegevens:

  • Volledige naam en geboortedatum van de contractant
  • Postcode en huisnummer
  • Klantnummer
  • Het te behouden vaste telefoonnummer

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg contact met ons hebt opgenomen. Anders hoor ik het graag!

Ik had mijn profiel aangevuld.

Verzuimd dat hier te melden..…

Mvg

Clemens99

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hartelijk dank voor jouw gegevens.
Ik heb het na kunnen kijken en mijn aanname klopt: de aanvraag van het telefoonnummer (het te behouden nummer) èn de upgrade van koper naar glasvezel is in één wijziging/ order aangevraagd.
Dit betekent dat de wijziging in één keer verwerkt wordt: dat wordt op het moment dat je aangesloten bent op Glasvezel, naar verwachting is dat per 31 mei 2022.

Het lukt mij niet om de wijziging los te koppelen en afzonderlijk van elkaar in te voeren: de upgrade van de internetverbinding wordt automatisch meegenomen. Het technische gedeelte van de lijnupgrade wordt verzocht door de netwerkbeheerder, KPN Netwerk. Pas als zij aan ons doorgeven dat de Glasvezelaansluiting gerealiseerd is, kunnen wij de wijziging/ order afronden. We hebben geen invloed op de werkzaamheden van KPN Netwerk: dit is een onafhankelijk onderdeel van KPN.

Ik wil ook benadrukken dat de datum 31 mei geen gegarandeerde datum is: de werkzaamheden van KPN Netwerk kunnen uitlopen, waardoor je later aangesloten wordt op glasvezel (en het te behouden nummer dus ook later geactiveerd zal worden). Met dat wetende: is er ook een mobiel nummer of het tijdelijke nieuwe vaste nummer doorgegeven aan het ziekenhuis?

Hoi Shyrin,

Dank voor je bericht.

Inmiddels is het vandaag de 31e mei en de glasvezel-werkzaamheden-en benodigdheden zijn ge-installeerd. (witte muurbox en daarover heen geschoven een zwarte slede waar de rode WAN kabel in zit)

Telefoontje om te activeren is door de monteur gepleegd, zou 10 minuten duren….

Na 3 uur een belletje naar de klantenservice, daar zeiden zij dat het tot wel 24 uur kan duren.

Documentatie nalezend ziek ik dat ik een SMS zou moeten krijgen als de glasvezelverbinding echt operationeel is, dus zou uiterlijk woensdag 1 juni voor 10.00 uur moeten werken, afwachten dus.

(mbt nummerbehoud eigen tel.nr.: toen bleek dat ons eigen tel.nr niet werkte hebben we direct aan het ZHS doorgegeven dat we het best alleen mobiel gebeld kunnen worden)