Beantwoord

Probleem met vaste telefoonlijn

  • 22 June 2021
  • 15 reacties
  • 228 keer bekeken

Ik heb een vraag. Sinds zaterdag kan ik niet meer bellen of gebeld worden op mijn vaste lijn. Als ik mijn eigen nummer bel via mijn GSM krijg ik direct de voicemail.  Ik heb ook een nieuw toestel geplaatst via de bijgevoegde handleiding op mijn Modem. Ik ontvang wel de kiestoon, Maar als ik een nummer kies krijg direct een in gesprekstoon. Op mijn oude toestel hoor je alleen een klik geluid. 

icon

Beste antwoord door Nick83 25 June 2021, 19:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Ik heb een vraag.

Het lijkt erop dat er een storing zit op mijn vast telefoonnummer

Als iemand mij wil bellen krijgen ze gelijk mijn voicemail.

Ik heb de tool op jullie website gebruikt maar daar kom ik helaas niet verder. Volgens de tool is alles in orde.

 

Ik heb een nieuw toestel geplaatst. De telefoonstekker zit in de aansluiting op mijn modem.(Experia Box V10-A)

 Daaruit loopt weer een kabel naar de router en die zit weer aangesloten op de telefoonaansluiting

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nico1965, welkom hier. 

De telefoon doet niet wat het moet doen. Nu heb je zelf al veel getest, maar helaas heeft dat nog niet tot de oplossing geleid. :( Heb je ook het modem herstart of zelfs gereset

Als dat niet helpt, zou je dan jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

 

Als je direct voicemail krijgt met bellen naar je vaste nummer dan is het vaak een probleem met de Experiabox. Die verwerkt de oproep niet (of bereikt 'm niet eens).

Dat je kiestoon krijgt zegt niets. Die wordt gewoon gegenereerd in de Experiabox omdat we “dat van oudsher gewend zijn” op de vaste lijn. Technisch werkt het namelijk, net als bij mobiel, zonder kiestoon op de lijn.

Heb je misschien een Experiabox V8 ?

Ook eens de andere phone poort geprobeerd ?

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn vaste lijn . volgens mij sinds KPN werkzaamheden heeft uitgevoerd in de omgeving 2 dagen terug. ik ben benieuwd naar de reactie van @Nico1965.

Helpt herstarten?

Alvast bedankt , Martine

Bedankt voor alle reacties Ik ben naar een telefoonwinkel van KPN geweest. Daar zagen op hun interne kennisvbox ze dat mijn vaste toestel alleen analoog werkt. Maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen.  Als ik hem op de modem (Experiabox) aan wil sluiten moet ik eerst mijn abonnement aanpassen.  Daar ga ik eerst goed over nadenken. Tot die tijd ben ik alleen via mijn GSM telefonisch bereikbaar

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor alle reacties Ik ben naar een telefoonwinkel van KPN geweest. Daar zagen op hun interne kennisvbox ze dat mijn vaste toestel alleen analoog werkt. Maar dat konden ze niet met zekerheid zeggen.  Als ik hem op de modem (Experiabox) aan wil sluiten moet ik eerst mijn abonnement aanpassen.  Daar ga ik eerst goed over nadenken. Tot die tijd ben ik alleen via mijn GSM telefonisch bereikbaar

Krijgt u nu een aparte factuur voor telefonie? 

Ik was al abonnee bij KPN. Internet ging via Telfort. Dit werd later KPN. Dus de telefonie en internet stonden los van elkaar.

Bedankt Nico: 

KPN  : ik heb de modem herstart en andere tel.poort geprobeerd. ik heb een V10.

nog steeds geen vaste lijn: wat nu??

 

Reputatie 7
Badge +20

@Martine dGG, er lijken wat problemen te zijn met de registratie van het nummer, kan zo niet verklaren hoe dat kan. Ik ben er nu mee bezig geweest. Werkt het? Zo niet, wil je een reset van het modem uitvoeren. Werkt het dan nog niet, dan ga ik melding bij de technische dienst maken. 

@Bart_Z : helaas de vaste lijn werkt nog steeds niet, ook niet na herstarten van de modem.

Reputatie 3
Badge

Hier de zelfde problemen met de vaste lijn , er is al een KPN monteur bij geweest die zegt probleem ligt bij KPN niet bij u ,is al weer 4 dagen overheen gegaan , ik hoor maar niks

Reputatie 3
Badge

Bij mij op kunnen lossen via deze pagina

https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm

Reputatie 7
Badge +20

@Martine dGG, ik kan het modem niet goed uitlezen, kun je per lampje vertellen in welke kleur deze brandt/knippert? Ik hoop dat ik dan snel melding kan maken. 

alles knippert groen

 

Reputatie 7
Badge +20

@Martine dGG, ik heb melding gemaakt bij de technische dienst. Zij gaan het verder onderzoeken en zullen binnen 2 werkdagen contact met je opnemen.