Beantwoord

preselectiecode aanpassen

• 27 december 2012
  • 7 reacties
  • 13022 keer bekeken

Ik heb een 4- of 5cijferige preselectiecode nodig om van tele2 naar kpn telefonische gesprekskosten te switchen. Waar vind ik die code?

icon

Beste antwoord door bommy84 15 februari 2013, 14:40

Aangezien CPS niet mogelijk is met IPB, is het dus niet mogelijk voor een provider, behalve KPN zelf, om belkosten in rekening te brengen aangezien alle telefoontjes via het netwerk van de provider gaan.

Dus als/zodra je IPB werkt, heb je niks meer met Tele2 te maken. Dat van dat 0800 nr zou best wel eens kunnen kloppen ALS je gebruik zou maken van analoge telefonie. Aangezien je dat niet hebt, is dat niet van toepassing.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2
Badge
Wikipedia zegt het volgende: :-)

1694  KPN 
1696  KPN
1655  KPN

1660  Tele2 
1602  Tele2
1611  Tele2 

Ik heb nu bij 0800-1273 alle drie de kpn codes geprobeerd in te loggen en kreeg evenzoveel keren 

de melding dat de code onjuist was. 

Wat doe ik verkeerd?  Ik ben toch aangemeld bij de KPN?

Reputatie 5
Badge +7
Carrier Pre Select werkt niet bij Internet Plus Bellen. Wel bij analoge telefonie.

Zit daar het probleem?

Ik heb vorige week Tele2 gebeld om de gesprekskosten op te zeggen aangezien ik overga naar Ziggo.

Tele2 vertelde mij om via 0800 de instellingen terug te zetten naar KPN (die mijn overgang naar de nieuwe provider al bevestigd heeft).

Bij Ziggo heb ik internet plus bellen en tv besteld. 

Als carrier preselect niet werkt met internet plus bellen, wat heeft het dan voor zin om de codes nog aan te passen? Ik wil alleen erg graag weten dat Tele2 mij niet blijft belasten voor gesprekskosten, hoewel ik niet begrijp, gezien bovenstaande, hoe ze dat voor elkaar krijgen.

heeft iemand een duidelijke uitleg voor mij? Bij voorbaat dank.

Reputatie 5
Badge +7
Aangezien CPS niet mogelijk is met IPB, is het dus niet mogelijk voor een provider, behalve KPN zelf, om belkosten in rekening te brengen aangezien alle telefoontjes via het netwerk van de provider gaan.

Dus als/zodra je IPB werkt, heb je niks meer met Tele2 te maken. Dat van dat 0800 nr zou best wel eens kunnen kloppen ALS je gebruik zou maken van analoge telefonie. Aangezien je dat niet hebt, is dat niet van toepassing.

hallo,
hoe kan dat dat je carrier pre select uitschakelen, zowel mob en vaste telefoon krijg ik hier mee temaken
Reputatie 7
Dit is wel een érrug oud topic (ruim 3 jaar) om op te reageren. Beter maak je een nieuw topic.
hallo,
hoe kan dat dat je carrier pre select uitschakelen, zowel mob en vaste telefoon krijg ik hier mee temaken
Carrier Pre Select is niet van toepassing op mobiele telefonie.

Bij een analoge telefoonaansluiting thuis kun je het hier genoemde 0800 nummer bellen en de instellingen op kpn zetten.

Reageer