Beantwoord

Panasonic Tda15 telefooncentrale in samenwerking met v10a

  • 6 June 2019
  • 16 reacties
  • 485 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ga verhuizen en wil een Panasonic Tda15 telefooncentrale aansluiten op een Experiabox V10a. De centrale heeft een extra analoge kaart ingebouwd. Is dit mogelijk zonder extra kunstgrepen?

icon

Beste antwoord door roelfsema 10 June 2019, 21:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @Woutertje Pieterse . Welkom op het forum.
Ik heb het apparaat gegoogeld en moet je helaas het antwoord schuldig blijven. De experiabox produceert een 'normaal' analoog signaal en in die zin zou de centrale er mee om moeten kunnen gaan maar ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken. Mag ik vragen wat je doel is? Wat bedoel je met 'extra analoge kaart' ?
@PeterG : Heb jij hier ideeën over?
Reputatie 1
Hoi Erwin_,

Dank voor je reactie. We gaan het zien. Ik denk nl. hetzelfde mbt analoog signaal. En met “extra analoge kaart” bedoel ik dat het eigenlijk een isdn centrale is en er nu een print in geprikt is die twee analoge lijnen aankan.

ik ga het over drie weken proberen. Dan heb ik het huis en de aansluiting. Dank voor het meedenken. Ik hou je op de hoogte. 👍🏻
Pfoeh, wat een complex ingewikkeld ding als het voor particulier gebruik is. Zo te lezen werkt ie via VoIP. Dat levert KPN niet voor particulieren. Heb je een KPN consument aansluiting dan kan je deze niet gebruiken voor zover ik überhaupt de gebruiksaanwijzing begrijp 😉 . Tenzij je je nummer onderbrengt bij een VoIP provider als Cheapconnect.
Ik wens je veel "plezier" met alle instellingen....

Bij KPN consument kun je alleen een analoge centrale aansluiten. Een DECT is dat bijvoorbeeld ook, met tot 4 handsets (onderling bellen en buitenlijn). En die hoef je niet van allerlei instellingen te voorzien.
Reputatie 1
Hoi Peter. Vandaar dat er een analoge kaart is ingeprikt. Die pakt hopelijk het signaal wel dat uit de V10a komt. We gaan het zien. Dank voor je reactie.
Ik denk dat @Woutertje Pieterse als hobby zo'n bedrijfscentrale probeert aan te sluiten, het praktische nut zie ik er ook niet van in, dan kun je beter een Gigaset nemen als DECT-centrale met een aantal toestellen.
Reputatie 1
Wat dacht je ervan de telefooncentrale te gebruiken als omroep installatie om de kinderen naar beneden te krijgen als het eten klaar is ? 🤓👍🏻
Leuk experiment, @Woutertje Pieterse . Ik hoop dat het je gaat lukken!

Zo niet is er altijd nog plan B ;-)

Reputatie 1
😂
Ach. Plan C


En plan D, het kan ook met een eenvoudige(r) 😉 te installeren dect-setje...
Reputatie 7
En wat te denken van ...

Of gewoon de stekker er uit trekken, net als bij de DE reclame.
Gewoon proberen, ik zou niet weten waarom het niet zou werken, de telf. aansluiting op een voip adapter (in dit geval de experiabox) gedraagt zich nagenoeg zo als een analoge lijn van 10-tallen jaren terug.
Een analoge kaart kaart cq een analoge aansluiting kan 2 dingen betekenen, nl een aansluiting voor een telefoon toestel dan wel voor buitenlijn.
Reputatie 4
Badge +4
Het is een kleine bedrijfscentrale die of via ISDN (bestaat straks niet meer) of analoog aangesloten kan worden, theoretisch moet het kunnen maar theorie en de praktijk kunnen wel eens verschillen.

Probeer het persoonlijk zou ik het niet weten, heb veel met een Panasonic gewerkt maar dat is inmiddels ook wel bijna 20 jaar geleden in de hoogtijdagen van ISDN.
Reputatie 1
Dank voor alle reacties en het creatief meedenken. Ik wil nu graag het topic afsluiten. 🙏🏻
Reputatie 1
Laatste update. Ja hij doet het op de Experiabox V10a. zonder enige haperingen.👍🏻
TOP! Dank voor de update, Wouter!