Beantwoord

Prijsverhoging BelVrij

  • 3 April 2019
  • 27 reacties
  • 3203 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Was altijd fan van KPN. Maar de tarieven voor BelVrij zijn voor particulieren door het dak gegaan. Waarom is er geen lager tarief voor particulieren? Mijn ouders betalen zo wel 2 tot 3 euro per gesprek.
icon

Beste antwoord door PeterG 4 April 2019, 17:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Loofboom, welkom hier.

Waarom is er geen lager tarief voor particulieren? Mijn ouders betalen zo wel 2 tot 3 euro per gesprek.

Als je ouders zoveel betalen per gesprek kunnen ze dit beter afkopen met een bundel. Zou je hun gegevens profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik even na of het anders kan. :)
Afh. van welk BelVrij abonnement, er zijn 3 vormen, valt het gratis bellen op andere tijdstippen. Gesprekskosten buiten de bundel:
€ 0,14 per minuut en 0,14 starttarief per gesprek. (bij bellen binnen Nederland)

BelVrij Weekend: gratis bellen 's nachts van 00:00 tot 08:00 uur en in het weekend (abo € 29,00. Geprekskosten van 08:00 uur tot 00:00 uur ma-vr. € 0,14 per minuut en 0,14 starttarief per gesprek binnen Nederland (buitenland binnen E.U. € 0,23).

Ik denk dat je ouders dan bovenstaande , BelVrij Weekend hebben.

Met BelVrij Avond & Weekend bel je gratis van 19:00 tot 08:00 en in het weekend. Abo € 35,50 dus excl. door de weekse belkosten.

BelVrij Altijd. Nooit gesprekskosten binnen Nederland en naar 80 andere landen (mobiel en vast). Dit abonnement kost elke maand € 44,00. En niets meer.

Zijn je ouders nu meer dan € 44,00 per maand kwijt dan is BelVrij Altijd misschien een optie?

Alleen gesprekken naar 088, 0906 en 0909 nummers kunnen extra kosten met zich mee brengen.

(PDF BelVrij PSTN analoge telefonie)
Reputatie 7
Hebben jouw ouders ook een Internet aansluiting?
Hoeveel minuten bellen jouw ouders ongeveer per maand?
Als je meer dan €12,50 per maand betaalt voor bellen, dan ben je eigenlijk dief van je eigen portemonnee, want voor dat bedrag kan je een unlimited mobiel abonnement afsluiten.


En bij KPN kost zo'n abonnement €15,- per maand.

Bedankt voor de reacties.
Heb mijn gegevens aangevuld Alex.
Eigenlijk zou er een goedkoper Belvrij abonnement moeten komen voor ouderen die graag bereikbaar willen zijn en niet veel bellen. Zonder risico op een hoge rekening mocht men een maand meer bellen dan gebruikelijk.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel, op basis van de ingevulde gegevens vind ik echter alleen een internet abonnement bij ons. Geen telefonie. Weet je zeker dat je ouders bij ons zitten met hun telefoon? Vul eventueel ook hun telefoonnummer in, dan probeer ik daar ook op te zoeken.
Ze hebben nu Belvrij Altijd en willen dat ook houden, kan ik het nummer sturen dmv een privebericht?
Reputatie 7
Badge +24
Natuurlijk.
Ze hebben nu Belvrij Altijd en willen dat ook houden
Dan is er onderstaande wijziging naar "internet + bellen" voor te stellen:

Ze hebben nu ook internet van kpn. Dat kost straks: € 42,50. Met telefoon erbij = € 43,50. Belonbeperkt altijd erbij à € 16,50
TOTAAL € 60,00

Dat is al een stuk goedkoper dan internet (€ 42,50) en los analoge telefoonaansluiting (Belvrij € 44). Dat is TOTAAL € 86,50

Besparing: € 26,50

Het resultaat met Belonbeperkt (dat heet zo bij bellen via het modem/internet) is hetzelfde.
Even kijken wat de mogelijkheden zijn. Vroeger kregen ze van KPN zelf nog wel eens een aanbod als je klant bleef met analoog bellen.
Maar analoog bellen is peperduur. Überhaupt is vast bellen véél duurder dan met een mobiel abonnement. Zelfs een klein abo heeft vaak al 200 min/sms/MB per maand gratis.

Analoog is, zoals voorbeeld, ook veel duurder dan digitale lijn.

Echter is Belvrij (analoog) en Belonbeperkt (digitale lijn) niet als zodanig beschikbaar op mobiel. Met mobiel kun je alleen binnen E.U. binnen je bundel bellen.

En zoals je weet: op een digitale lijn kan elk toestel (uitgezonderd draaischijf/pulskiezen) aangesloten worden.
Inderdaad, dat is heel prijzig geworden. Kan mij voorstellen dat je zakelijke bellers zo veel laat betalen maar voor particulieren is dat te duur. En zeker voor mensen die al heel lang klant zijn ( al klant toen het nog PTT heette) is dat niet meer te verkopen. Heb het op mijn eigen adres een paar jaar geleden opgezegd omdat ik het te duur geworden vond.
Reputatie 7
Hebben je ouders ook een Internetaansluiting?
Hoi @wjb
Dankjewel, op basis van de ingevulde gegevens vind ik echter alleen een internet abonnement bij ons. Geen telefonie. Weet je zeker dat je ouders bij ons zitten met hun telefoon? Vul eventueel ook hun telefoonnummer in, dan probeer ik daar ook op te zoeken.
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/prijsverhoging-belvrij-470968#post748985
Mijn ouders hebben internet van Ziggo en analoog bellen van KPN. Dat kan je inruilen voor een nieuw alles in een pakket van een van de twee, mobiel bellen ipv analoog bellen of kijken of er korting mogelijk is.
Een speciaal (nieuw) abonnement voor ouderen zou ook een oplossing zijn. De prijs per minuut is namelijk erg hoog als je een ander abonnement hebt dan BelVrij Altijd.
Reputatie 7
Mijn ouders hebben internet van Ziggo en analoog bellen van KPN.
Alternatief is om het telefoonnummer te porteren naar CheapConnect en een VoIP ATA thuis te plaatsen waar de telefoon op aangesloten wordt.
Bij CheapConnect maak je gebruik van prepaid telefonie waarbij je €8,95 per jaar betaalt voor je telefoonnummer en verder zijn de beltarieven veel lager dan die van KPN.
Bellen in Nederland met KPN: Starttarief 14 Eurocent en gesprekstarief 14 Eurocent per minuut.
Bellen in Nederland met CheapConnect: Geen starttarief en gesprekstarief naar vaste telefoon 2,38 Eurocent en naar mobiele telefoon 5 Eurocent.

Ik hoor je al zeggen moeilijk moeilijk zo'n VoIP ATA maar geloof me, zo'n ding is heel eenvoudig te configureren.

Zo'n CheapConnect abonnement is een prepaid abonnement waar je dus vooraf een bedrag (saldo) stort en je niet boven dat saldo zal kunnen bellen. Met het onderstaande saldo kan ik nog 570 minuten bellen. Bij KPN zou dit bedrag bij gesprekken met een gemiddelde duur van 5 minuten na 81 minuten op zijn.

Dat is zeker de moeite van het bekijken waard. Bedankt wjb.
Reputatie 7
Hoi @wjbDankjewel, op basis van de ingevulde gegevens vind ik echter alleen een internet abonnement bij ons. Geen telefonie. Weet je zeker dat je ouders bij ons zitten met hun telefoon? Vul eventueel ook hun telefoonnummer in, dan probeer ik daar ook op te zoeken.https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/prijsverhoging-belvrij-470968#post748985
Maar wat nu @PeterG als @Alex_P gekeken heeft op het adres van @Loofboom immers ...

Heb mijn gegevens aangevuld Alex.
... terwijl de ouders van @Loofboom misschien wel heel ergens anders wonen?

Dat lijkt ook het geval te zijn als ik het antwoord van @Loofboom zo lees.
Mijn ouders hebben internet van Ziggo en analoog bellen van KPN.
@wjb Aha, dáár had ik nou weer niet aan gedacht. Omdat het over zijn ouders ging verwachtte ik eerlijk gezegt dat ie ook dié gegevens had ingevuld. Wie ben ik....

@Loofboom
Mijn ouders hebben internet van Ziggo en analoog bellen van KPN.

Dan zouden je ouders hun telefonie snel bij Ziggo moeten onderbrengen. Alles bij één provider is véél goedkoper. Zéker t.o.v. een analoge enkelvoudige PSTN aansluiting bij KPN. Ook Ziggo heeft een "belvrij" achtige optie.

Het zal dan zéker ook zo'n € 25 per maand gaan schelen dan de huidige abonnementen combinatie.
Ze hebben nu, neem ik aan, TV en internet. Daar zal dan telefoon bij komen.

Zie ook mijn eerdere post hier. Ook toepasbaar op Ziggo. Uiteraard met de Ziggo-prijzen.
Reputatie 7
Dan zouden je ouders hun telefonie snel bij Ziggo moeten onderbrengen. Alles bij één provider is véél goedkoper. Zéker t.o.v. een analoge enkelvoudige PSTN aansluiting bij KPN. Ook Ziggo heeft een "belvrij" achtige optie.
Persoonlijk zou ik dat nooit doen immers als ik het goed begrepen heb uit de berichten van @Loofboom bellen de ouders veel te weinig om een "belvrij"-achtig abonnement te rechtvaardigen.

Eigenlijk zou er een goedkoper Belvrij abonnement moeten komen voor ouderen die graag bereikbaar willen zijn en niet veel bellen. Zonder risico op een hoge rekening mocht men een maand meer bellen dan gebruikelijk.
En zonder een dergelijk abonnement zit je bij Ziggo ook weer aan een starttarief van 12 Eurocent en een gesprekstarief van 12 Eurocent per minuut wat natuurlijk volstrekte geldklopperij is vergeleken met andere VoIP providers en het risico op een hoge rekening als men een maand eens wat meer belt in stand houdt.
Vandaar ook mijn suggestie voor een BelVrij abonnement voor senioren. Mochten ze een keer in de maand overdag een half uur naar een oude bekende bellen en een enkele keer naar familie in het buitenland dat ze dan niet meteen de hoofdprijs betalen. Bij sommige providers kan je een x aantal uur per maand bellen ongeacht het tijdstip. Dat zou een mooie aanvulling kunnen zijn op het huidige aanbod. BelVrij is interessant als de kinderen nog thuis wonen. Maar het beweegt niet mee als er andere behoeften komen. Bovendien vind ik het abonnement bijzonder prijzig geworden omdat het fors meer dan een euro per dag kost. Ondanks de betrouwbaarheid van de verbinding is 46.50 per maand (nieuwe prijs) erg duur. KPN heeft ook een maatschappelijke taak.
Reputatie 7
Bovendien vind ik het abonnement bijzonder prijzig geworden nu als het fors meer dan een euro per dag kost.
En we zien de tarieven jaar in jaar uit maar stijgen en stijgen. Gelukkig zijn er alternatieven die het leven een stuk aangenamer maken. 🙂
Dit alternatief kost per dag 2,45 Eurocent plus de werkelijk verbruikte gesprekskosten. Reken uit je besparing, die is niet misselijk.
Dat is inderdaad mooi meegenomen. Zal het de komende dagen nog eens rustig bekijken.
Reputatie 7
Zelf bel ik al geruime tijd via CheapConnect en de kwaliteit doet mijns inziens niet onder voor telefonie via KPN.
Voor mijn thuiskantoor en mijn kantoor heb ik één telefoonnummer bij CheapConnect. Als op kantoor niet binnen 20 seconden wordt opgenomen, dan wordt automatisch doorgeschakeld naar mijn thuiskantoor.
Privé lopen inkomende gesprekken op dit moment nog via KPN, maar uitgaand bellen wij ook privé via CheapConnect waarbij ons KPN telefoonnummer als "caller-ID" wordt meegeven. Dit doen we puur om die schandalige tarieven van KPN te vermijden.
Ergens in juni zal ons privé telefoonnummer ook volledig naar CheapConnect geporteerd worden nadat ons "Alles-in-1 standaard" abonnement is omgezet naar het "Internet en TV" abonnement.