Problemen met opzeggen vaste lijn

• 28 april 2012
  • 5 reacties
  • 13454 keer bekeken

Beste KPN,

Ik probeer het nu maar zo, want ik word werkelijk onpasselijk van de moeite die ik gedaan heb om aan te geven dat ik na mijn opzegging geen rekening hoor te krijgen voor de abonnementsmaanden van mijn vaste telefoonlijn volgend op mijn afgezegde abonnementsperiode.

Na mijn opzegging d.d. 12-01-2012 waarin aangegeven dat per 28-02-2012 (einde van mijn betaalde abonnementsperiode) de aansluiting met KPN beeindigd kon worden het volgende:

In de bevestigingsmail waarin stond dat enige weken voor het beeindigen van mijn abonnement een bevestigingsbrief opgestuurd zou worden:

- Meerdere keren (10 keer langer dan een half uur, waarbij een keer een geirriteerde medewerkster me na zogenaamd doorverbinden gewoon verbrak) gebeld met de klantenservice, waar na lang wachten en heen en weer schakelen tussen diverse medewerkers heel verbaasd werd gereageerd, elke keer weer de klantgegevens werden gevraagd en elke keer werd gezegd dat het goed zou komen.
- Vervolgens weer een rekening ontvangen voor de komende twee maanden, hierop weer gebeld: waarom mijn abonnement niet beeindigd was en ik geen bevestiging ontvangen had, weer hetzelfde riedeltje en na lang wachten en schakelen tussen medewerkers doorverbonden met een mevrouw die het allemaal wel zou regelen, de gemaakte kosten van het vele bellen vanuit huis en werk zou goedmaken met een geste van KPN.

Medio vorige maand weer gebeld en weer na lang wachten en schakelen werd eerst gezegd dat men alle post naar mijn vorige adres heeft gestuurd (woon ik al dik 2 jaar niet meer en ik kreeg altijd mijn KPN-post op het huidige adres) een medewerkster die me beloofde dat het bedrag niet gecrediteerd zou worden en ik een schadeloosstelling zou ontvangen van gemaakte kosten. Alles zou goedkomen (mij niet heus).

Nu zaterdag d.d. 28-04-2012 weer een rekening met daarin een schrijven dat het uitblijven van mijn betaling berust op een misverstand mijnerzijds en of ik per direct het bedrag wil overmaken.

Ik vind de hele gang van zaken werkelijk schandalig. Volgens mij nemen de medewerkers van de klantenservice je gewoon in de maling omdat ze in het systeem zogenaamd niks kunnen vinden en houden je vervolgens gedurende lange tijd aan de lijn met weinig resultaat.

Hopende op een fatsoenlijke reactie uwerzijds, want dit gaat vervelen en ik vertik het nog langer om weer te gaan bellen en tijden aan de lijn te hangen met niks tot gevolg.

Met "vriendelijke" groet,
A. T

Zaandam

5 reacties

Badge +1
Beste A.T.,

Dit is een klant helpt klant forum, andere klanten kunnen je niet rechtstreeks helpen met dit vervelende probleem.

Ik zou een klacht indienen over de gang van zaken.

Dit kan via de volgende link:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/ask_all

Nou, na een mail met de klachtenservice weer een onbevredigende reactie terug waarin totaal niet wordt ingegaan op de inhoud van mijn klacht in dat schrijven. Ze ontkennen doodleuk dat er iets terug te vinden is in het systeem (op een telefoontje na dan) en reageren vind ik nogal bot. Het is best triest om te zien dat hun systeem zo inferieur is en dat de medewerkers van de klachtenservice je na uren bellen en uitmelken doodleuk in de maling nemen met hun valse toezeggingen en dat men er gewoon mee wegkomt. Ik snap nu de verbazing en het telkens vragen naar alle gegevens ook beter. Ik kan maar een ding zeggen: KPN heeft een trieste klachtenservice en reageert ook niet inhoudelijk op de klacht. Het is voor mij na jarenlang klant te zijn geweest ook meteen de laatste keer. Het erge is dat ik me vreselijk kan opwinden om zoveel onbeschoftheid en minachting voor de klant. Ik kook van woede en snap nu ook beter dat in mijn omgeving velen hun KPN-abonnement de deur uit hebben gedaan. Door dit voorval lees je soortgelijke klachten op klachtenfora en als directie van KPN zijnde zou ik me de ogen uit mijn kop schamen bij zoveel problemen op velerlei gebied. Snap nu ook het verlies van marktaandeel van KPN wat beter.

Mevrouw S. Perenboom van de klachtenservice,

Heel vriendelijk bedankt voor het niet inhoudelijk ingaan op mijn klacht en het doodleuk zeggen dat er van al die telefoontjes niets in jullie systeem terug te vinden is. Ik hoop dat u en uw onbetrouwbare collega's een fijne tijd mogen beleven bij een incapabele organisatie. Want met zulke fratsen kan dat zomaar ineens afgelopen zijn.

Hele boze groet,

A. T.

te Zaandam

Reputatie 7
Badge +11
Beste A.T.

Spijtig te horen dat een en ander niet naar wens is verlopen.

Gezien het feit dat u na het advies van ditOrz niets verder bent gekomen, willen wij dit graag voor u oppakken en zien wat wij voor u kunnen betekenen betreffende hetgeen u aangeeft in uw berichten.

Om dit te doen verzoek ik u graag om mij via een privebericht uw klantnummer, postcode, huisnummer, het betreffende telefoonnummer en een contactnummer toe te zenden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

We zijn een half jaar verder Cornelis, maar heb niks mogen vernemen. Jammer allemaal. Ben blij dat ik destijds de eerste aanmaning maar meteen betaald heb, anders had ik nu nog meer problemen gehad. Denk dat KPN zichzelf behoorlijk uit de markt speelt met zoveel onvolkomenheden en minachting voor hun jarenlange netjes betalende clientele. Bij deze: nooit meer welke KPN-dienst dan ook.

Met vriendelijke groet,

A.

P.S.: Meneer Eelco Blok, als u wat van uw managers op deze site had laten rondkijken, had KPN een stuk winstgevender bedrijfsmodel gehad waarin de klant nog koning was en was er niet zoveel marktaandeel verloren gegaan. Helaas is dit allemaal mosterd na de maaltijd. Maar vergeet niet: het is nooit te laat! ;-) 

Klacht over het trachten van opzegging van abonnement:
Vanaf september 2013 probeer ik al het abonnement op te zeggen van moeders, mevr. XXXX, adres XXXX, telefoonnummer XXXX.
Sept 2013
Ik kreeg te horen dat er een opzegtermijn van een maand is en het abonnement dus in oktober eindigt.
18-11-13 gesproken met mevr. T:

Er was niets bekend maar mevr. T zou alles in orde maken maar wederom een maand opzegtermijn.
In januari 2014 zou ik een eindafrekening ontvangen.

02-03-14 gesproken met mevr. C
Wederom kreeg ik te horen dat er niets bekend is en dat er wederom een maandopzegtermijn is. Op mijn antwoord dat ik daar niet meer mee akkoord ging, heeft mevr. C mij door verbonden met de factuurservice. Hier heb ik gesproken dat met dhr. V. en kreeg ik te horen dat ik schriftelijk een klacht moet indienen. Hierop vroeg ik wie zijn leidinggevende was maar dit mocht hij niet zeggen en kon mij er dus ook niet mee doorverbinden (wat mij erg bevreemd).
Op de site van KPN staat dat er telefonisch een klacht ingediend kan worden maar na het telefonische contact bleek dit niet mogelijk te zijn……

Resumé:
• Graag zou ik zien dat het abonnement per september 2013 opgezegd wordt en graag zou ik een financiële tegemoetkoming zien van de belkosten die ik heb moeten maken om een abonnement op te zeggen (zonder dat ik er wat mee opgeschoten ben).
• Moeders is eind augustus opgenomen in een verzorgingstehuis op een gesloten afdeling. KPN is het enigste bedrijf dat zich strak aan de opzegtermijn houdt, alle overige opzeggingen heb ik kunnen beëindigen met onmiddellijke ingang gezien de bijzondere omstandigheden. Graag zou ik zien dat u dit gaat aanpassen.
• Tevens is uw klachtenprocedure absoluut niet open en transparant. Op de site staat bellen en bij bellen vervolgens krijg ik te horen schriftelijk…..graag hier ook meer duidelijk in.
Graag hoor ik van u met 3 werkdagen.
Met vr. gr Hetty

Reageer