Beantwoord

Problemen met vast bellen

  • 1 February 2021
  • 19 reacties
  • 151 keer bekeken

Gelukkig een stekkertje,  ik wacht al 7 weken op het oplossen van mijn vast bellen probleem. Doet totaal niks, mijn vaste nummer. "Undefined" staat er ergens bij kpn in hun systeem, experia box lampje brandt niet, diverse malen gebeld met bandjes en mensen. Soms belt iemand van kpn met excuses maar ook zij is alweer een tijdje stil. Hoe moeilijk kan het zijn, de facturatie werkt overigens wel goed.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Joskefet 8 April 2021, 23:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @Joskefet , welk merk en type modem heb je?

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Joskefet, wat rot dat je al 7 weken bezig bent om de vaste telefoon weer aan de praat te krijgen. We kijken graag naar wat we voor je kunnen doen. Kan je daarvoor je gegevens in je forumprofiel zetten? Als je je profiel volledig invult en hier een seintje geeft zodra je dat hebt gedaan, helpen we je verder.

Het is een experiabox 12,  @Alexandra staat nu ook in mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Joskefet,

Ik zie dat hier al meerdere malen contact over is geweest en dat ook al meerdere malen de stappen zijn gevolgd die er normaal gesproken voor zorgen dat zoiets als dit opgelost wordt. Er flauw dat dit bij jou niet goed lijkt te gaan :slight_frown:

Omdat nogmaals dezelfde stappen doorlopen naar mijn vermoeden weinig zin zal gaan hebben, wil ik het even over een andere boeg gooien. Zou je mij kunnen vertellen vanaf welk exacte moment je dit probleem hebt met de telefonie? Op 4 januari staat de eerste notitie hier over in het systeem, maar je geeft aan dat je al 7 weken problemen hebt, hoe zit dat precies?

Verder zie ik dat er op 28-12 4K tv besteld is, kan het zijn dat je na het plaatsen van deze bestelling voor het eerst merkte dat de telefoon het niet meer deed? In dat geval zou het 1 en ander met elkaar te maken kunnen hebben.

Ik hoor het allemaal graag van je, zodat ik verder op onderzoek uit kan gaan!

@Maja_ Het heeft nog nooit gewerkt, we zijn hier gaan wonen op 14 december toen de glasvezelkabel er net een paar dagen in lag. Door de drukte had de vaste telefoon niet direct de hoogste prioriteit omdat we ook mobiel kunnen bellen natuurlijk. Daarom was de melding wat later, maar gewerkt heeft het nooit, lampje blijft uit en KPN ziet dat er iets niet klopt aan haar kant, maar wat ? Schijnt een lastige te zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Ok dank voor de verduidelijking! Het lijkt dus met de oplevering van het abonnement direct verkeerd te zijn gegaan. Nog 1 aanvullende vraag: hadden jullie dit nummer al bij een andere aanbieder, dat wij over hebben genomen? Of is er een helemaal nieuw nummer aan jullie toegewezen?

@Maja_ Dit nummer hadden we toen we in ons vorige huis in het buitengebied nog adsl hadden, en toen we daar glasvezel kregen sloten we een abonnement af bij Solcon en namen het nummer mee naar Solcon. Toen we gingen verhuizen leek er een probleem te zijn met dit nummer volgens Solcon "omdat we het te lang niet gebruikt hadden was het niet beschikbaar". Vaag verhaal want wij wisten van niks. KPN gaf ons dit nummer zonder verdere melding van een probleem. Ergens staat het volgens KPN op "undefined". Iemand bij jullie ziet ergens dus wel iets over dit nummer.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus het kan ergens mis zijn gegaan omdat wij een nummer hebben geprobeerd te importeren dat volgens Solcon al niet meer beschikbaar was? Dank voor deze verdere informatie, en weer een vervolgvraag; zou het ook ok zijn als we een nieuw telefoonnummer aan jullie toewijzen nu, zodat jullie met dat nieuwe nummer weer bereikbaar zijn?

@Maja_ sorry Maja, maar dit is de makkelijke manier en niet acceptabel.  We hebben dit nummer 20 jaar dus los het probleem op aub, in plaats van  simpelweg een ander nummer toe te wijzen. Niemand heeft dit nummer, dus willen we het terug.

Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +20

Dat snap ik, echter duurt het al een poosje en durf ik je niet te vertellen hoe lang het nog gaat duren voordat we jullie nummer terug kunnen halen, als dat al lukt. Als het nummer niet meer actief was op het moment dat wij het porteerverzoek binnen kregen, valt er niks porteren. Dit moeten we nu uitzoeken en in tussentijd lijkt het mij toch wel handig dat jullie dan via een ander nummer in ieder geval kunnen bellen en gebeld worden. 

Ik stel dit niet voor als ‘makkelijke manier’ maar als -hopelijk-  tijdelijke oplossing zodat jullie niet meer zonder werkende telefonie zitten totdat we hebben onderzocht hoe het zit met jullie oude nummer.

Ik hoor het graag als jullie dit nog wel zien zitten!

Neste @Maja_ , we wachten liever totdat jullie het probleem oplossen,  tijdelijke nummers zijn voor een heleboel mensen niet tijdelijk. Die worden bewaard, ook als we ons nummer terug krijgen.  

Dank je

Beste @Maja_ 

Eind vorige week iemand van jullie klantenservice gespriken omdat ons mobiele abonnement nog op het oude adres stond, en de husselvoordrlen ook niet klopte.  Hij ging dit regelen, en we zouden gratis 6 maanden espn krijgen, helaas daarna allerlei mails over de hussel wijzigingen, maar geen voetbal en ook geen mobiele korting meer. Maar dat ter zijde. Over ons telefoonnummer wist hij te vertellen dat het configureren niet automatisch ging lukken bij jullie, en dat dat handmatig moest gebeuren.  Hij zou daar intern een bericht over sturen.

 

Helaas, nog steeds geen telefoon en nu ik net weer een tv reclame zie van kpn,  over hoe goed jullie zijn, schieten de tranen me in de ogen. O, ja, factureren lukt jullie wel, zelfs voor iets dat niet werkt. Betreurenswaardig allemaal.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nu zelf een terugkoppeling ontvangen @Joskefet, op 26-10 staat er de volgende notitie in het systeem: ‘Klant is gesproken, deze geeft aan dat telefoonnummer 0572*** niet meegenomen hoeft te worden in het nieuwe pakket. Klant wenst een nieuw telefoonnummer.’

Vervolgens is er in december geprobeerd om je telefoonnummer te verwijderen en een nieuw nummer aan te vragen maar dat is niet gelukt, lijkt het. Persoonlijk komt dit me aardig vreemd voor aangezien je juist aangeeft dat jullie het telefoonnummer wél willen behouden. Kan je je dat telefoongesprek in oktober nog voor de geest halen?

Ja, dat komt omdat Solcon had gemeld dat ik het niet kon meenemen omdat het in onbruik zou zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Dus even kort samengevat: je hebt het nummer van begin af aan wel willen behouden, maar hebt ook aan ons doorgegeven dat het een nieuw nummer moet worden omdat Solcon aangaf dat dit niet zou lukken, maar ondanks dat zou je toch je oude nummer willen behouden.

Ik ga doorgeven dat het oude nummer toch gewenst is met de vraag of dit alsnog te regelen valt!

Fijn, dank je. Moet ik nog reageren op de SMS van gisteren na het gesprek met jouw collega?

Reputatie 7
Badge +20

Als je dat nog niet gedaan hebt, wil ik je dat wel aanraden inderdaad :slight_smile:

Uiteindelijk is het opgelost nadat ik kon bewijzen dat ik inderdaad bij Solcon betaalde voor dat/ons telefoonnummer. En dank aan de kpn medewerker die zich persoonlijk inspande om dit op te lossen.

Maar had ik dit niet kunnen bewijzen dan had ik "mijn" nummer niet kunnen terugkrijgen omdat toewijzing van een nummer tegenwoordig automatisch gaat, en je niet mag kiezen welk nummer je krijgt, zoals dat in het verleden wel kon.  Toch een beetje krom maar als het moet dan kan het gelukkig wel, dankzij een enorm klant-vriendelijke kpn man. Hulde.

Reputatie 7
Badge +20

Heel erg fijn dat je uiteindelijk bij een medewerker terecht bent gekomen die alles op alles heeft gezet om het voor je op te lossen!

Als je bij ons komt vanuit een andere aanbieder, kan je door een nummerbehoud proces je bestaande nummer meenemen en dat gaat doorgaans zonder problemen. Bij jou is dat helaas wél misgegaan en dan wordt het inderdaad wat lastiger om een bepaald nummer toe te kennen. Top dat het deze collega tóch is gelukt en bedankt dat je het hier nog even laat weten :blush: