Beantwoord

Privenummers komen niet door via de vaste lijn

  • 28 July 2021
  • 10 reacties
  • 472 keer bekeken

Mijn moeder heeft een nieuwe vaste telefoon en sindsdien kan ze geen telefoon van privé nummers ontvangen. Dat houdt in dat ze niet bereikbaar is voor artsen en de gemeente. Dat heeft al veel vervelende dingen opgeleverd. Hoe kunnen we de telefoon instellen dat ze wel privé nummers kan ontvangen?

icon

Beste antwoord door Moonee 8 August 2021, 20:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi, Moonee, welkom op het forum:bouquet:

Gaat de telefoon niet eens over (geluid) als er gebeld wordt?

En bij belletjes mét nummer wel?

Welk modem is de telefoon op aangesloten? (V8, V9, V10, V10A, Box12)

Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie.

De telefoon gaat inderdaad niet over maar er wordt wel een voicemail aangemaakt. Dit knopje knippert dat er een bericht is maar als je de voicemail wilt afluisteren is er geen bericht. De telefoontje met een nummer gaan wel over. Ik weet niet op welk modem de telefoon van mijn moeder is aangesloten. 

Dit is voor het eerst dat ik hiervan verneem.

Ik weet wel dat er DECT telefoons zijn waarbij je “stil” kunt instellen als er geen nummer bij binnenkomt. Wat niet zo is of i.i.g. zou moeten zijn, dat het modem geen belspanning geeft als er een gesprek zonder nummer binnenkomt.

(…) een nieuwe vaste telefoon en sindsdien (...)

Sindsdien… we gaan er dus van uit dat het de telefoon is. 
Wat was de reden om een nieuwe telefoon aan te schaffen? Zou je eens het volgende willen proberen. Mogelijk moet je dan bij je moeder zijn.

Bel haar eens anoniem (zet op je mobiel #31# voor haar nummer). Hoor je 'm over gaan? Kan in die periode de telefoon opgenomen worden?

Probeer eens een ander toestel op de aansluiting.

Last but nog least: van welk merk en type is ie (kan ik de handleiding opzoeken).

Hallo Peter,

Ik heb anoniem gebeld naar mijn moeder en de telefoon ging inderdaad niet over. Wel kreeg ze een knipperend lampje dat er gebeld was.

De reden dat ze een nieuwe telefoon heeft aangeschaft dat de telefoon oud was en vaak niet overging.

We hebben geen ander toestel om te proberen.

Het merk zal ik doorgeven als ik weer bij haar op bezoek ben geweest.

Vermeld je dan ook het type modem?

Hallo Peter,

Vorig weekend is het er niet van gekomen. Nu wel en terwijl ik de gegevens noteerde om aan jou door te kunnen geven, ben ik nogmaals met de telefoon aan de slag gegaan. Opnieuw het hele menu doorlopen en opeens zag ik het.  blokkeren an.privenr met een vinkje erachter. Vinkje weggehaald en jouw test opnieuw gedaan en mijn moeder is weer bereikbaar.

Ik wil je bedanken voor het meedenken want daardoor is het wel opgelost.

Hartelijke groet, en fijne avond.

Oh wat fijn om te horen:slight_smile: . Heeft ze dus al een dect waar dat kan :grinning: .

Voor de meelezers die dat ook willen: welk merk / model is het?

Ze heeft een Gigaset A690H

Arris HDMI

EXPERIABOX V10

 

Nogmaals bedankt Peter.

Groetjes van Moonee

Ah! Gebruikershandleiding gevonden! 

Het is zelfs mogelijk om nummers ook, op die manier, te blokkeren. Bv spammers en phishing. Na de eerste keer is het nummer v.u. de bellijst op te slaan in de blokkeerlijst. De volgende keer dat dat nummer belt gaat de telefoon niet over.

Heel handig. Er zijn velen die dit willen op de vaste lijn en met deze kan het. Vrij eenvoudig ook.

Nou, mooi dat er nog meer duidelijkheid is gekomen over de mogelijkheden. Top.